Toon posts:

Hardware profiel beschadigd?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ey gasten,

zodra ik mijn systeem opstart krijg ik net voordat ik mijn windows inga de melding dat mijn hardware configuratie beschadigt is. Dan kan ik kiezen uit profiel1 om door te starten zodra ik dus doorstart draait mijn comp schijnbaar normaal. Ik heb mijn bios al gecheckt daar staat niets geks in. Wat wel vreemd is is dat zodra ik in mijn bios een veld selecteer bijvoorbeeld system time dan gaan de waardes helemaal uit de pan, dus dan verandert de tijd heel snel achter elkaar. Ik dacht eerst aan een eventueel virus maar dat lijkt me niet logisch in mijn bios.

Ik draai trouwens op windows XP home edition.

Mocht iemand een antwoord weten op deze situatie laat het me weten aub, want ik weet het niet namelijk :(

thx

Verwijderd

mwa, als je bios ook raar doet is het misschien handig om even te vermelden welk moederbord en dergelijke je hebt (gewoon een mooi lijstje). dan kan iemand er denk ik meer over zeggen :)

Verwijderd

Topicstarter
Oke dat is inderdaad handig ja.

Ik heb staan een P4 2,8G 533MHz op een asus P4533-MX motherboard. Bios versie ben ik niet zeker van maar volgens mij heb ik nog v1004
1024Mb kingston DDR geheugen
Externe serial ATA raid controller met 2 WD schijven eraan van 120Gb.
Sapphire radeon 9800xt

voor de rest zit er niks boeiend's in eigenlijk, Ik hoop dat dit genoeg info is om me verder te kunnen helpen.

groeten

• blackangel
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-02 12:08
Wat wel vreemd is is dat zodra ik in mijn bios een veld selecteer bijvoorbeeld system time dan gaan de waardes helemaal uit de pan, dus dan verandert de tijd heel snel achter elkaar. Ik dacht eerst aan een eventueel virus maar dat lijkt me niet logisch in mijn bios.
Misschien kun je eens proberen om je bios te resetten, eventueel om een nieuwere (of de oudere als je hem net hebt geupdate) erop te zetten. Soms doen biossen vaag en kun je maar beter weer terug gaan naar je vorige versie.

Sinds hoelang is dit probleem er al? Heb je net de computer in elkaar gezet of is de computer plotseling vreemd gaan doen? Heb je wat aan de configuratie veranderd bijvoorbeeld overgeclockt, of een pci-kaartje erbij gestopt of iets dergelijks?

Dit kun je anders nog heel even af lopen. In jouw geval zou ik beginnen met het deel Moederbord - Geheugen

offtopic:
Je hoeft niet te groeten, wij tweakers groeten elkaar al als we posten ;)

[ Voor 7% gewijzigd door blackangel op 22-04-2004 19:39 . Reden: had ik zin in :p (uitbereiding) ]

Verwijderd

Topicstarter
Tja dat is eigenlijk het vreemde van het verhaal. Het is iets dat plotseling gekomen is, ik had daarvoor niets uit of in elkaar gezet. Dus daar kan het niet aan liggen, ik heb wel idee wat het is maarja het oplossen is een 2e probleem.

Dit probleem kan zich zomaar voordoen, bijvoorbeeld zodra jeje pc verkeerd afzet (dus de stekker eruit trekt ofzo). Op dat moment gaat er iets verkeerd en is hij een gedeelte van zijn hardware profiel kwijt. Ik ga ervan uit dat dit ook die vreemde bios geeft. Nou hij geeft de mogelijkheid om met een bepaald profiel op te starten, dit profiel beslaat (volgens mij) maar een gedeelte van je echte profiel. Dus er zouden ergens toepassingen of apparaten niet in werking moeten zijn. Simpelweg omdat ze geen aansturing meer hebben ofzo.

Nouja en mijn bios zoals je misschien wel ziet heb ik nog een vrij bios. Ik heb 1003 en asus leverd al 1006 volgens mij.

Nouja mijn enige vraag is eigenlijk geef zoveel mogelijk info gasten, want de oplossing zie ik niet in ieder geval.

bedankt ;)

• blackangel
BIOS batterij vervangen (zeker als de BIOS de instellingen 'vergeet' en/of als de tijd en datum niet helemaal lekker loopt).
Heb je de batterij al vervangen? Want ik zal je wat vertellen, batterijen kunnen plotseling op raken :+

Als je geluidskaard standaard uit staat in het bios, en jij zet hem aan, dan wordt die weer uit gezet als het bios niet goed geladen wordt / de instellingen niet worden bewaard door een slecht batterijtje.

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik weet het _/-\o_

Maar het is niet zo dat ie niets bewaard. Zodra ik in mijn bios binnenkom en ik selecteer een veld gaan de waardes (keuzemogelijkheden) automatisch veranderen. En als ik dan met pijl naar beneden naar het volgende veld ga gebeurt hetzelfde. Eigenlijk lijkt het er sterk op dat mijn toetsenbord hangt of dat er een toets vastzit. Maarja verklaard dat ook die profiel verandering?? Vraag ik me dan af.

• blackangel
Verwijderd schreef op 23 april 2004 @ 10:21:
Ja ik weet het _/-\o_

Maar het is niet zo dat ie niets bewaard. Zodra ik in mijn bios binnenkom en ik selecteer een veld gaan de waardes (keuzemogelijkheden) automatisch veranderen. En als ik dan met pijl naar beneden naar het volgende veld ga gebeurt hetzelfde. Eigenlijk lijkt het er sterk op dat mijn toetsenbord hangt of dat er een toets vastzit. Maarja verklaard dat ook die profiel verandering?? Vraag ik me dan af.
Wel als die daardoor de verkeerde waardes opslaat? Zie je daar dingen die jezelf bij het installeren van winXP anders had ingesteld?

Je kan altijd even kijken of je met een ander toetsenbord geen problemen hebt. Of even schoonmaken het toetsenbord, of sommige knopjes uit het toetsenbord halen welke je verdenkt van verkeerd gedrag etc. :)

offtopic:
Bovenste twee posts hadden beter met een topic-report behandeld kunenn worden, 't zou een hoop ergenis hebben bespaard ;)

Verwijderd

Topicstarter
Ja thx man ik za het gaan proberen. Hmmm nee er staan geen andere waarden dus dat saved ie niet.

Verwijderd

modtap, is het gelukt, want als er nog iets mis is kan je altijd nog geholpen worden :P
Pagina: 1