Toon posts:

[VB] Printen naar papierlade HP4500

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bezig met maken van vb scriptje voor marco in Word dat automatisch naar bepaalde papierlade print van een HP 4500.

Dit is een gedeelte van mijn script.
code:
1
2
3
4
5
ActivePrinter = "\\Sever\HP C LaserJet 4500-PS"
ActiveDocument.PrintOut Range:=wdPrintAllPages, Copies:=Aantalkopies
      With ActiveDocument.PageSetup
        .FirstPageTray = wdPrinterMiddleBin
      End With

Er zitten 2 papierlades in de hp4500 + 1 handmatige invoer.
Maar hij print constant naar de onderste papierlade.

Iemand ervaring met dit probleem?

Verwijderd

Probeer in plaats van een constante eens een getal op te geven ( het type van firstPageTray is een Long ).

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 22 april 2004 @ 13:32:
Probeer in plaats van een constante eens een getal op te geven ( het type van firstPageTray is een Long ).
Ik heb nu de getallen 1,2 en 3 geprobeerd, maar geen verschil.

Verwijderd

Ik gebruik wdPrinterLowerBin en wdPrinterLargeCapacityBin voor het printen naar verschillen papierbakken.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 22 april 2004 @ 13:38:
Ik gebruik wdPrinterLowerBin en wdPrinterLargeCapacityBin voor het printen naar verschillen papierbakken.
ik heb wdPrinterLowerBin, wdPrinterUpperBin en wdPrinterMiddleBin gebruikt, maar er is geen verschil.

Verwijderd

Je moet wel eerst je pagesetup aanpassen en daarna pas de printout doen

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 22 april 2004 @ 13:42:
Je moet wel eerst je pagesetup aanpassen en daarna pas de printout doen
Je hebt gelijk het werkt inderdaad, mits ik wel een getal op geef bij FirstPageTray.
code:
1
2
3
    ActivePrinter = "\\Server\HP C LaserJet 4500-PS"
    ActiveDocument.PageSetup.FirstPageTray = 257
    ActiveDocument.PrintOut Range:=wdPrintAllPages, Copies:=1

Nu wil ik eigenlijk achterhalen welke default printer een gebruiker heeft, zodat ik per printer kan aangeven naar welke papierlade hij moet printen.

Verwijderd

Er zitten 2 papierlades in de hp4500 + 1 handmatige invoer.
Maar hij print constant naar de onderste papierlade.

Iemand ervaring met dit probleem?
Ja.

Wat je ook eens moet bekijken is of het document wat je wilt printen niet toevallig met een andere printer driver, een andere taal printer driver en vooral ook of het document toevallig andere tray setings heeft. Word heeft namelijk de lastige eigenschap dat deze gevens in het doucment worden opgelsagen.

Je kan dit controleren door in word het doucment te openen en dan in het menu Bestand te keizen voor Pagina-Instelling... en dan het tabje papierinvoer (of File => Pagesetup... => Paper Source).

Ik weet niet zeker of deze instellingen voorrang krijgen op de instellingen die je in je scriptje hebt staan maar het is het overwegen waard. :P

Verwijderd

Verwijderd schreef op 22 april 2004 @ 14:23:
[...]

Ja.

Wat je ook eens moet bekijken is of het document wat je wilt printen niet toevallig met een andere printer driver is aangemaakt, een andere taal printer driver heeft en vooral ook of het document toevallig andere tray setings heeft. Word heeft namelijk de lastige eigenschap dat deze gevens in het doucment worden opgelsagen.

Je kan dit controleren door in word het doucment te openen en dan in het menu Bestand te keizen voor Pagina-Instelling... en dan het tabje papierinvoer (of File => Pagesetup... => Paper Source).

Ik weet niet zeker of deze instellingen voorrang krijgen op de instellingen die je in je scriptje hebt staan maar het is het overwegen waard. :P
edit:
Efitskie was me voor. Dat komt ervan als je weggeroepn wordt 8)7

edit:
Edit 2 OOPS! Verkeerde knopje 8)7

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 22-04-2004 14:30 ]

Verwijderd

Topicstarter
Deze instellingen staan goed, maar worden overruled door de Macro.

Nu wil ik eigenlijk achterhalen welke default printer een gebruiker heeft, zodat ik per printer kan aangeven naar welke papierlade hij moet printen.

[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 22-04-2004 14:44 ]

Verwijderd

Topicstarter
Het is opgelost!

code:
1
ActivePrinter = PrinterDefault
zorgt ervoor dat de standaardprinter gebruikt wordt om naar te printen.
Pagina: 1