[PHP] Printen via extension: php_printer.dll ?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel Broersma
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-09 14:40
Ik krijg de printer functions in PHP niet aan de gang.

Even de uitleg:
Vroeger zaten alle extensions in PHP in de PHP\extensions\ folder.

Sinds PHP 4.3.2 (of ergens) zijn er een aantal extensions UIT gehaald, waaronder de php_printer.dll.
Deze zou nu onderdeel moeten zijn van "PECL".

Wanneer je de volledige .zip package van PHP uitpakt staat er een bestand go_pear.bat, dit is om deze te installeren. (dat heb ik dus gedaan)

Weet iemand hoe en wat ik precies moet includen in m'n PHP code om dit aan de gang te krijgen of wat ik moet doen (tijdens) de installatie om deze extensions te installeren. Moet ik ze naar een bepaalde folder moven ofzo ?

...don't know what should be here...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Feyd-Rautha
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-08 23:34
Heb je je PHP.ini file al aangepast zodat deze extension worden ingeladen?
En zit er ook geen manual ofzo bij deze library?

I must not fear. Fear is the mind-killer. Fear is the little-death that brings total obliteration. I will face my fear. I will permit it to pass over me and through me. Where the fear has gone there will be nothing. Only I will remain.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel Broersma
Sinds php_printer.dll geen standaard extension meer is van PHP (vanaf versie 4.3.1 ofzo) is deze ook standaard uit de extension directory gehaald en ook uit de PHP.INI

Volgens mij moet je dit met PEAR of PECL oplossen, hoe weet ik dus niet precies... ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrisonerOfPain
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 26-05 17:08
http://kromann.info/pecl.php daar staat 'ie gewoon tussen ;)

*PEAR is een 'class reposity' voor PHP, heeft niet zoveel met dit soort extenties te maken, PEAR is in PHP zelf geschreven, de extentions niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel Broersma
Bij Kroman had ik hem ook al gezien, zoals gezegt zit hij ook gewoon weer in de nieuwe .ZIP package van PHP, alleen onder de directory PECL-STABLE i.p.v. "EXTENSIONS".

Nu is echter de vraag, hoe kan ik hem installeren ? Want dit lukt niet door hem gewoon naar de extensions directory te kopieeren en hem dan toe te voegen in PHP.INI (waar die sinds php4.3.1 ook niet meer in voorkomt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinski
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-07 19:39

Robinski

A.K.A. RHarmsen

gewoon hier downloaden die dll
in je extension dir zetten
en in je PHP.ini zetten

http://snaps.php.net/win32/PECL_STABLE/