Toon posts:

[ME] Beschermingsfout van Windows, het systeem is gestopt *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds vanochtend een probleem met mn pc (PIII 866 Mhz, WinME) Gisteravond was alles nog in orde, het afsluiten gaf geen problemen. Nu ik mn pc weer aanzet, krijg ik een foutmelding.

Het opstarten gaat lang goed. Alle hardware word gevonden en het Boot Record van IDE-0 word ook gevonden. Dan krijg ik het splashscreen van ME te zien, dat Windows dus geladen wordt. Op dat moment krijg ik een blue screen met de tekst:

"Beschermingsfout van Windows. U moet de computer opnieuw opstarten

Het systeem is gestopt. _"

Opstarten in Veilige Modus gaat wel, maar ik heb geen idee waardoor dit probleem veroorzaakt wordt en wat ik er dus tegen kan doen. In msconfig heb ik alles al uitgevinkt, maar dan lukt het opstarten nog steeds niet.
Iemand die hier misschien een oplossing voor heeft/idee voor heeft?

• Xiliath
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 30-10-2022
Zonder error report (nummer ofzo) wordt het erg moeilijk om dit op te lossen.

• JeroenG
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 25-04 19:39
Misschien kan je met systeemherstel teruggaan naar de situatie van de dag ervoor?

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19:59

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Of je start op met een bootflop en installeert windows erover heen.. (Onder 9x en ME kun je dit normaal gesproken gewoon doen zonder verlies van data)

Maar probeer zoals eerst al voorgesteld is eens met systeemherstel een herstelpunt terug te zetten..

[ Voor 26% gewijzigd door FlipFluitketel op 22-04-2004 14:43 ]

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

[WinME] Opstart probleem > [b]/me Beschermingsfout van Windows, het systeem is gestopt *

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Verwijderd

Topicstarter
optie van systeemherstel gaat niet op. kom er net achter dat systeemherstel uitgeschakeld stond.. (aaargh, ze doen hier in huis alles zomaar zelf, maar voor problemen kan ik opdagen.. :/ )

straks eerst even step-by-step booten en dan verder kijken what to do...

edit:

s-by-s gedaan. na msmouse.vxd krijg ik de bsod. ligt het probleem dus daar?

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 22-04-2004 17:49 ]

• Tranzity
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Vroeger bij Windows 95/98 was de enige oplossing het opnieuw eroverheen installeren van Windows.
Dat geldt voor Windows ME denk ik ook. Verder verlies je geen data, en het installeren duurt maar eventjes. Verder wordt die fout veel gegenereerd door virussen, dus erna scannen.

Verwijderd

Kan ook hardware probleem zijn. Ik kreeg enige tijd geleden dezelfde foutmelding uiteindelijk kwam ik erachter dat de fan van processor het niet meer deed. Systeem werd te warm en de Windows gaf de Beschermingsfout. Kwam hierachter nadat ik alles opnieuw geformatteerd had
Pagina: 1