laptop wel cross niet straight verbinding?

Pagina: 1
Acties:

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19:52
Ben momenteel op stage een laptop van de directeur opnieuw aan het installeren, alles verliep goed totdat ik tegen het volgende probleem aanlipe namelijk.

de laptop een Compaq presario 700 AE heeft nogal kuren wanneer ik deze met een straight kabel verbindt aan een router. Echter wanneer ik de laptop verbindt met een cross-over kabel aan een andere computer functioneert dit wel.

ik heb al verschillende straight kabels gebruikt om uit te sluiten dat de kabel niet in orde is. Ook heb ik in plaats van zijn router mijn router gebruikt waarvan ik ook zeker weet dat deze goed functioneert. het O.S. is windows 2000 met SP3, zonealarm firewall is reeds geïnstalleerd maar de laptop functioneerde voor de installatie al niet. In het bios is niets in te stellen.

De enige oplossing die ik momenteel kan bedenken is om een converter te kopen waarmee ik vanuit de router met een straight kabel naar een ethernet-usb adaptertje inplug op de usb poort en de internet verbinding zo creëer maar wat is de garantie dat dit werkt?

Ideëen of oplossingen iemand?

[ Voor 3% gewijzigd door loewie1984 op 22-04-2004 12:08 ]

discogs

• PtrO
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-05 00:46
Wat voor kuren, heb je precies ?
Wat voor router is het ?

P.s. Misschien is het MAC danwel IP adres van die PC op de router geblokkeerd o.i.d. of gebruik je de verkeerde poort (uplink/trunk) etc.etc.

Go with the flow blocking your way and use AD for achieving results

• loewie1984
de kuren is gewoon dat ik geen verbinding krijg het icoontje onderin springt niet om op verbonden, en de router van mij is een e-tech die van hem een of ander onbekend merk, maar als het ip geblokkeerd zou zijn zou het wel frapant zijn omdat bij mij daar van te voren niets van is ingesteld en ik elke andere pc er zo inprik IP op automatisch zet en internet verbinding heb.

discogs

• PtrO
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-05 00:46
Zie je wel het active/link branden op de poort waarop je die Pressario aansluit. ? Eerst moet je weten of je electrische verbinding goed is.

Branden er ledjes, knipperen die (eventjes of af-en-toe) ?
Weten we tenminste of er enige activiteit is en dus je kabeltje goed is aangesloten.

Zo ja er activiteit is en het niet werkt. Probeer die ethernetkaart op de Pressario in te stellen met een vast-IP nummer en bassale 10Mbit/Halfduplex.
Puur om te kijken of het werkt. Wanneer het werkt verander je 'm naar 10mbit-FullDuplex, daana 100mbit-HD en vervolgens 100mbit-FD. En maar kijken wanneer het fout gaat.

N.b. soms is de timing van bepaalde (soz) brakke netwerk kaartjes en instellingen dusdanig slecht dat je de dingen hard moet instellen en niet moet overlaten aan een DHCP server.

Go with the flow blocking your way and use AD for achieving results

• loewie1984
Oja dat was ik nog vergeten te vermelden... er branden geen lampjes niet op de router niet op de laptop. tevens heb ik al geprobeerd de duplex modus en mediumtypes te wijzigen 10 HalfD 10 FullD 100 halfD 100 FullD nix doet het.. uhm vast IP heb ik nog niet geprobeerd maar lijkt me ook niet zinvol dan, tenzij iemand zegt dat ik dat wel moet proberen, moet ik het dan instellen op bijv. 192.168.0.1-2 ofzo?>

discogs

Verwijderd

Kun je een andere netwerkkaart proberen op de laptop?
Het klinkt alsof het daar aan licht.
loewie-643- schreef op 22 april 2004 @ 12:33:
vast IP heb ik nog niet geprobeerd maar lijkt me ook niet zinvol dan, tenzij iemand zegt dat ik dat wel moet proberen, moet ik het dan instellen op bijv. 192.168.0.1-2 ofzo?>
Je moet eerst hardware matig verbinding krijgen voordat je met ip-adressen bezig gaat.
Je weet dat je een hardware matige verbinding hebt als er lampjes gaan branden.

