BSOD en spontane reboots

Pagina: 1
Acties:

• Moffin
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15-02 19:49
He iedereen,

Ik zit met het volgende probleem en kan door de bomen het bos niet meer zien.

Een 3 weken heb ik een window in mijn case gemaakt, een week hierop kreeg ik ineens toen ik een dvd aan het rippen was dat mijn computer vast liep met de volgende BSOD http://home.tiscali.nl/mdewinne/Comp/BSOD.JPG

>>Als volgt heb ik het volgende gedaan, ik heb op google de foutmelding opgezocht wat heel abstract bleef en mij dus niet verder hielp.

>>Op tweakers heel het forum af gezocht en ook de faq's gelezen

>>Windows opnieuw geinstalleerd

>>Geheugen in een andere bank gedaan

>>Videokaart drivers verandert naar de laatste nieuwe omega drivers

>>Mijn dvd writer los gekoppelt + ccfl eraf omdat deze als laatst bij mijn voeding zijn gekomen.

Na 8 keer te rippen is het een keer gelukt zonder vast te lopen mijn dvd te rippen, vervolgens ging ik zonder dvd writer de dvd van me hd met dvd2one (dit omdat het veel van mijn computer vraagt) naar een andere map op mijn hd verkleinen.

Hierbij liep mijn comp dus weer vast.

>> Vervolgens heb ik mijn geheugen met memtest 24 laten draaien, waar ik wel een paar fout meldingen kreeg http://home.tiscali.nl/mdewinne/Comp/memtest.JPG
maar ik las op het forum bij andere dat een paar fouten in je geheugen mogen zitten en dat dat normaal is.

>> Heb overigens nog eens heel mijn computer van stof ontdaan.

Mijn specs:

Proccesor: P4 2,4 Ghz
geheugen: DDR 512 mb pc 2700/333
Mobo: msi 845 max pe l
videokaart: ati radeon 9600 pro 256 mb ddr
hd: maxtor 6Y080L0 80 GB

Het vreemde is dat mijn comp niet altijd met een BSOD vast loopt maar af en toe ook ineens gewoon reboot (weer met rippen)
Ik kan overigens wel gewoon cs spelen en msnen etc zelfs far cry werkt (wel beetje happerend) zonder vast te lopen?

Iemand een suggestie?

Greetz Moffin

[ Voor 7% gewijzigd door Moffin op 22-04-2004 10:40 ]

[ pvoutput | 5760 wp @ O 45° - Z 10° - W 45°]

Verwijderd

Het is verstandig de bios te flashen van het moederbord en eens te proberen de geheugenwaarden (SPD) handmatig in te stellen ipv op "by SPD".

Mocht dit geen verdere oplossingen bieden denk ik toch dat het geheugen corrupte adressen bevat waarvoor het omgeruild zou moeten worden.

suc6 met je probleem! Ik hoop dat het werkt.

Misschien zou je hier nog even kunnen kijken ;)

http://support.microsoft....8/7/53.asp&NoWebContent=1

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 22-04-2004 15:04 ]

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:06
Er mogen helemaal niet een paar fouten in je geheugen zitten.. Wat een onzin. Als je er nog garantie op hebt dan zou ik het even omruilen, ben er vrij zeker van dat het daaraan ligt..

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

• Frietsaus
  • Niet online
JdeBruijn schreef op 22 april 2004 @ 15:03:
Er mogen helemaal niet een paar fouten in je geheugen zitten.. Wat een onzin. Als je er nog garantie op hebt dan zou ik het even omruilen, ben er vrij zeker van dat het daaraan ligt..
Precies, dit is gewoon rot geheugen :| omruilen maar :)

• Moffin
Verwijderd schreef op 22 april 2004 @ 15:00:
Het is verstandig de bios te flashen van het moederbord en eens te proberen de geheugenwaarden (SPD) handmatig in te stellen ipv op "by SPD".

Mocht dit geen verdere oplossingen bieden denk ik toch dat het geheugen corrupte adressen bevat waarvoor het omgeruild zou moeten worden.

suc6 met je probleem! Ik hoop dat het werkt.

Misschien zou je hier nog even kunnen kijken ;)

http://support.microsoft....8/7/53.asp&NoWebContent=1
Ik heb het hand matig proberen in te stellen maar dit leide alleen maar tot het bevriezen van windows, waarschijnlijk omdat ik er geen ster in bent en het een noname geheugestrip is. Ik zal morgen even tijd maken om mijn bios te flashen.

Wat ik vergeten te vertellen ben is: Als mijn computer automatisch reboot zonder BSOD scherm, dan start hij opnieuw op maar herkend hij mijn ide niet, (schijven en cd-writer-dvd writer).
Na het spanningsloos maken van mijn kast herkend hij hem wel weer.

