[Win2k03] Win2k03 als NT4 Domain controller

Pagina: 1
Acties:

• BaDMaN
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09-04 14:12
Ik zit momenteel nog in een volledig NT4 domain.

Ik moet binnenkort onze PDC en BDC vervangen.
Ik zou hiervoor graag Win2k03 willen gebruiken.
Mijn vraag hiervoor is dus kan Win2k03 als een NT4 Domain controller draaien, dus zonder Active Directory?

Ik hier reeds de search gebruikt en wat ik daaruit kon opmaken (ging meestal over W2K) is dat dat daar (bijna?) niet mogelijk is. Wel vond ik iets over een gemigreerde NT4 DC naar AD registry instellingen om hem NT4 te emuleren.
Maar dit is hier niet van toepassing denk ik.

Liefst geen oplossingen over waarom niet naar AD overgaan, want dat zal later wel gebeuren (op Corporate niveau).

Indien dit niet mogelijk is ga ik gewoon een normale pc als NT4 Server installeren.
Jammer dan, maar gemakkelijst en snelst en waarschijnlijk zonder problemen.

Alvast bedankt voor de info en/of raad.

Does killing time damage eternity?

Verwijderd

mwa, wat ik ervan weet kan je geen domeincontroller maken op windows 2k3 server zonder AD te gebruiken, denk dus dat het het makkelijkste is op een normale pc.
1. het gaat denk ik niet
2. als het gaat is het zo moeilijk dat een normale pc als tussentijdse oplossing mij toch handiger lijkt :)
3. als je het weet hoe het mket nt4 server doet, doe je het altijd sneller, en ik weet niet hoe jouw netwerk zit, maar meestal is dan een netwerk minder lang down wat ook een voordeel is.

• Xiliath
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 30-10-2022
Verwijderd schreef op 22 april 2004 @ 12:23:
mwa, wat ik ervan weet kan je geen domeincontroller maken op windows 2k3 server zonder AD te gebruiken, denk dus dat het het makkelijkste is op een normale pc.
1. het gaat denk ik niet
2. als het gaat is het zo moeilijk dat een normale pc als tussentijdse oplossing mij toch handiger lijkt :)
3. als je het weet hoe het mket nt4 server doet, doe je het altijd sneller, en ik weet niet hoe jouw netwerk zit, maar meestal is dan een netwerk minder lang down wat ook een voordeel is.
klopt het is onmogelijk een w2k3 server als domeincontroller in te richten zonder AD.

• BaDMaN
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09-04 14:12
Ok,

Dit vermoedde ik reeds.

Alvast bedankt voor de reactie.
Ik ga dus gewoon een NT4-server installeren.

Bedankt....

Does killing time damage eternity?

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-05 17:24

FastBunny

Give it the Works !

Een normale machine als NT4 Server :? Je kunt prima NT4 servers migreren :)

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-05 09:20

mutsje

Certified Prutser

Je kunt een Windows NT4 PDC prima upgraden zonder over te moeten naar Active Directory. Dit kun je ook vinden op de microsoft site voor Windows 2003. Dit is namlelijk een officiele tussenfase voordat je AD erop zet. Je hebt dan de functionaliteit van een NT4 PDC met de extra's van een normale 2003 server. Let wel ik heb dit uit documentatie en dus nog niet zelf geprobeerd omdat ik deze fase niet uit ga voeren maar een in place upgrade ga uitvoeren.

Verwijderd

mutsje schreef op 22 april 2004 @ 15:04:
Je kunt een Windows NT4 PDC prima upgraden zonder over te moeten naar Active Directory. Dit kun je ook vinden op de microsoft site voor Windows 2003. Dit is namlelijk een officiele tussenfase voordat je AD erop zet. Je hebt dan de functionaliteit van een NT4 PDC met de extra's van een normale 2003 server. Let wel ik heb dit uit documentatie en dus nog niet zelf geprobeerd omdat ik deze fase niet uit ga voeren maar een in place upgrade ga uitvoeren.
mwa, mar dan nog steeds denk ik dat een tussen oplosssing van een losse nt4 server handiger is, omdat als hetkan verekkete moeilijk si (ik heb het zelf niet gedaan, maar ken windows server 2003 een beetje, en voldoende om te zeggen dat je dan heel lang bezig bent). En wat nog steeds geld, is dat als je bekent bent met win nt server, je die sneller instaleerd, en dus dat je netwerk minder lang down licht (wat mij een voordeel lijkt, want ik denk dat deze man/vrouw het in een bedrijf werkt), en daar kan een netwerk vaak niet een dag gemist worden

• Xiliath
mutsje schreef op 22 april 2004 @ 15:04:
De vraag was volgens mij of hij die bak als NT domain controller kon gebruiken.
Zonder AD kun je never nooit niet een w2k3 server promoten naar een DC.

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

wappie1980 schreef op 23 april 2004 @ 08:31:
[...]

De vraag was volgens mij of hij die bak als NT domain controller kon gebruiken.
Zonder AD kun je never nooit niet een w2k3 server promoten naar een DC.
als je een NT4 PDC upgrade met 2003 en geen dcpromo uitvoert heb je de pdc functies.

• Xiliath
En hoe zit het dan met de synchronisatie tussen je w2k3 member-server en je NT4 BDC's? Werkt dit?

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

mutsje schreef op 23 april 2004 @ 08:33:
[...]

als je een NT4 PDC upgrade met 2003 en geen dcpromo uitvoert heb je de pdc functies.
Uhm, da's een ernstige misvatting. Als je een NT4 PDC gaat upgraden, gaat na de upgrade automatisch dcpromo draaien. Nou kun je dat process wel killen, als je snel bent, maar dan heb je geen PDC meer. En dat wil je niet.

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

ik heb toch echt in de MS documentatie gelezen dat je geen dcpromo hoeft te draaien dat is de tussenfase. Maar goed Brahiewahiewa ik kan het natuurlijk verkeerd opgevat hebben :D thanks for correcting.

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Waar heb je dat gelezen?

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

in MS documentatie moet ik dat weer gaan opzoeken |:( ik kijk wel ff wanneer ik daar aan toe kom ok.
Pagina: 1