Pc boot pas naar 2 maal aanzetten

Pagina: 1
Acties:

• Armageddon_2k
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09:05

Armageddon_2k

Trotse eigenaar: Yamaha R6

Topicstarter
Ik heb laatst een budget pc-tje inelkaar geschroevd.
Ik heb dus helaas geen specificaties, behalve dat et een PIII 500Mhz is met 192 Mb, het geheugen is gecontroleerd met memtest en werkt goed.
Deze pc zit samen met mn andere pc op een stekker blok (met zo'n mooi rood knopje), als ik de pc's uitgeschakeld heb zet ik altijd die schakelaar om en dan gaat de stroom overal al (lijkt me redlijk logische procedure).

Maar nu is het probleem dat die budget bak alleen opstart als ik 2 keer de power knop indruk, beetje wazig probleem. Hier komt bij dat als ik de stroom er af heb gehad duurt de Xp boot ongeveer 8 minuten, haal ik de stroom er niet af en boot hij met 1 druk op de knop en windows boot duurt minder dan een minuut.

Alvast bedankt voor et lezen/reageren

[ Voor 10% gewijzigd door Armageddon_2k op 22-04-2004 10:56 ]

• K-Jay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-01 18:50

K-Jay

Klaas Jan

Lijkt op een voedingprobleem. Al een andere voeding geprobeerd?

Beter remmen=sneller racen: loadcellmod

• Armageddon_2k

Armageddon_2k

Topicstarter
Daar heb ik ook al aan gedacht maar ik zie het verband niet tussen de voeding en een trage win Xp boot

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17:00
Armageddon_2k schreef op 22 april 2004 @ 10:58:
Daar heb ik ook al aan gedacht maar ik zie het verband niet tussen de voeding en een trage win Xp boot
Wat dacht je ervan dat sommige onderdelen bijna geen/weinig stroom krijgen, gaat je computer nou niet bepaald sneller van booten

• Armageddon_2k

Armageddon_2k

Topicstarter
voedings lijntjes (5 en 12) gechecked en zijn stabiel, het is een voeding die een zwaardeere pc heeft "ondersteund" , PIII 650 met 320MB, pinnacle pctv, kaart, verlichting van casemod, 32mb videokaart (deze zit 8mb in), en een identieke netwerkkaart
Is er iets wat ik verder aan de voeding kan meten??

[ Voor 4% gewijzigd door Armageddon_2k op 22-04-2004 11:06 ]

• K-Jay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-01 18:50

K-Jay

Klaas Jan

Probeer gewoon een andere voeding, dat lijkt mij de simpelste oplossing om te kijken of het nou wel of niet aan die voeding ligt.
Probeer eens te booten met zo weinig mogelijk onderdelen, misschien dat je zo een eventuele rotte appel kunt lokaliseren. Vergezocht: steek hem eens in een ander stopcontact.

Beter remmen=sneller racen: loadcellmod

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14:00

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

@ts
ik weet niet waar je woont, maar ik heb hier een 400watt herrie voeding die je wel zou mogen gebruiken voor je testje ;-)
Maar probeer idd eens een andere voeding, kijken wat dat doet..

ping 127.212.23.124

Pagina: 1