Tweedehands CD speler: waar op letten?

Pagina: 1
Acties:
  • 2.153 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26970

Topicstarter
Aangezien ik de bzzz van mijn PC niet kan uitstaan bij het luisteren van muziek-CD's, wil ik een losse CD-speler kopen (zo'n 43cm ding). Omdat ik niet zo heel vaak muziek-CD's luister, maar toch een CD-speler wil is tweedehands zo'n beetje de enige optie. Mijn budget is rond de 50 euro.

Ik heb al rondgeneusd op de bekende tweedehands sites, en ben tot de ontdekking gekomen dat er flinke prijsverschillen zijn, van 3,50 euro voor een Sony tot 700 euro voor een NAD.

Nu is mijn vraag dus (zoals in de topictitel): waar moet ik op letten bij het kopen van een tweedehands CD speler? Ik kan me moeilijk voorstellen dat een CD-speler van 3,50 euro goed is. Maar is bv elke JVC CD-speler van 50 euro een goede koop (mits niet defect)?

Features boeien me niet zo. De enige vereiste die ik heb is dat het een redelijk merk moet zijn, dus geen Aristona oid :P Minimaal Sony, JVC, Pioneer en kornuiten. Marantz etc is denk ik te hoog gegrepen.

[edit]
Het gaat alleen om legale CD's ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 26970 op 22-04-2004 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-05 11:26

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

je moet hoe dan ook letten op de leeftijd van het apparaat. Hoe ouder, hoe groter de kans dat dat ding niet kan omgaan met gekopieerde cds (als je die gebruikt.) Daarnaast blijft het moeilijk inschatten, omdat je aan de buitenkant niet kan zien wat er allemaal mee gebeurd is. Het aantal draaiuren is natuurlijk van belang, maar ja, hoe kan je dat zien? Het blijft natuurlijk een beetje een gok.

En met een budget van 50 euro kan je niet al te veel eisen gaan stellen ben ik bang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boekster
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 25-03 11:39

Boekster

Naimoholic

2e hands spelers moeten niet te oud zijn. De klok krijgt na een tijdje kuren, de laser wordt zwakker (ook door vuil, maar langzaam aan wordt hij qua sterkte ook zwakker), de DAC kan stuk gaan en je loopwerk gaat stuk. Ik zou niet ouder gaan dan een jaar of 5, maximaal. De meeste apparaten moeten het dan nog goed doen en kunnen nog een aantal jaren mee.

Qua type moet je zelf kijken wat je mooi vindt, denk niet dat er veel verschil tussen zit :) . Asls het lukt, zoek een Sony, die zijn goed uit de tijd.

Music Addicted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 109210

of je kijkt voor een discman met adapter, dan moet je makkelijk voor 50 euro nieuw klaar kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 83328

Boekster schreef op 22 april 2004 @ 12:09:
2e hands spelers moeten niet te oud zijn. De klok krijgt na een tijdje kuren, de laser wordt zwakker (ook door vuil, maar langzaam aan wordt hij qua sterkte ook zwakker), de DAC kan stuk gaan en je loopwerk gaat stuk. Ik zou niet ouder gaan dan een jaar of 5, maximaal. De meeste apparaten moeten het dan nog goed doen en kunnen nog een aantal jaren mee.

Qua type moet je zelf kijken wat je mooi vindt, denk niet dat er veel verschil tussen zit :) . Asls het lukt, zoek een Sony, die zijn goed uit de tijd.
^^ eens

Al zegt vooral bij 2ehandsjes het merk niet veel, belangrijkste is hoevaak hij gebruikt is.

Aristona is trouwens Philips ;)

Heb zelf redelijk positieve ervaringen met, jawel, Supertech :X Geheel tegen m'n verwachting in staat hier al 7 jaar een Supertech cd speler, kreng blijft het doen :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zion
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

zion

I GoT my I on U

(overleden)
Boekster schreef op 22 april 2004 @ 12:09:

Wat een onzin!

Ik heb een Technics van een jaartje of 14 oud, en deze speelt ELKE cd vlekkeloos af, hij slaat (praktisch) nooit over, en hij is een HEEL stuk degelijker dan de meeste nieuwerwetse CD spelers. Als ik over een stuk apparatuur tevreden ben dan is het die speler wel, en ik heb absoluut nog nooit gemerkt dat hij slecht wordt!

10-08-1999 - 10-08-2022, 23 jaar zion @ Tweakers.net
systeem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powerflux
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08-05 19:24

powerflux

Edit zich kapot@375fsb

hmm
er zijn wel cd spelers uit die tijd die echt NIET met gekopieerde om kunnen gaan en zelfs enkelen die moeiteloos RW afspelen, hoe raar ook.

zelf ben ik heel blij met een philips waar ik zowaar geen serienummer op kan vinden. er staat wel: linear skate loading system/digital filtering 16 bit d/a converter / four times oversampling.