Verwijderd

Een bios flash is altijd wel aan te raden dus dit zou ik zeer zeker nog uitvoeren. Voor de rest denk ik toch dat de rest van de heren ook wel een gelijk van mij gaan krijgen. Het is inderdaad zo dat het geheugen geen errors mag bevatten. Wij hebben hier op de TD wel eens ondervonden dat als je geheugentiming niet goed staat, een memtester ook met geheugenfouten kan komen. Na het goed zetten van deze waarden verdwenen de "corrupte" adressen?? :? Vandaar mijn optie. Ik denk wel dat het verstandig is ander geheugen te proberen. Waarschijnlijk zijn dan al je problemen opgelost en uiteraard het corrupte geheugen in de RMA procedure ;)

Suc6

• F-Tim
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23-02 12:35
Ik heb datzelfde probleem gehad.

Je harde schijf is naar de knoppen. Ik had een 40GB Maxtor DiamondMax 8. En opeens kon ik niet meer op de schijf schrijven. Het ging dan met 500 kb/s!!! Voor een HD!!!! (Die voorheen 43mb/s haalde)

Zet S.M.A.R.T. maar eens aan in je bios, 99% kans dat je dan een "Failure Prediction" krijgt.

Lezen ging overigens wel perfect! Vandaar dat je wel kunt gamen en kunt msn-en omdat er dan amper op de schijf wordt geschreven. En hele kleine bestandje (tot ongeveer 15MB) kunnen wel nog op de schijf worden geschreven, al duurt het lang, en gaat het traag.

Probeer maar eens een cd los te kopieren naar de harde schijf. Wedden dat je dan ook je BSOD krijgt? Kleine bestandjes gaan wel goed, grotere niet.

Ik ben benieuwd of dan weer alles in orde is!

ps. Je zult wel WinXP opnieuw moeten installeren dan op de nieuwe HD.

Wanna play?

Verwijderd

Beste F-Tim,

Mijn inziens gaat dit niet werken gezien er wel een nieuwe installatie uit te voeren was. Het is dus weldegelijk mogelijk data naar de schijf te kopieeren.

• F-Tim
Ja, maar om de een of andere reden kon ik XP wel erop zetten, maar kon ik in windows alvolgens NIETS meer doen ermee! Klinkt stom, maar zo was het met de mijne, en de rest van de symptomen komt overeen.

En wie niet waagt wie niet wint he? Even snel een HD lenen van een vriend en testen en je hebt zekerheid!

Maar, als het niet aan de HD ligt... hoe verklaar je dan dat de IDE poorten niet meer werken na een BSOD? ;) Na een reboot lag mijn Primairy IDE kanaal ook ALTIJD eruit na een BSOD. En na het vervangen van de HD, en XP opnieuw installeren hing die zich nooit meer vast, geen BSOD's, alles perfect!

Al moet ik je wel gelijk geven dat het installeren van Windows wel een raar fenomeen is. Maar bij mij was het dit toch gebleken.... en ik wil TS alleen maar helpen.

Wanna play?

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21:50

n00bs

Het is weer Zomer!

Wat voor voeding heb je?

• Moffin
iK heb mijn mobo proberen te flashen maar dat gaf enkeele problemen door mijn ontwetend heid, dus dat moet ik nog even uitzoeken.

ik heb een 360 watt voeding, dus daar zal het niet aan liggen, zie mijn startpost, waarin ik in beschrijf dat ik die al getest hebt doormiddel van sommige apparaten er tijdelijk af te halen.

Verwijderd

JdeBruijn schreef op 22 april 2004 @ 15:03:
100% Mee eens.
Verwijderd schreef op 23 april 2004 @ 10:55:
Een bios flash is altijd wel aan te raden dus dit zou ik zeer zeker nog uitvoeren. Voor de rest denk ik toch dat de rest van de heren ook wel een gelijk van mij gaan krijgen. Het is inderdaad zo dat het geheugen geen errors mag bevatten. Wij hebben hier op de TD wel eens ondervonden dat als je geheugentiming niet goed staat, een memtester ook met geheugenfouten kan komen. Na het goed zetten van deze waarden verdwenen de "corrupte" adressen?? :? Vandaar mijn optie. Ik denk wel dat het verstandig is ander geheugen te proberen. Waarschijnlijk zijn dan al je problemen opgelost en uiteraard het corrupte geheugen in de RMA procedure ;)

Suc6
Een bios flash "zomaar" doen is geen goed id. Uitleg waarom lijkt me overbodig.

De symptomen zijn typisch geheugen fouten. BSOD's en spontane reboots zijn aan de orde van de dag bij het extreem overklokken van DDR ram. Iets wat exact dezelfde fouten genereerd als hier. Onstabiel memory dus. De foutmeldingen bevestigen het nog eens extra.

Je bios flashen lijkt me heel onverstandig met dit memory. Flashen is bloedlink op een onstabiel systeem. Dat het dan ook aangeraden word is een beetje jammer imo.. No offence.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 23-04-2004 22:36 ]

• Moffin
Verwijderd schreef op 23 april 2004 @ 22:34:
[...]

