Ik heb al tig verschillende scripts op internet gevonden. Ze lijken allemaal op elkaar, maar geen van allen doet het
Ik denk dat het probleem is dat de files die gedownload moeten worden op een andere computer staan als waar het script op draait. Dus nu is mijn vraag:
Hoe kan ik ervoor zorgen dat het dan toch gedownload wordt(met zo'n "save as"-dialog)?
Deze doet het nog het beste, hij download namelijk wel iets van het goede aantal kb, maar het plaatje(jpg) kan ik niet openen. hier het script:
ik heb de file-aanroep erbij geschreven voor de duidelijkheid
ik heb ook scripts als deze geprobeerd:
maar die werken al helemaal niet. Deze foutmelding krijg ik:
"Internet Explorer was unable to open this Internet site. The request site is either unavailable or cannot be fount. please try again later."
Ik denk dat het probleem is dat de files die gedownload moeten worden op een andere computer staan als waar het script op draait. Dus nu is mijn vraag:
Hoe kan ik ervoor zorgen dat het dan toch gedownload wordt(met zo'n "save as"-dialog)?
Deze doet het nog het beste, hij download namelijk wel iets van het goede aantal kb, maar het plaatje(jpg) kan ik niet openen. hier het script:
PHP:
1
2
3
4
5
6
| $file="//1a-server/projects/naam.jpg"; $filename=basename($file); header("Cache-control: private"); header ("Content-Type: application/octet-stream"); header("Content-Disposition: attachment; filename=$filename"); readfile($file); |
ik heb de file-aanroep erbij geschreven voor de duidelijkheid
ik heb ook scripts als deze geprobeerd:
PHP:
1
2
3
4
5
6
| $file="//1a-server/projects/naam.jpg"; $filename=basename($file); header("Content-Type: application/octet-stream"); header("Content-Disposition: attachment; filename=$filename"); $fn = fopen("$file" , "r"); fpassthru($fn); |
maar die werken al helemaal niet. Deze foutmelding krijg ik:
"Internet Explorer was unable to open this Internet site. The request site is either unavailable or cannot be fount. please try again later."
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 22-04-2004 11:51 ]