Probleem aansluiten speakers

Pagina: 1
Acties:

• StephaN900
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Op dit moment heb ik de stereo beneden vervangen voor een onkyo dts receiver. Nu waren de 4 boxen (1 paar b&w voor) en 1 paar bose speakers achter aangesloten via een speciaal kastje, omdat de vorige versterker maar 2 speakeruitgangen had.
Dus ik dacht dan kan ik ze ook gewoon op de voor en achter speakeraansluitingen van de receiver aansluiten. Maar voor werkt perfect, alleen ik kwam erachter dat op de 1 of andere manier de achter speakers 3 speakercables hebben (dus 3 afzonderlijke speakerkabels). En ik krijg er geen geluid uit, het zijn 2 witte kabels (van beide speakers denk ik) en 1 grijze speakerkabel.
Als ik het kastje op mijn front speakers aansluit en dan alle 4 de speakers op het kastje + de grijze kabel dan doen ze het wel, maar dat was niet mijn plan.

Nu zou ik natuurlijk kunnen kijken hoe de speakers precies lopen, maar het is allemaal in de muur gebouwd dus het enige wat ik zie is dat er 3 kabels uitkomen, wie weet waar de derde voor is en hoe ik het geheel aan de praat kan krijgen zonder dat kastje?

• Gemineye
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-11-2024

Gemineye

KEFalicious..

kan je de units er niet uitschroeven? misschien zie je dan meer..

KEF; if it's not what you're made of, you're not what I'm looking for. You are willing but unable to give me any more..

• StephaN900
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik heb even gekeken en volgens mij loopt het zo:

Speaker 1 --------1kabel------------ Speaker 2 -----1kabel------------ uit de muur ----3kabels?----

Dus die kabel van speaker 1 loopt naar speaker 2 en vormen samen 1 kabel, maar 15 meter verderop uit de muur komen 3 kabels. Ik heb ze al afzonderlijk geprobeerd en alle 3 (2 rear 1 center). Maar het wil niet echt baten :(