Toon posts:

Studio DV en DV Plus

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds kort een DV camera gekocht. Nu wil ik een firewire kaart kopen.
Schijnt dat die Studio DV goed zou zijn. Maar wat is de Studio DV Plus beter dan?

Ik wil graag een eigen videoclip maken, waar ik veel in een filmpje wil monteren.

Ik weet nog niet wat ik aan hardware nodig ga hebben voor het PC gedeelte, maar dat komt nog wel. Nu eerst concentreren op de mogelijkheden van mijn cameraatje :9

:z

Verwijderd

het enige verschil tussen studio dv en studio dvplus is dat die laatste ook een analoog uit heeft. dit omdat veel camera's ivm weer een slecht idee van de EU geen dv in maar alleen uit hebben. wat je natuurlijk ook kan doen voor veel minder is van asus een firewirekaartje kopen voor veel minder en hun edit proggie gebruiken, of bijvoorbeeld van een kennisje abode premier backupen ofzo.... dan ben je zo 350 goedkoper uit. en das niet mis.
want de kaart die bij studio dv zit is ook maar een eenvoudig firewirekaartje waar je veel te veel voor betaald omdat je lekker goed in marketing zijn, dvplus heb je wat meer aan maar dan kan je ook de tv out van je videokaart gebruiken.

Verwijderd

Topicstarter
dus je wilt zeggen dat een kaartje voldoende is met premiere? waarom dan zoveel problemen met dat dynalink kaartje? ligt het ook aan de drivers?

:z

Verwijderd

tja, dan moet je gewoon zo'n asus 1394 nemen, die moet perfect werken..

Verwijderd

Hey,

Heb zelf de dv studio kaart.
Hij is echt toppie. Goede kaart goede software. En inderdaad als je de verhalen hoort van die andere kaartjes... dan maar wat 'duurder' met goede updates etc.

Ik maak zelf mijn video cd's van mijn home movies. En die zijn TOP

er zijn weinig firewire kaarten die met premiere werken. Maar ze zijn bezig om ook de studio dv kaart een mooie premiere drivertje te geven. Maar los daarvan. de software die je krijgt bij je studio dv kaart is heel goed en heel makkelijk met heel veel opties.

samenvatting van dit lange verhaal: GEWOON DV STUDIO KOPEN!!

bastie

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 19-08 20:47
Wil je gewoon een goed kaartje met perfecte 'simpele' software wat goed werkt zou ik zeker een Studio DV nemen, of de DV+ als je analoog uit wilt.

Of een simpel kaartje van bijv. Dynalink met Firewire, maar daar zit dan geen software bij.
Kost ong. 139,-

De DV+ zit ong. op 499,-

• digifiel
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 26-01 14:15
wil je gewoon goed dv edite moet je de miro500 pakken EN een snelle scsi A/V schijf + controller omdat anders de hd de dataflow van je kaart niet aan kan Ook is t wel lekker om 256 mb geheugen te hebben

ik ben niet gek ik ben een bakfiets :)

• -SpaceMaker-
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

-SpaceMaker-

Tweakt sinds 29-01-2000

heb gehoord dat die StudioDV kaartjes wat problemen kunnen oplopen in AMD systemen.
Met name bijv. bij een A7V ofzo ??
Weet hier iemand iets meer over ??

-Think Progressive-

Verwijderd

Op vrijdag 22 december 2000 19:46 schreef -SpaceMaker- het volgende:
heb gehoord dat die StudioDV kaartjes wat problemen kunnen oplopen in AMD systemen.
Met name bijv. bij een A7V ofzo ??
Weet hier iemand iets meer over ??
Tja...zijn alweer een dik half jaar verder, maar misschien zit je nog op antwoord te w8en :?

Kijk naar mijn sig... Werkt PERFECT! Nu heb ik wel de DV plus! en ondertussen zijn er ook de nodige nieuwe drivers gemaakt (VIA en Studio DV)...maar met die kaart op mijn systeem werkt het dus prima. *D

Verwijderd

Er zijn betere (lees duurdere) kaarten, zoals die van Canopus www.xtrm.nl of van Dazzle/Fast www.inside.nl
Een leuke kaart die realtime naar Mpeg 1/2 rendert is de DVDMaster (geen dv in/out, 899,-)

Een vriend van mij heeft pas de DV Plus gekocht, software wat er bij zit is erg eenvoudig, werkt echter ook met Premiere6, vooral dat je je (dv)camera kan sturen is ideaal.

• fv
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:43

fv

-------------------> hiero

Op vrijdag 22 december 2000 19:36 schreef digifiel het volgende:
wil je gewoon goed DV editen moet je de miro500 pakken EN een snelle scsi A/V schijf + controller, omdat anders de hd de dataflow van je kaart niet aan kan. Ook is t wel lekker om 256 mb geheugen te hebben
Skoezie is echt niet nodig hoor... een ATA100 IBM'etje is meer dan snel genoeg om die paar MB data per seconde te verwerken. :) En 256 MB is wel het minimum, dat klopt...

Videoprojectie engineer, hardware & software development, ICT en veel meer. De meest nutteloze technische projecten zijn het leukst.

• VivaAtloni
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 06:48
dynalink firewire kaart problemen....nog nooit iets van gehoord???

30x sf175s + gw5000-dt op oost

Verwijderd

Heb zelf de dv studio kaart.
Hij is echt toppie. Goede kaart goede software. En inderdaad als je de verhalen hoort van die andere kaartjes... dan maar wat 'duurder' met goede updates etc.

Ik maak zelf mijn video cd's van mijn home movies. En die zijn TOP

er zijn weinig firewire kaarten die met premiere werken. Maar ze zijn bezig om ook de studio dv kaart een mooie premiere drivertje te geven. Maar los daarvan. de software die je krijgt bij je studio dv kaart is heel goed en heel makkelijk met heel veel opties.

samenvatting van dit lange verhaal: GEWOON DV STUDIO KOPEN!!

bastie
Helemaal mee eens! Ik heb zelf de Studio DC10 plus (da's de analoge versie, heb helaas geen digitale videocamera).
Maar het werkt idd perfect; simpel te capture-en en de video-bewerkings software die erbij zit heb je in 10 minuten onder de knie maar heeft toch veel mogelijkheden.
Ik werk er iig een stuk sneller mee als met Premiere. :)

• violator_
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-01 01:18
Het maakt niet zo heel veel uit als t alleen om de FireWire aansluiting gaat. Het enige waar je op moet letten is dat ie met een IEE1394 chipset van SONY is uitgerust.

Deze chipset is namelijk heel compatibel met alle video capture/bewerkings software.
Heb met andere chipsets ervaren dat je tegen een zooi (soms onoplosbare) problemen aan kan lopen...

Die Miro's hebben iig een sony chipset. van die andere moet je het maar ff opzoeken.

Analoog in is ook zeker een hele goede optie als je geen andere capture kaart hebt of als je digitale camera geen DV in heeft (Mijne heeft DV in EN analoog S-Video/Composit in hehe ..)

Zwei Dinge sind unendlich, das Universum und die menschliche Dummheit, aber beim Universum bin ich mir nicht ganz sicher. -Albert Einstein

Pagina: 1