[ Voor 41% gewijzigd door powerflux op 22-04-2004 15:35 ]

if computergames really affect us, we would be running around in dark rooms and eating magic pills.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09:28

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

voor 30-50 euro vind je wel een leuke yamaha denk ik.
Even kijken of er nog geluid uit komt, neem zelf een paar cd(RW's) mee.

En, voor 50 euro koop je ook een cheap ass dvd spelert; die speelt ook dvd's af.. :)

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zion
  • Niet online

zion

I GoT my I on U

(overleden)
teacher schreef op 22 april 2004 @ 15:55:
voor 30-50 euro vind je wel een leuke yamaha denk ik.
Even kijken of er nog geluid uit komt, neem zelf een paar cd(RW's) mee.

En, voor 50 euro koop je ook een cheap ass dvd spelert; die speelt ook dvd's af.. :)
Tja, wilde ik ook al neerzetten, totdat ik me bedacht wat de kwaliteit van die dingen is :/

systeem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boekster
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 25-03 11:39

Boekster

Naimoholic

zion schreef op 22 april 2004 @ 15:26:
[...]
Wat een onzin!

Ik heb een Technics van een jaartje of 14 oud, en deze speelt ELKE cd vlekkeloos af, hij slaat (praktisch) nooit over, en hij is een HEEL stuk degelijker dan de meeste nieuwerwetse CD spelers. Als ik over een stuk apparatuur tevreden ben dan is het die speler wel, en ik heb absoluut nog nooit gemerkt dat hij slecht wordt!
Heb je mazzel, echt waar. Bij m'n dealer staat nu weer een Teac VRDS, 2e laser binnen 2 jaar. En Teac heeft een goede naam op dat gebied, zeker met z'n VRDS loopwerken.

Overigens is Technics een merk wat degelijk spul maakt. Dus wat dat aangaat is het niet vreemd :) . Kan zijn dat de Teac een pech-geval is, maar het is echt niet de eerste keer dat ik het hoor dat een speler er op die manier mee stopt.

Music Addicted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb de Sony CDP-XE220 gekocht:
Afbeeldingslocatie: http://www.techtronics.com/uk/images/sony/sony-cdp-xe220.jpg

Een half jaar oud (wel een ouder model, 2001), de eigenaar deed em weg omdat hij alles van hetzelfde merk wou hebben (Harman/Kardon). Ík vind het niet erg >:)

De bestickering op de knoppen is wel versleten: hij had er twee en gebruikte ze om mee te mixen. Voorbereid op afstandsbediening (ik heb een universele dus das mooi), en een optical out mocht ik het nodig hebben.

Geeft een mooi geluidje voor €45,-

Mooie koop toch? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 111947

Gebruikt om te mixen... zal dan wel aantal draaiuurtjes erop hebben zitten. Maar misschien heb je mazzel en blijft 'ie goed. Loopwerk is in ieder geval beter dan die cheap-ass dvd spelers van 50 euro. Die spelen vaak alleen originele audio-cd's goed af, en soms ook dvd's :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 105758

ligt ook aan t merk, heb een marantz vorig jaar gekocht kostte in 1992 nieuwe 1900 gulden, heb hem voor 70 euro gekocht, is redelijk oud maar wel kwaliteit, zie je ook aluminium front, gedeeltelijk aluminium laden, robuuste knoppen en digitaal uit.

ik zou wel het type nummer eens opzoeken, worden nog best veel 2e hands verkocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FFF
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-12-2024

FFF

In theorie, is elke cd speler goed, ook die van 3,50 etc, op het moment dat je op een goedkoop setje luistered zijn de verschillen te verwaarlozen, pas als je serieus luisterd zie je grote verschillen, maar in jouw geval, gewoon je cd proberen, als hij het doet kopen.

Misschien heb je optisch nog eisen, maar ja, ik heb zelf een tijd gedraait met een grtis philips cd speler, niets mis mee. (beetje uit verhouding, met voor de rest heel erg duur spul maar ok)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 96381

kan je niet een goedkope standalone dvd speler kopen?
heb je gelijk audio-cd mp3 vcd en dvd in één :P

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 96381 op 24-04-2004 01:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clithopias
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-12-2024
Als je er bij een gaat kijken kan je het beste er een cd in doen en dan stevig op de bovenkant gaan tikken met je vinger (geen deuken erin meppen). Slaat die over moet die opnieuw afgesteld worden en als dat niet meer kan een nieuwe laser.