100% Mee eens.

[...]

De symptomen zijn typisch geheugen fouten. BSOD's en spontane reboots zijn aan de orde van de dag bij het extreem overklokken van DDR ram. Iets wat exact dezelfde fouten genereerd als hier. Onstabiel memory dus. De foutmeldingen bevestigen het nog eens extra.

Je bios flashen lijkt me heel onverstandig met dit memory. Flashen is bloedlink op een onstabiel systeem. Dat het dan ook aangeraden word is een beetje jammer imo.. No offence.
Maar nu zeg je dat het geheugen is overklockt, dat is nooit gebeurt, ook zeg je dat het onstabiel geheugen is, maar het heeft voorheen een jaar goed gelopen?

• Moffin
Nu heb ik dus op tweakers gezocht wat smart inhield, hiermee kan je kijken of je hd kapot is, als dit het geval is dan geef hij een dat tijdig aan, nu kreeg ik dus de melding bij mijn hd bad zie foto, http://home.tiscali.nl/mdewinne/Comp/bad_smart.JPG
wil dit zeggen hij nu kapot is of ondersteund mijn apparaat het niet?

wijziging: link opnieuw

[ Voor 19% gewijzigd door Moffin op 20-05-2004 18:54 ]

• Kwistnix
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-02 17:43
Moffin schreef op 24 april 2004 @ 14:53:
Nu heb ik dus op tweakers gezocht wat smart inhield, hiermee kan je kijken of je hd kapot is, als dit het geval is dan geef hij een dat tijdig aan, nu kreeg ik dus de melding bij mijn hd bad zie foto, htttp://home.tiscali.nl/mdewinne/Comp/bad_smart.JPG
wil dit zeggen hij nu kapot is of ondersteund mijn apparaat het niet?

link opnieuw http://home.tiscali.nl/mdewinne/Comp/bad_smart.JPG
S.m.a.r.t geeft aan dat de status van de hard schrijf "bad" is en dat je z.s.m. een backup van je data moet maken en de harde schijf moet vervangen.
Lijkt mij op zich vrij duidelijk...

• Moffin
He, ik had ondanks alles een dvd met succes geript nadat ik het advies van V0rtex heb opgevolgt om mijn bios te flashen ik ben van v 3.3 naar 3.9 gegaan en ik heb nu een dvd achter elkaar gedecrypt en gedvd to oned, ik hoop dat het zo blijft, ik wil iedereen danken voor zijn posts

Greetz Moffin@blij :D

Verwijderd

Moffin schreef op 24 april 2004 @ 13:33:
[...]

Maar nu zeg je dat het geheugen is overklockt, dat is nooit gebeurt, ook zeg je dat het onstabiel geheugen is, maar het heeft voorheen een jaar goed gelopen?
Ik zeg niet dat het mem overgeklokt is. Beter lezen ;)

Bij het overklokken ervan gebeurd hetzelfde. Het mem word dan ook onstabiel. Ik gebruik het dus als vergelijking.

In jouw geval is het niet overgeklokt. Dus als je dan ff nadenkt kom je dus tot de conclusie dat het kapot is.

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 24-04-2004 16:09 ]

• Moffin
Ja nederlands [was] altijd al niet mijn beste vak op school :P

[ Voor 6% gewijzigd door Moffin op 24-04-2004 17:47 ]

• F-Tim
Wordt een memtest niet gelezen vanaf de schijf? Dus als zijn HD toch kapot is (SMART geeft BAD aan) kan het dan niet zijn dat er corrupte gegevens in het geheugen worden geladen? Waardoor er tijdens de test komt dat het geheugen corrupt is (wat dus eigenlijk door de hd komt, en niet door het kapotte geheugen?)

Wanna play?

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:06
Nee, memtest86 gebruikt de harddisk niet

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Verwijderd

Verwijderd schreef op 23 april 2004 @ 22:34:
[...]

100% Mee eens.

[...]

Ben het niet helemaal met je eens. Juist als een systeem onstabiel is raad ik een bios flash aan. Een bios flash je om problemen uit de weg te ruimen.

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 28-04-2004 14:26 ]

• Moffin
Ik heb een bios flash etc gedaan, ik weet nu waar het aan ligt. Mijn hd is wellis waarnu totaal overleden.

Na van de week vele telefonische gesprekken te hebben gehad met mycom ben ik vandaag naar mycom gegaan (4 uur reizen heen en terug), maar deze stuurt mij door naar de maxtor site waar ik vervolgens krijg te zien dat de schijf 1 jaar garantie bevat en heb hem net 1 jaar en 1 maand :S

kortom ik ben dus mooi genaaid.

Hartelijk dank voor al jullie post

Greetz ( :( van woede voorziene :( ) Moffin

Pagina: 1