Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
Al enige tijd geleden kreeg ik een mailtje van tomtom dat de upgrade naar versie 3 uitkomt medio april. Het woord medio betekent in de regel week 3 of 4 in die maand, nu dus ongeveer.

Ik ben erg benieuwd of er mensen zijn die ervaring hebben met de nieuwe versie en of het de update waard is. Ikzelf krijg de update gratis omdat ik versie 2 nog maar net heb.

Tevens zie ik nu dat de support pagina gesloten is voor onderhoud. Zou dit iets betekenen?

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 20:43

Nitai

Live the life you love.

Tom Tom 3 is al geruime tijd uit en werkt uitstekend! Je kan nu ook tussenstops maken e.d., ik heb zelf een snellere fix en de icoontjes zijn wel mooi :)

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Verwijderd

Wat is het grootste verschil met de eerdere versie?
Ben erg tevreden over deze Navigator trouwens...

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-11 21:00

Sick Nick

Drop the top!

Grootste verschil is het plannen van een route met tussenstops en iets nieuwere kaarten (eind 2003), je krijgt er nu ook major roads of europe bij.

Verder qua werking merk ik weinig verschil tussen 2.24 (die ik eerst had) en 3.0 (die ik nu gebruik) behalve dat de kaarten wat groter zijn.

[ Voor 50% gewijzigd door Sick Nick op 22-04-2004 13:40 ]

• Nitai

Nitai

Live the life you love.

dat zeg ik gamma :P als je gewoon de site bekijkt van TomTom, dan zie je wat er allemaal mogelijk is.

• delorean7
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 28-11 20:06

delorean7

Let's take the Aston toni

Ik zit al een weekje te azen op een goede aanbieding voor een HP 2210 + TomTom 3 + ontvanger.

Wat ik me alleen steeds blijf afvragen is of je nou geen additionele kosten moet betalen voor het gebruik van GPS? Ik bedoel dat is toch een dienst, alle beschrijvingen die ik heb gelezen vertellen mij dat ik nodig heb:

- Een PDA
- Een GPS ontvanger - het zij via COM het zij via CF
- TomTom software

Maar het lijkt me logisch dat er ook nog een soor abbo kosten zijn... Iemand daar iets verhelderends over te zeggen?

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20:17

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Verhelderend antwoord: Je hoeft geen abo-kosten te betalen voor het standaard GPS-gebruik... Op de site van tomtom zie je wel staan dat je een abonnement kan nemen voor "real-time traffic" info.

Je hebt dus inderdaad alleen een PDA, GPS ontvanger en software nodig.. (Updates voor de kaarten zul je ook gewoon moeten betalen in de meeste gevallen, tenzij er binnen zoveel tijd na aanschaf een compleet nieuwe versie wordt uitgebracht..)

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

• delorean7
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 28-11 20:06

delorean7

Let's take the Aston toni

En mensen mij maar blijven voorhouden dat er niet zoiets bestaat als gratis... tssss.

Bedankt voor het snelle antwoord! Iemand nog leuke aanbiedingen tegengekomen btw?

• Stalkert
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-08 15:23
Ben ook op zoek naar een HP2210 + tomtom3+ gps bluetooth. Vind het alleen bijzonder jammer dat je nog steeds niet kan bellen met die dingen.

• Sick Nick

Sick Nick

Drop the top!

Dan moet je een Qtek 2020/XDA2/MDA (allemaal zelfde ding, andere naam) nemen, daar kan je wel mee bellen.

Verwijderd

Voor diegenen die wél een PDA zoeken maar niet persé ermee hoeven te bellen; kijk ook eens naar de Asus PDA's de 620 en de 617 zijn zeer snelle PDA's met zeer goede prestaties voor hele redelijke bedragen.
Ook GPS-muizen e.d. zijn niet duur dus ben je Inclusief TT3 goedkoper uit en heb je een betere PDA

• orca
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-08 08:16

orca

Zwem goed, Broeder.....

JA het is GRATIS!!

bij GPS maak je gebruik van data die zo-wie-zo verzonden wordt..

de satelieten zenden gegevens uit 24*7 en dat doen ze toch wel. het enige wat een gps muis doet is het uitlezen van de gegevens van de verschillende satelieten en daar een positie uit bepalen. De sateliet weet niet eens dat je er gebruik van maakt.

net zoals radio luisteren, de zender is er en je maakt er gebruik van.

als er straks europees gps is dan betaal je er indirect wel zelf voor (belastingen)
maar dit amerikaanse systeem is voor ons dus gratis.

Ask not what your computer can do for you ! Ask what you can do for your computer ! ! !

