Nieuwe kast. De moeite waard?

Pagina: 1
Acties:
  • 112 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Mark_V
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 06-06-2022
Ik heb op het moment een naamloze bogtower-kast met 300Watt voeding. Nou ben ik op het moment een systeem voor een kennisje in elkaar aan het zetten.

Dat is natuurlijk een mooi moment om die kast voor de PC van die kennis te gebruiken en zelf een nieuwe te kopen. Nou vraag ik me af of het een beetje de moeite waard is om bijv 135 piek uit te geven om mijn kast in te ruilen voor een A-open HX08 ofzo (135 = 235-100 voor oude kast).

Verder vraag ik me af WELKE kast ik het beste kan kopen. Ik hoor altijd hele positieve verhalen over die aopen-bigtowers, dus ik ben geneigd er zo eentje te kopen.

• Wortel
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 29-06-2024
Ik heb voor een paar week terug ook net een AOpen hx08 kastje gekocht, scheelde toch even 10 C aan de processor :) verder is het vooral een fijne kast omdat je je hele systeem op een plankje in elkaar kunt zetten die je daarna zo de kast in schuift. Lekker handig :)

Oh ja als je ze bij perfect systems bestelt zijn ze "maar" 209 piek (ik weet niet zeker of dat nog steeds zo is maargoed)

een echte aanrader dus.

• A3-D
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 25-08 13:52
Als je echt een Super Tweakers kast wilt hebben dan zou ik gaan voor de SuperMicro SC 760A. Deze is gereviewd door Femme en ik heb 'm ook aangeschaft. Oke, het is qua prijs nou niet de goedkoopste, maar als het goed is doe je deze nooit meer weg (of Intel moet de BX technologie om zeep helpen).

Prijs ligt zo rond de FL 450,= (zie pricewatch, bij Hardware in Vlaardingen zou 'ie te koop moeten zijn voor FL 402,= incl.).
Zeer zeker de moeite waard, qua coolingsmogelijkheden echt SUPER!

Succes!

EV Skoda Enyaq | cv Wallbox Pulsar Plus V6.7.36 | PV 4720WP Zuid | PIB 2 x Marstek Venus E 5.12 kWh V157.3 - CT003 V118 | Landis+Gyr E360 SMR5.0 | Tibber

• RdB_IA
  • Registratie: December 1999
  • Niet online

RdB_IA

42

BX technologie? correct me if i'm wrong maar moet dat niet de ATX 'technologie' zijn?

• Mini-me
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Aopen HX-08 voor- en nadelen:
+grote kast
+veel ruimte voor extra harddisks
+veel ruimte voor koeling
+300W voeding
+panelen bestaan uit 3 delen (zijwanden en bovenkant)
+zwaar metaal dus sterke kast
+boven voeding nog ruimte voor 2 8x8 koelers dus makkelijk gebruik maken van de eigenschap dat warme lucht stijgt
+start/reset knoppen zitten ver uit elkaar dus nooit per ongelijk de verkeerde knop
+veel ruimte voor plaatsen extra compoort/seriele poort/enz
+mooie vormgeving

-zijpanelen moet je helemaal naar achter schuiven om ze er af te krijgen
-diskette zit helemaal bovenin dus mogelijk een te korte diskettekabel als je aansluiting laag op je mobo zit

Toch moet je zelf beslissen welke kast je wilt hebben. Suc6!

• A3-D
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 25-08 13:52
Aaaaaaargh...foutje...

Sorry, je hebt helemaal gelijk, ik bedoelde dus de ATX en geen BX.

Thanx for the reminder!

EV Skoda Enyaq | cv Wallbox Pulsar Plus V6.7.36 | PV 4720WP Zuid | PIB 2 x Marstek Venus E 5.12 kWh V157.3 - CT003 V118 | Landis+Gyr E360 SMR5.0 | Tibber

Pagina: 1