[ Voor 72% gewijzigd door Verwijderd op 22-04-2004 12:38 ]

• loewie1984
Nou dat denk ik dus ook dat het daar aan licht, maar hoe probeer ik een andere netwerk kaart die in een laptop zit?

discogs

Verwijderd

Licht eraan of het PCMCIA of on board is.
Als het een PCMCIA-kaart is. Dan trek je die eruit en stop je er een andere in.
Als het on board is dan stop je er een PCMCIA-kaart in.

• reinhrst
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Juist omdat ie in cross-mode wel werkt denk ik dat het een kaart is die (handmatig/automatisch) in zowel p2p als in infrastructure mode gezet kan worden. Misschien kan je eens zoeken naar een dergelijke optie, zowel bij de instellingen van de kaart als in het register. Of misschien in de BIOS.....

Je zou ook eens in de handleiding kunnen kijken of de kaart inderdaad p2p-mode ondersteunt.

[ Voor 23% gewijzigd door reinhrst op 22-04-2004 12:49 ]

Claude

• loewie1984
de netwerkkaart is onboard en niet PCMCIA en echter in het bios kan ik niets manueel instellen...

echter nog voor ik het bios inkan, is er een soort bios omgeving van de REALTEK LAPTOP NETWERKKAART aanwezig.

Het betrefd dus een Realtek 8139 (A/B/C)/RTL8130 Boot Agent

het enige wat ik kan wijzigen is:

Network boot protocol: PXE/RPL
Boot Order: Int 19h/Int 18h/PnP/Bev(BBS)/Rom(Disable)
Show Config Message: Enable/Disable
Show Message Time: 3/5/8 Seconds

En in het bios staat niets wat erop duidt dat iets te maken heeft met de netwerkkaart instellingen. het is maar een simpel phoenix bios met 2 tabs MAIN en BOOT en dan komt EXIT, en in main staat niets behalve PXE Function maar ik betwijfel of dat ermee te maken heeft en Parallel port: en mode in te stellen

discogs

Verwijderd

Kun je een PCMCIA-kaart erin stoppen om te kijken of die wel werkt?

• loewie1984
heb helaas geen PCMCIA kaart voorhanden, en het vast in stellen van een Ip lukt ook niet... heb trouwens helemaal geen elektronische verbinding dan... maar echter wel als ik dus crosslink naar een andere computer... en dat is juist zo vreemd

discogs

Verwijderd

ja, dit kan niet.
Daarom dat ik twijfel over de netwerk-kaart

Maar het is een Compaq en dat staat voor mij gelijk aan vreemde fouten.
Probeer eens bij www.compaq.com daar kun je chatten met "proffesional support".
Misschien dat zijn een oplossing weten.
Als je met ze in contact bent, wees duidelijk heel duidelijk. Laat je niet zomaar afschepen. Vertel wat je allemaal al geprobeerd hebt. Als zij toch zeggen dat je iets moet doen wat je al gedaan hebt moet je ze er op wijzen dat je dat al gedaan hebt. Zo proberen ze namelijk wel vaker mensen af te schepen omdat ze niet willen toegeven dat ze het zelf ook niet snappen.

Ik denk dat je uit eindelijk uit komt op dat hij kapot is.
Als je dat goedkoop kan laten dan okee, maar kijk ook ff naar hoeveel een PCMCIA-netwerkkaart kost.

s6

Verwijderd

JeroenG33 schreef op 22 april 2004 @ 13:29:
ff offtopic: Waarom schrijft iedereen in dit topic "licht" terwijl "ligt" bedoeld wordt. Dat één persoon een typo maakt tot daar aan toe, maar dan hoeft niet iedereen dat te gaan doen... |:(
Sorry, mijn spelling is niet goed vooral als ik geen spellings-controle heb.
Pagina: 1