Verwijderd

Bij Office Centre hebben ze nog wel een leuke aanbieding staan.
Welliswaar niet de hp 2210, maar de 4150.

Inhoud:
HP 4150
Tomtom navigator 3 met bluetooth ontvanger
carcit (aansluitsnoer en bijpassende houder)
64mb sd-card

Prijs: € 649,- ex btw (772.31 incl btw)

Moet alleen wel opschieten want de actie loopt tot vrijdag 23 april

• Nitai

Nitai

Live the life you love.

4150 is een wat zwaardere pda, maar de 2210 heeft toch betere geluidskwaliteit (vooral in de auto)

Verwijderd

Ik ben ook best benieuwd naar de grote verschillen tussen TT2 en TT3... ik had ook begrepen dat je nu grensoverschrijdende trips kan maken zonder kaartwisseling?

offtopic:
Ik gebruik mijn H5550 icm een zelfbouw GPS ontvanger (www.gpskit.nl) werkt prima. Let bij aanschaf van een USBMuis-GPS ontvanger dat hij een backup batterij heeft(!) anders zit je elke keer dat je vertrekt een behoorlijke tijd te wachten op een fix...

• Sick Nick

Sick Nick

Drop the top!

Bij de 2210 zit de speaker aan de achterkant, als je zo'n standaard carkit hebt zit de speaker tegen de achterkant aan te blazen. Dan hoor je niet zo heel erg veel.
Overigens is het met de radio op normaal volume nog prima te horen hoor, heb er geen last van. De 2210 bevalt me als pda prima, net wat meer dan m'n vorige ipaq (1915).

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-11 21:35
Klopt, je kan nu inderdaad, als je de juiste kaart installeert (Major Roads is iets van 80MB), gewoon je route plannen naar je vakantiebestemming, en klaar. Je kan ook in het programma zelf heel snel van kaart wisselen, en met je favorieten van te voren al aangeven waar je heen moet. Mijn vader gaat het volgende week in het echt proberen, hij vertrekt voor een paar dagen naar Denemarken. Zowel de Major Roads mee, als een detailkaart van Denemarken zelf, maar het zou moeten werken.

• Sick Nick

Sick Nick

Drop the top!

Je moet dus wel 2 keer van kaart wisselen, vanaf je huis naar de snelweg en als je in de buurt van de bestemming van de snelweg afgaat. Die Major Roads of Europe bevat namelijk geen detailkaarten.
Je moet voordat je weg gaat dus alles goed erin zetten zodat je enigzins makkelijk door kan navigeren. Het is niet zo dat je aangeeft dat je bv naar een of andere straat achteraf in rome wilt dat je daar in 1 keer naartoe kan navigeren. Je moet wisselen.

Verwijderd

Topicstarter
Het geluid van de 4150 doet absoluut niet onder voor de 2210. In de auto prima te verstaan.

Verwijderd

Wat is een goede aanbieding om te nemen in combinatie met een Pocket Pc. Ik wil niet meer uitgeven dan 550 EURO. Wie o wie kan me dit vertellen. Thx ;)

• Sick Nick

Sick Nick

Drop the top!

Die aanbiedingen die bij de lidl/aldi en kruidvat enzo langs komen, heb je meestal voor rond de 500 euro een ppc met gps enzo. Je hebt dan wel een Medion ipv een bekend A-merk maar het werkt allemaal wel.

Verwijderd

Is dat echt zo, want ik las in een MyCom krantje dat er ook aanbiedingen zijn van die Asus icm met Tomtom 3? Is dat dan een achterhaalde actie?

• Sick Nick

Sick Nick

Drop the top!

Misschien dat er in het krantje een goede aanbieding staat, op hun site zie ik alleen een combi met een Asus A620 of een A620BT. Beide uiteraard een gps bundel. Daar betaal je dan 599 euro voor, net zo veel als het pakket met de iPaq 2210.

Verwijderd

Welke zou jij nemen van deze drie?

• Sick Nick

Sick Nick

Drop the top!

Als je moet kiezen zou ik in ieder geval de A620BT verkiezen boven de A620. Puur omdat je dan hetzelfde ding hebt maar dan met bluetooth erbij. Dan moet je zelf kiezen of je liever een asus of ipaq hebt, qua snelheid is de A620BT dacht ik wel wat sneller dan de 2210. Voor de keuze tussen pocketpc's zou ik even op www.pocketpc-club.nl kijken. Daar kan je reviews en vergelijkingen vinden.

Verwijderd

Zijn er inmiddels ook reviews te vinden van PocketPc's icm met TomTom

• Sick Nick

Sick Nick

Drop the top!