[ Voor 8% gewijzigd door Clithopias op 23-04-2004 21:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 105758

:D

als ik mn systeem kast heen en weer schud dan slaat de cd ook wel over

cd speler heeft geen shock proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Het eerste probleem heeft zich wel al laten zien :(
Bij de eerste (vijf) tracks van een CD (de binnenkant van de CD dus), slaat de CD-speler soms spontaan over (tot wel 20 secs terug/vooruit). Bij de demo is dat geen enkele keer gebeurd :{
Buitenste tracks zijn geen probleem. Wat moet ik nu doen? De vorige eigenaar opbellen en een verklaring/oplossing vragen, hebben jullie een (eenvoudige) oplossing of moet ik bij een profi bedrijf de laser goed laten zetten? (Hifi zaak in de buurt kan dat denk ik voor +/- €30)

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 26970 op 24-04-2004 08:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powerflux
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08-05 19:24

powerflux

Edit zich kapot@375fsb

een vriend van mij heeft dezelfde als jij hebt gekocht en ook dat probleem
hij heeft hem naar de electroboer gebracht en laten repareren voor iets als 15-20 euro.
khad toen niet gevraagd wat het probleem was.

if computergames really affect us, we would be running around in dark rooms and eating magic pills.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

je betaalde 45 eur en overweegd nu nog eens kosten te doen voor 30 eur? had je niet beter meteen een nieuwe gekocht??

ga naar die gast, zeg dat ie het niet doet, en vraag of ie hem terugneemt, indien ja ga naar een hifizaak en koop een nieuw toestel, heb je ook nog zoiets als garantie bij..

[ Voor 44% gewijzigd door Yalopa op 24-04-2004 10:03 ]

You don't need eyes to see, you need vision

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Nieuw toestel kost 140 euro. Daarnaast denk ik dat de speler door het transport raar is gaan doen. Ik heb em met de achterkant naar beneden vervoerd. De vorige eigenaar had nergens last van gehad zei-die: ik geloof em wel aangezien er bij de demo niks mis was.

Reparatie kost 20 euro. Dan doe ik dat wel...
65 euro voor een goeie speler is nog steeds geen geld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Ik hoop voor jou dat het stopt aan 65 eur.

You don't need eyes to see, you need vision

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
|:( |:( |:(

Ik had de speler op een stapel papier staan wegens plaatsgebrek. Toen ik em _vlak_ op het bureau neerzette (zodat alle vier de poten ondersteunden) werkte het wel...

Dus ik heb tóch een mooie speler voor €45 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 6190

jammer, je had mijn sony cdp xe530 mogen hebben voor 50 euro!

helemaal compleet met boekjes afstandsbediening enz...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snameroc
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07-05 23:28
Niet verkeerd bedoeld maar ik repareer dagelijks vele cd spelers.
De enege oplosing is de laser met langsgeleiding(loopwerk) vervangen waarschijnlijk.
bijstellen en schoon maken is meestal tijdelijk.
Het enigste wat je zelf kunt proberen of de langsgeleiding van de laser soepel loopt en eventueel smeren met wat olie wat geschikt is voor kunstof.
Overigens heeft de gemiddelde philips of Aristona speler veel minder loopwerkproblemen dan de door jouw genoemde merken.
Maar ja sony , pioneer etc hebben nu eenmaal de naam bij de gemiddelde Nederlander en dat zal ik wel niet kunnen doorbreken.

groeten

snameroc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 62484

45 euro voor een xe220??? Dat had ik dus nooit gedaan. het geluid van die speler is even goed als een dvd speler die je tegenwoordig voor dat geld kan kopen. maar goed, hij bedient wel lekker (ik heb er ook nog 1 staan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 6190 schreef op 25 april 2004 @ 18:14:
jammer, je had mijn sony cdp xe530 mogen hebben voor 50 euro!

helemaal compleet met boekjes afstandsbediening enz...
Ik ben toch geïnteresseerd! Vooral CD-Text is handig. Die XE220 verkoop ik dan wel weer :P
Kun je me een mail sturen (spaceknarf@yahoo.com)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zion
  • Niet online

zion

I GoT my I on U

(overleden)
Sorry hoor ik wil jullie plezier niet bederven, maar jullie zijn er toch wel van op de hoogte dat Sony de allerbrakste CD spelers ter wereld maken he?

Ken 5 mensen met Sony CD spelers, daar doen ze het bij 5 niet (of nauwelijks).
Binnen een jaar worden die dingen gewoon echt slecht, continu overslaan, schijfjes niet willen lezen etc etc.

systeem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spawnkamikaze
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-04-2020
wij hebben een Sony cd speler die doet het nog steeds goed na iets van 10 jaar.. alleen hun stereotjes zijn weer brak (veel laten maken toen ik nog garantie had.. en nu is garantie weg en hij pakt geen cds meer,etc.. klote ding) maar goed.. je moet gewoon het aanhoren hoe het klinkt.. paar verschillende cdtjes meenemen om te testen en ook voorzichtig een tikJE geven om te kijken of hij snel afslaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 6190

Anoniem: 26970 schreef op 25 april 2004 @ 21:40:
[...]

Ik ben toch geïnteresseerd! Vooral CD-Text is handig. Die XE220 verkoop ik dan wel weer :P
Kun je me een mail sturen (spaceknarf@yahoo.com)?
Verkocht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 62484

Ik gebruik de XE220 nog steeds in onze repetitie ruimte en hij laat ons nooit in de steek. Goed spelertje dus.
Pagina: 1