Toon posts:

Keuze notebook: Acer Aspire 1511LMI of 1711SCi

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

dit is mijn eerste post, dus ik hoop dat ik me een beetje aan de regels hou....
Ik wilde graag een nieuwe notebook aanschaffen, maar ik kan eigenlijk niet echt kiezen. Daarom wilde ik jullie bij deze om hulp vragen, wetende dat jullie er meer verstand van hebben dan ik.

Ik twijfel tussen de volgende 2 notebooks, beide van Acer:

- Acer Aspire 1511LMI (opvolger van de 1501Lmi, welke ik eigenlijk wilde, maar behoorlijk uitverkocht is)

info : http://www.acer.nl/acereu...1=3&ctx1=NL&crc=906634714

prijs : €1305,43

- Acer Aspire 1711SCi

info : http://www.acer.nl/acereu...=3&ctx1=NL&crc=1477292300

prijs : €1392,30

Ik weet dat er een aantal verschillen zijn, zoals de HDD (speel vrijwel geen spellen) en het wel of niet hebben van een DVD-RW (ik heb al een computer met DVD-RW). Deze verschillen vind ik (daarom) niet echt heel belangrijk.

IK hoop dat jullie me kunnen helpen, alvast bedankt ! _/-\o_

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Resp. 3,8 en 7,1 kg.

AMD of INTEL

15,1" of 17"

Het is maar net wat JIJ wilt.

[ Voor 9% gewijzigd door Guardian Angel op 22-04-2004 12:30 ]

ARME AOW’er

• olof
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13:16
Ik zou voor de amd gaan.
Waarom? Omdat je dan beter bent voorbereid op de toekomst. En omdat die veele malen lichter is.
Scheelt 3.3 kilo. Best wel veel.

Alleen jammer dat die niet zo'n mooi 17" scherm heeft en de intel wel. Maar ik denk dat een 15" LCD wel groot genoeg is voor office gebruik (zeker bij een laptop).

• Oxi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-11-2022

Oxi

AMD64 is een 64-bits processor en de P4 heeft 32bits dus daarin zou ik zeker de 1511 (AMD) kiezen.
De 1511 heeft ook een VEEL betere graphische chip dan de 1711 maar weer wel een 15" ipv 17" scherm. (De 1711 heeft die gpu als optie maar dan zal die wel weer duurder worden)

Ik weet niet hoevaak je op de accu wilt werken want deze 2 bakken slurpen je accu in no-time leeg. Deze 2 zijn goed als DTR (Desktop Replacements) maar niet echt om in de trein mee verder te werken op schoot.

I wouldn't give his troubles to a monkey on a rock

Verwijderd

Topicstarter
Ik zie dat ik niet helemaal compleet ben geweest. De notebook zal voornamelijk dienst doen als DTR (Desktop Replacements) en ergens een plekje krijgen in huis. Heel af en toe zal hij een uur doorbrengen in de bus (waarschijnlijk zonder te gebruiken), maar daar zal het ook bij blijven.

Alvast bedank voor de posts! _/-\o_

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik zou zonder twijfel voor de AMD gaan, ten eerste is een 17" laptop _echt_ lomp, ik vind m'n 15.4" breedbeeld Dell al fors aandoen :D

Ten tweede is die Intel wel extreem zwaar zeg :o Meer dan 7 kilo, zet voor de gein 's een dienblad met 7 pakken melk op je schoot en bedenk je dat dat gloedheet gaat worden (ook een nadeel van een desktop P4 in een laptop computer). Ook al zit je heel af en toe in de bus, dat is gewoon niet te doen.

Ik heb zelf een Pentium M (Centrino systeem) en die wordt met spelletjes al heet op m'n schoot, te heet om relaxed mee te werken, stel je voor wat jouw laptop gaat doen ;) En die is dan nog 's 2x zo zwaar als mijn laptop ook :)

Nee, die Athlon 64 is sneller, lichter, compacter en koeler, ik zou het wel weten :)

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• Oxi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-11-2022

Oxi

en goedkoper :P

I wouldn't give his troubles to a monkey on a rock

Verwijderd

is de 1501Lmi al helemaal uit de handel? :?

gelukkig typ ik dit dan op een van die zeldzame 1501LMi's 8) :+

• greenlizzard
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11:56
Verwijderd schreef op 22 april 2004 @ 17:45:
is de 1501Lmi al helemaal uit de handel? :?

gelukkig typ ik dit dan op een van die zeldzame 1501LMi's 8) :+
Lucky bastard..............ik wilde hem ook :'( nouja koop er pas in de zomer een, misschien dat er dan weer betere opvolgers zijn van de 1501lmi series ofzo.

Verwijderd

Topicstarter
Ik had de 1501Lmi ook al besteld, maar winkel na winkel gaf aan dat ie op was :(
Hoe erg kan het tegenzitten ? Op zich is de 1511lmi een aardige vervanger, vind het alleen heel erg jammer van de resolutie van het scherm.

Acer verwacht wel dat er een opvolger gaat komen, maar hoe lang dat nog gaat duren durven ze niet te zeggen. Het wordt blijkbaar op het hoofdkantoor in een of ander aziatisch land beslist.

Ik kan in ieder geval niet wachten tot de zomer, ik moet er nu een hebben. En ik denk dat ik toch voor d 1511Lmi ga en iet voor de 1711sci. Ik heb vandaag de 1703 gezien, maar voor een laptop is ie gewoon te groot.

