nadat ik over ben gegaan van een 2.4.18 kernel naar een 2.6.5 kernel, kan ik mijn modem niet meer vinden. het gaat om een interne PCI-modem die voorheen altijd op /dev/ttyS2 zat.
daar zit hij nu niet meer
als ik
$ echo atdt012345 > /dev/ttyS2
doe, krijg ik terug
No such device or address
da's geen mooie zaak
ik heb pppd geinstalleerd, en de volgende /kernel/drivers/net-modules geinstalleerd:
ppp_generic
slhc
tun
(ze zijn niet allemaal voor het modem nodig, ik geloof dat er ook nog een ip-tunneltje naar deze server ligt, maar dat weet ik niet zeker)
hoe krijg ik het modem weer werkend? zorgt de 2.6 kernel ervoor dat de compoorten een andere benaming krijgen, of moet ik nog een module installeren ofzo?
daar zit hij nu niet meer
als ik
$ echo atdt012345 > /dev/ttyS2
doe, krijg ik terug
No such device or address
da's geen mooie zaak
ik heb pppd geinstalleerd, en de volgende /kernel/drivers/net-modules geinstalleerd:
ppp_generic
slhc
tun
(ze zijn niet allemaal voor het modem nodig, ik geloof dat er ook nog een ip-tunneltje naar deze server ligt, maar dat weet ik niet zeker)
hoe krijg ik het modem weer werkend? zorgt de 2.6 kernel ervoor dat de compoorten een andere benaming krijgen, of moet ik nog een module installeren ofzo?
There is no adequate defense, except stupidity, against the impact of a new idea.