In het forum bij de PPC kan je daar een hoop over lezen, ik denk dat het voor TomTom geen bal uit maakt of je nou een asus of ipaq of zelfs een medion hebt. Zal wel zo goed als net zo snel gaan.

Verwijderd

Ik heb dus laatst een Ipaq 4150 gekocht. Ding bevalt prima, alleen jammer dat er geen cf slot op zit.

Heeft iemand ervaring met de GPS ontvanger van Haicom? en dan wel deze:

Afbeeldingslocatie: http://www.pdashop.nl/image.php?id=2697
Haicom GPS Muis Hi204s

Ben namelijk deze van plan aanteschaffen ism Tom Tom.

• HellBeast
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 30-11 11:38

HellBeast

Oh My GoT!

Ik heb een oude IPAQ ( 3760) met maar 64 mb ram erop. Er kan geen uitbreiding zoals een SD-card op. Met TT2 kon ik heel Nederland er op kwijt. Is dat met TT3 nog steeds zo?

Beauty is in the eye of the beerholder

• BigSurf
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:35
Zou wel moeten lukken, kaart van Nederland is iets van 36 Mb. Dan nog de tomtom software erbij. Kan totaal wel in 64 Mb passen, maar je houdt niet veel meer over dan.

• ArthurMorgan
  • Niet online
Waarom zitten er eigenlijk 2 cd's bij?
Zo op het eerste gezicht lijken ze precies hetzelfde... kan er ook niks over vinden verder :?

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

• Nitai

Nitai

Live the life you love.

HellBeast schreef op 27 april 2004 @ 15:30:
Ik heb een oude IPAQ ( 3760) met maar 64 mb ram erop. Er kan geen uitbreiding zoals een SD-card op. Met TT2 kon ik heel Nederland er op kwijt. Is dat met TT3 nog steeds zo?
Je kan trouwens wel een sleeve halen (dan kan je wel een CF erin kwijt..)

• stfn345
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:59
Alfredt schreef op 17 mei 2004 @ 11:40:
Waarom zitten er eigenlijk 2 cd's bij?
Zo op het eerste gezicht lijken ze precies hetzelfde... kan er ook niks over vinden verder :?
De ene (cd2) is met franstalige namen

• ArthurMorgan
  • Niet online
RaZoRhEaD schreef op 17 mei 2004 @ 11:49:
[...]

De ene (cd2) is met franstalige namen
ah merci ;)

dat dat niet op 1 cd past :?

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

• Tranquility
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:02
Wat ik me nou steeds afvraag is hoe een kaart van heel Nederland in het beperkte geheugen van zo'n pocket-PC kan zitten? Ik begrijp dat er geen aparte CD-ROM lezer bij zit voor de kaart-data. Ik las hier al dat de kaart van Nederland 36 mb omvat. Dat vind ik opmerkelijk weinig, want een beetje gedetailleerde kaart op straatniveau voor op de PC thuis (bijvoorbeeld de Easy Travel Routeplanner NL) neemt toch een hele CD in beslag, dus zo'n 600 mb. Hoe kan dat via de Tom Tom software maar 36 mb zijn? Het lijkt mij dat dat dan niet echt gedetailleerd is, laat staan op straatniveau. Het lijkt mij met zo'n pocket-PC op zich een hele mooie en betaalbare oplossing i.v.t. de volledige navigatiesystemen in autoradio's met kleuren LCD/DVD schermen, maar dat kost snel boven de 3000 Euro. Maar als je daarvoor een hoop detail en/of kleine straatjes moet missen?

Hopelijk kan iemand me uit de droom helpen? ;)

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

JazzySOB schreef op 19 mei 2004 @ 02:42:
Wat ik me nou steeds afvraag is hoe een kaart van heel Nederland in het beperkte geheugen van zo'n pocket-PC kan zitten? Ik begrijp dat er geen aparte CD-ROM lezer bij zit voor de kaart-data. Ik las hier al dat de kaart van Nederland 36 mb omvat. Dat vind ik opmerkelijk weinig, want een beetje gedetailleerde kaart op straatniveau voor op de PC thuis (bijvoorbeeld de Easy Travel Routeplanner NL) neemt toch een hele CD in beslag, dus zo'n 600 mb. Hoe kan dat via de Tom Tom software maar 36 mb zijn? Het lijkt mij dat dat dan niet echt gedetailleerd is, laat staan op straatniveau. Het lijkt mij met zo'n pocket-PC op zich een hele mooie en betaalbare oplossing i.v.t. de volledige navigatiesystemen in autoradio's met kleuren LCD/DVD schermen, maar dat kost snel boven de 3000 Euro. Maar als je daarvoor een hoop detail en/of kleine straatjes moet missen?