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14:00

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

ik heb vanmiddag die 17" even staan bekijken in de mediamarkt (trouwens: misschien ligt daar nog zo'n andere) en ik kan me niet eens voorstellen dat het ding gejat wordt ;-)

[ Voor 7% gewijzigd door pjottum op 23-04-2004 14:54 ]

ping 127.212.23.124

Verwijderd

pjottum schreef op 23 april 2004 @ 14:54:
ik heb vanmiddag die 17" even staan bekijken in de mediamarkt (trouwens: misschien ligt daar nog zo'n andere) en ik kan me niet eens voorstellen dat het ding gejat wordt ;-)
Ik heb inderdaad ook zo'n laptop gezien, met 7 kilo niet echt "portable" ;)
Kijk als je een laptop als desktop vervanger gebruikt dan kan het nog, maar zo'n 17 inch bak in de trein is echt :'(

Ik zou ook voor de AMD gaan

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Waar wil je hem voor gaan gebruiken? En wat vind je denk je belangrijk in een notebook?

Denk daarbij aan de volgende dingen:
-Hoe lang moet hij mee kunnen gaan op batterij?
-Erger je je aan de geluidsproductie?
-Wat voor eisen stel je aan scherm? Wil je een hoge resolutie?
-Is formaat en gewicht nog van belang?
-Hoe groot moet de HD zijn?
-Hoeveel garantie wil je?
-Wat is je budget?

Er zijn zoveel notebooks te verkijgen tegenwoordig dat je niet kunt kiezen zonder op zijn minst een richting te hebben. Waarom hebje bijvoorbeeld deze twee notebooks op het oog? Ze zijn namelijk behoorlijk verschillend.

Verwijderd

Topicstarter
Oscar Mopperkont schreef op 23 april 2004 @ 18:14:
Waar wil je hem voor gaan gebruiken? En wat vind je denk je belangrijk in een notebook?

Denk daarbij aan de volgende dingen:
-Hoe lang moet hij mee kunnen gaan op batterij?
-Erger je je aan de geluidsproductie?
-Wat voor eisen stel je aan scherm? Wil je een hoge resolutie?
-Is formaat en gewicht nog van belang?
-Hoe groot moet de HD zijn?
-Hoeveel garantie wil je?
-Wat is je budget?

Er zijn zoveel notebooks te verkijgen tegenwoordig dat je niet kunt kiezen zonder op zijn minst een richting te hebben. Waarom hebje bijvoorbeeld deze twee notebooks op het oog? Ze zijn namelijk behoorlijk verschillend.
Je hebt gelijk de 2 laptops die ik gekozen heb zijn behoorlijk verschillend, maar je krijgt bij beide wel veel waar voor je geld. Mijn budget ligt zo rond de 1400-1500 Euro.
Ik zal proberen kort antwoord te geven op je vragen. De batterij hoeft niet perse lang mee te gaan, zal toch vrijwel altijd op het net aangesloten zijn. Dat van dat geluid vang ik op door boxen aan te sluiten op de laptop. Formaat en gewicht zijn niet echt heel bepalend, zolang het maar niet te gek wordt. (Heb de 1703SC zien staan, maar die is echt way to big).
Voor het moment is de HDD ook niet echt superbelangrijk 40 GB moet ie wel hebben. Echt heftige toepassingen gebruik ik op het moment niet. Ik zag dat USB HDD's ook niet superduur zijn, dus dat is misschien een optie voor de toekomst. (Ik weet niet of ze echt lekker werken.....)
Garantie is heel belangrijk, deze zal ik welk notebook ik ook kies zeker uitbreiden naar een jaar of 3.

Ik hoop zo een beetje een antwoord te hebben gegeven op je vraag. Misschien dat je nog alternatieven voor me weet?

groeten

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Ik doelde met de geluidsproductie meer op hoeveel herrie de notebook maakt. Dus het geluid van de fans ed. Als je dat namelijk erg belangrijk vindt, dan kom je ook snel uit bij centrino notebooks, omdat daar de fan zeer weinig aangaat, en hij dus stil is.

Verwijderd

Topicstarter
Oscar Mopperkont schreef op 26 april 2004 @ 10:37:
Ik doelde met de geluidsproductie meer op hoeveel herrie de notebook maakt. Dus het geluid van de fans ed. Als je dat namelijk erg belangrijk vindt, dan kom je ook snel uit bij centrino notebooks, omdat daar de fan zeer weinig aangaat, en hij dus stil is.
Oke...heb je helemaal gelijk in, ben ook de laptops met Centrino aan het bekijken. Deze zijn helaas nog wel wat aan de dure kant.

Is het trouwens ook niet zo dat wanneer de Ahtlon niet zijn vollen slenheid nodig heeft zichzelf terugclockt naar een lagere snelheid. En dus minder stroom verbruikt en ook minder lawaai maakt?

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Verwijderd schreef op 26 april 2004 @ 18:44:
[...]

Oke...heb je helemaal gelijk in, ben ook de laptops met Centrino aan het bekijken. Deze zijn helaas nog wel wat aan de dure kant.

Is het trouwens ook niet zo dat wanneer de Ahtlon niet zijn vollen slenheid nodig heeft zichzelf terugclockt naar een lagere snelheid. En dus minder stroom verbruikt en ook minder lawaai maakt?
Wat i begrepen heb van die Athlon 64 is dat die dat inderdaad goed doet, en dat hij dan dus ook stil is. De centrino is op papier misschien het beste, maar dat betekent niet dat de rest dus automatisch afvalt. :)
Pagina: 1