Veel nieuwe PC's snel en makkelijk update

Pagina: 1
Acties:

• the-spawn
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-02 12:53

the-spawn

.: Dark Storm :.

Topicstarter
Ik zit op mijn werk met een klein probleem, wij zijn een bedrijf dat pc's levert aan verschillende automatiseringsbedrijven.
Deze pc's worden meestal met Windows 2000 of Windows XP uitgerust, maar bij deze paketten stikt het altijd van de updates, wij werken al met syspreps, maar deze zijn na een tijdje ook weer verouderd en moet een nieuwe pc toch weer op het internet om geupdate te worden.

Nu was ik op zoek naar een oplossing om dit snel en makkelijk te kunnen doen, het liefst dus lokaal en niet over internet.
Ik heb al zitten kijken naar een SUS server, maar heb zo het gevoel dat dat niet de oplossing is, altans heb nog geen idee in welke richting ik moet kijken voor het juist configureren ervan.

Ik hoop dat er hier tweakers zijn die hier misschien een oplossing voor hebben of een idee.

-=Alcohol is mijn vijand, maar in de bijbel staat dat je je vijand lief moet hebben=-

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

Ik zat ook meteen aan SUS te denken. Waarom denk je dat dat niet de oplossing is?

Money for nothin' and your chicks for free

• DDemolition
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21-02 18:50

DDemolition

slopen is mijn lust en leven

Je moet is gaan zoeken hoe je moet slipstreamen. Zo worden de updates automatisch geinstalleerd.

Dit heeft iemand op m'n werk al voor elkaar gekregen, hoe precies weet ik

[ Voor 30% gewijzigd door DDemolition op 22-04-2004 10:31 ]

Specs: Server, WS boven, WS beneden

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-02 22:27

FastBunny

Give it the Works !

^^ SUS is wat jij nodig hebt, zoek het maar eens in de FAQ van WOS :)

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

• Acmosa
  • Laatst online: 18-02 21:01

Acmosa

...no comment.

Misschien is RIS (Remote Installation Services in Windows 2000/2003) iets voor je, op het moment dat je de RIS image udpdate update ie ook de al geinstalleerde pc's

[ Voor 21% gewijzigd door Acmosa op 22-04-2004 10:33 ]

But then again, I could be wrong..

• fast-server
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08-11-2025
Je kunt hier inderdaad een ris server voor gebruiken of sysprep

zie

http://www.microsoft.com/...eploying/introduction.asp

suc6

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

• Mystic Spirit
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 17-02 14:16

Mystic Spirit

PSN: mr_mysticspirit

• the-spawn

the-spawn

Topicstarter
Ik heb een SUS server geinstalleerd op mijn win2k3 server, daar draait nu IIS op.
Wij hadden in ons hoofd om SUS net zoals de microsoft online update site in te stellen, maar zover ik kan zien en lezen, is dit niet mogelijk.

Omdat wij dus eigenlijk niet willen gaan rommelen in het register voor deze pc's is het niet 1,2,3 mogelijk denk ik.
De pc's moeten namelijk hierna wel bij klanten via de microsoft site geupdate worden.

Misschien is er een soort van Client toepassing die contact legt met SUS en daar kijkt welke updates er van toepassing zijn voor het desbetreffende station.

-=Alcohol is mijn vijand, maar in de bijbel staat dat je je vijand lief moet hebben=-

• FastBunny
  • Laatst online: 20-02 22:27

FastBunny

Give it the Works !

Als je via een grouppolicy aangeeft dat automatische updates moeten worden gedownload en geinstalleerd, en daar het adres van de sus server inzet, dan krijgt iedereen de laatste updates vanzelf geinstalleerd :)

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:47

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Met RIS en SUS kom je een heel eind, evenals eventueel slipstreamen.
Verder zou je natuurlijk gebruik kunnen maken van de laatste gratis MS Security CD (maar goed, dan ben je maar tot feb. 2004 uiteraard).

Tijd voor een nieuwe sig..

• the-spawn

the-spawn

Topicstarter
FastBunny schreef op 22 april 2004 @ 10:51:
Als je via een grouppolicy aangeeft dat automatische updates moeten worden gedownload en geinstalleerd, en daar het adres van de sus server inzet, dan krijgt iedereen de laatste updates vanzelf geinstalleerd :)
Mja idd dit heb ik ook gelezen, maar geld/kan dat ook voor de pc's net als in mijn situatie?

Bij mij is het geval dat ik nu een pc assembleer -> installeer -> update eropzet en dan worden ze getransporteerd en zie ik ze "nooit" meer terug.

Volgens mij werkt dat met die grouppolicys mooi als je systemen hebt die "vast" in het netwerk staan, deze kunnen dan idd update via de SUS. Alleen voor de systemen zoals bij ons is dat niet van toepassing, deze moeten gewoon 1x bij ons up-to-date gebracht worden en dan "weg ermee".
Koffie schreef op 22 april 2004 @ 10:55:
Met RIS en SUS kom je een heel eind, evenals eventueel slipstreamen.
Verder zou je natuurlijk gebruik kunnen maken van de laatste gratis MS Security CD (maar goed, dan ben je maar tot feb. 2004 uiteraard).
Ik zal eens gaan kijken naar RIS icm SUS, slipstreamen wil ik ook weleens naar kijken, ik ben er al een keer mee gaan stoeien maar liep toen vast op het ontzettend veel werk verrichten van het kijken waneer (de volgorde) een update geinstaleerd moet worden.

[ Voor 27% gewijzigd door the-spawn op 22-04-2004 11:00 ]

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:47

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Dan fix je toch even een .REG file die zulke registry settings terugzet naar default, en na het imagen/updaten zit je die .REG file in de RunOnce key ;)

Tijd voor een nieuwe sig..

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19:48

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Bij die syspreps kun je ook de updates automatisch laten installeren dmv een scriptje dat wordt uitgevoerd na de installatie van Windows.. De eerste keer is het ff wat werk om uit te zoeken welke switches je moet gebruiken (zijn 2 verschillende soorten updates waarvoor je verschillende switches nodig hebt) en in welke volgorde je de updates moet installeren. Hierna kun je bijvoorbeeld 1x per maand of 1x per 2 maanden die sysprep-image aanpassen zodat de laatste updates er ook weer achteraan geinstalleerd worden.. Zo ging het bij de zaak waar ik gewerkt heb het laatste jaar tenminste..

Nogmaals, de eerste keer al die updates er achteraan laten installeren is ff wat werk om uit te zoeken, maar je haalt er wel het voordeel mee dat je niet meer voor iedere pc windows update moet gaan draaien..

Kijk ook eens op http://oem.microsoft.com
Hier staat ergens een forum waar je ook veel info kunt vinden over deze dingen..

[edit]
Dit kwam ik net tegen in dit topic.

[ Voor 10% gewijzigd door FlipFluitketel op 22-04-2004 11:11 ]

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

Pagina: 1