Hopelijk kan iemand me uit de droom helpen? ;)
Je vergist je. Alle straten en huisnummers staan toch echt op de TomTom CD hoor. Ik gebruik het, en het klopt echt. Ik denk dat ze alles gewoon flink gecomprimeerd hebben. En veelvuldig gebruik van vectoren, dat scheelt ook ruimte. Maar de echte techniek erachter weet ik helaas ook niet.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• MrDry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 28-11 16:46

MrDry

Desperados!

Verwijderd schreef op 25 april 2004 @ 19:33:
Ik heb dus laatst een Ipaq 4150 gekocht. Ding bevalt prima, alleen jammer dat er geen cf slot op zit.

Heeft iemand ervaring met de GPS ontvanger van Haicom? en dan wel deze:

[afbeelding]
Haicom GPS Muis Hi204s

Ben namelijk deze van plan aanteschaffen ism Tom Tom.
Prima muis hoor...ik heb hem al een half jaar op me dashboard liggen. In de grote stad met hoge gebouwen is het wat minder...maar de voet is magnetisch dus hij kan ook op het dak :o

Quod licet lovi, non licet bovi

Verwijderd

Ik ben eigelijk opzoek naar een leuke PDA voor navigatie en agenda.
Dus er moet GPS op zitten, bij deze is dat ook het geval.
Mijn vraag is of dit een beetje een goeie PDA-tje is
Misschien dat er hier iemand is die er ervaring mee heeft?

Afbeeldingslocatie: http://www.neck.nl/bilder/250/5/59/5961710137_nl48home.jpg
[Klik voor vergroting op het plaatje]

[blabla]
MIO 336 Pocket PC @neckervrouw --> 499,00 EUR

MIO 336 Pocket PC Navigation System. Dé mobiele GPS navigatie-oplossing met 3D visualisatie!
Bevat de recentste Tele Atlas-kaarten van Nederland, België en Luxemburg, zodat u over de grenzen
heen kunt navigeren, zonder van kaart te hoeven veranderen. Mogelijkheden: navigatie van deur
tot deur tot op huisnummerniveau, navigatie naar uw contacten in MS Outlook. Krachtige en snelle
automatische herberekening indien u afwijkt van de route. Fonetisch zoeken van straten, audiobevelen
en applicatie in het Nederlands, Vlaams, Engels en Frans. Opzoeken en navigeren naar meer dan
60.000 informatiepunten, zoals tankstations, parkings, restaurants, enz. Ook kunt u uw eigen
favoriete bestemmingen beheren en routes en adressen met uw desktop synchroniseren.
[list]Hoogwaardige GPS ontvanger inbegrepen.
Pocket PC met Intel Xscale 300 MHz processor
MS-Mobile Pocket PC-2003 operating systeem.
Geheugen: 32 Mb Rom en 64 Mb SDRAM.
Kaartslot voor SD/MMC. Afm.: 112 x 70 x 13 mm.
Gewicht: 118 g[/list]
[/blabla]

• Xof
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-05 10:38

Xof

MrDry schreef op 20 mei 2004 @ 23:21:
[...]

Prima muis hoor...ik heb hem al een half jaar op me dashboard liggen. In de grote stad met hoge gebouwen is het wat minder...maar de voet is magnetisch dus hij kan ook op het dak :o
Ik heb die muis nu bijna een jaar icm mijn laptop en hij werkt echt perfect. En de voet is idd magnetisch :D
Nu heb ik een HP iPAQ 4150 besteld en ga deze dus gebruiken icm met de Haicom 204S muis :)
Ik verwacht hierbij iig geen problemen :)

Verwijderd

Xof schreef op 23 mei 2004 @ 17:58:
[...]

Ik heb die muis nu bijna een jaar icm mijn laptop en hij werkt echt perfect. En de voet is idd magnetisch :D
Nu heb ik een HP iPAQ 4150 besteld en ga deze dus gebruiken icm met de Haicom 204S muis :)
Ik verwacht hierbij iig geen problemen :)
Ik heb hem dus reeds, en hij werkt idd naar behoren. Snelle instal, even in TomTom aangeven dat het een Haicom is en werken als een trein!

Verwijderd

Inmiddels heb ik een Acer N10 icm met een GPS module welke aangesloten wordt op mijn CF poort. Werkt echt super. En zeker een aanrader. Beetje laat misschien deze reactie, maar goed.
Pagina: 1