Toon posts:

[vb.net] listview items

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier het volgende stukje code gebouwd:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
Private Sub Form1_Load(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles MyBase.Load
        Dim pad As String
        pad = (Shell("C:\Windows\explorer.exe /root,C:\Windows"))

Me.Text = "Applicaties voor " & (System.Environment.UserName)
        DisableCloseButton(Me.Handle)
        ListView1.Items.Add(pad)
    End Sub

Lijkt me aardig duidelijk wat ik hier wil. Alleen het volgende probleem is dat wanneer ik dit run, een extern window wordt geopend met de inhoud van "C:\Windows"
Hoe krijg ik toch de inhoud van een folder (C:\windows) in die listview?

Enig idee wat ik fout doe?

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:32
Wat denk je zelf?
Dat die shell aanroep je een aantal listviewitems returned die je dan zelf maar toe te voegen hebt?
Komop zeg....

Je zult dus zelf moeten nagaan wat er op je schijf staat, en daar dan listviewitems van bakken en in je listview tonen.

[ Voor 32% gewijzigd door whoami op 22-04-2004 11:29 ]

https://fgheysels.github.io/

Verwijderd

Topicstarter
Dat wist ik niet. Maar stel als ik dat doe en heb de items toegevoegd zoals jij dat hieronder zegt, en later komen er bestanden bij in deze directory? Moet ik dan opnieuw items toevoegen?
Het moet namelijk dynamisch zijn. De opzet is eigenlijk dat er een window wordt gestart met snelkoppelingen hierin (die regelmatig bijgewerkt worden) en dus vanuit een bepaalde directory worden gelezen. De enige voorwaarde is dat de "closebutton" van dit venster "disabled" is. Dit heb ik wel voor elkaar gekregen met een eigen form.
Vandaar dat ik nu aan het zoeken ben hoe ik de inhoud van een bepaalde directory in die listview kan zetten. Of zit ik nu totaal in de verkeerde hoek te zoeken?

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:32
Verwijderd schreef op 22 april 2004 @ 11:59:
Dat wist ik niet. Maar stel als ik dat doe en heb de items toegevoegd zoals jij dat hieronder zegt, en later komen er bestanden bij in deze directory? Moet ik dan opnieuw items toevoegen?
Nee, het gaat vanzelf. Je programma weet perfect wat het moet doen....
Serieus: wat denk je zelf?

https://fgheysels.github.io/

Verwijderd

Topicstarter
whoami schreef op 22 april 2004 @ 12:03:
[...]

Nee, het gaat vanzelf. Je programma weet perfect wat het moet doen....
Serieus: wat denk je zelf?
Ok. Je bent duidelijk. Heel jammer. Moet blijkbaar een andere oplossing zoeken.

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12-05 22:23

curry684

left part of the evil twins

Verwijderd schreef op 22 april 2004 @ 11:25:
Lijkt me aardig duidelijk wat ik hier wil.
Inderdaad, je hebt namelijk mooie pseudocode geschreven. Pseudocode is bedoeld om kort samen te vatten wat je ergens mee wilt bereiken. Pseudocode gaat niet spontaan je oplossing zijn als je het compileerbaar maakt.

Je kunt zelf ook natuurlijk wel aanvoelen dat een compiler niet even voor jou kan gaan besluiten wat jij toevallig wil: de hele essentie van programmeren is om dat stap voor stap aan de computer uit te leggen. Koop eens een boek over de materie, doet wonderen ;)

Professionele website nodig?

Pagina: 1