[tuxracer] Verkeerde resolutie???

Pagina: 1
Acties:
  • 43 views sinds 30-01-2008

• Don Corleone
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-02 11:23
Hoi Tweakers,

Vraagje, ik heb sinds vorige week Mandrake 9.2 op m'n pc staan. Alles werkt goed, geluid beeld, enz, maar als ik Tuxracer opstart geeft mijn monitor de melding: Signal out of range
Ik hoor wel geluid op de achtergrond en soms als ik een paar keer lop escape druk zie ik ook nog net het scherm van tuxracer.
Ik heb een 15 TFT monitor die dus geen hogere resoluties aan kan dan 1024X768 en een GeForce FX5200 128 MB.
Ik vermoed dus dat het komt omdat Tuxracer standaard op een hogere resolutie draait dan mijn monitor. Mijn vraag is eigenlijk, kan ik ergens in een config file aangeven dat tuxracer op een lagere resolutie moet werken of is er een andere oplossing.

Alvast bedankt voor de reacties!

Verwijderd

Ik geloof dat er ergens in je $HOME een verborgen tuxracer directory (.tuxracer ?) te vinden is met daarin wat config bestandjes (maar ben vergeten of je daarmee ook de resolutie kon veranderen, volgens mij wel iig).

• mOrPhie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-02 15:15

mOrPhie

❤️❤️❤️❤️🤍

Verwijderd schreef op 22 april 2004 @ 12:51:
(maar ben vergeten of je daarmee ook de resolutie kon veranderen, volgens mij wel iig).
Dat kan gewoon. Ik weet het zeker. :)

Een experimentele community-site: https://technobabblenerdtalk.nl/. DM voor invite code.

• Don Corleone
Verwijderd schreef op 22 april 2004 @ 12:51:
Ik geloof dat er ergens in je $HOME een verborgen tuxracer directory (.tuxracer ?) te vinden is met daarin wat config bestandjes (maar ben vergeten of je daarmee ook de resolutie kon veranderen, volgens mij wel iig).
ik ben een beetje een noob op linux gebied, maar kan ik onder het root account gewoon deze dir zien?

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Monsoreto schreef op 23 april 2004 @ 16:33:
[...]

ik ben een beetje een noob op linux gebied, maar kan ik onder het root account gewoon deze dir zien?
Jep, je kan gewoon
code:
1
cd /home/(je gebruikersnaam)

intypen. Dan kom je in je home-directory. Vervolgens type je:

code:
1
ls -a
om de volledige inhoud van de directory te zien. Anders moet je maar gokken wat je in moet typen.

Waarom wil je dit onder je root-account doen? ik neem aan dat je niet onder je root-account zit te werken maar gewoon met je user-account. Want daarmee kan je ook gewoon die config-files aanpassen.

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

• Don Corleone
AtleX schreef op 23 april 2004 @ 16:37:
[...]

Jep, je kan gewoon
code:
1
cd /home/(je gebruikersnaam)

intypen. Dan kom je in je home-directory. Vervolgens type je:

code:
1
ls -a
om de volledige inhoud van de directory te zien. Anders moet je maar gokken wat je in moet typen.

Waarom wil je dit onder je root-accoutn doen? ik neem aan dat je niet onder je root-account zit te werken maar gewoon met je user-account. Want daarmee kan je ook gewoon die config-files aanpassen.
ik werk gewoon onder mijn eigen account, ik dacht alleen dat je deze verborgen dir niet kon zien onder een normaal user account

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Mjah, dit lijkt mij allemaal nog al basic linuxwerk eigenlijk, we verwachten hier een bepaalde basiskennis, zie ook NOS policy - updated 01/04/03 , deze doe ik dicht, succes! :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.