IP van domeinnaam veranderen (DNS update)

Pagina: 1
Acties:

• WhiteDog
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-08 15:08

WhiteDog

met zwarte hond

Topicstarter
Sorry voor de kromme titel. Ik wist echt geen betere :)

Ik heb zonet mijn NS records van mijn domeinnaam laten wijzigen. Zoals jullie wel weten duurt het dan 24 a 48 uur voor deze wereldwijd geupdate zijn.

Omdat ik toch graag al mijn scripts wil testen bij mijn nieuwe host zoek ik dus een snelle manier om op mijn pc die domeinen toch naar het nieuwe IP te laten wijzen.

LET OP! Ik heb op dit moment nog geen eigen IP voor mijn domeinnaam. Anders kon ik natuurlijk makkelijk http://xxx.xxx.xxx.xxx/ doen :) Het werkt dus momenteel via name-based browsing (of hoe het ook heet).

Ik dacht gewoon even mijn hosts file aan te passen maar dat werkt blijkbaar niet :X

Ik vermoed dus dat ik een mini-DNS server proggie nodig heb waar ik zelf in kan gaan editten... tenzij iemand iets eenvoudiger weet :)

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 30-08 22:21

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Gebruik als DNS server even ns1.hostingtoko.nl. Oftewel, je hebt ergens je records aangepast, gebruik die DNS dan ook (die verwijst namelijk als eerste naar het nieuwe ip).

• raoulduke
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online

raoulduke

Get in!

Gewoon met telnet naar je IP op poort 80 verbinden en dan in je GET request de gewenste hostnaam invullen. Zoals:
code:
1
2
GET / HTTP/1.1
Host: www.domein.nl

[ Voor 4% gewijzigd door raoulduke op 22-04-2004 10:13 ]

Remember, if you have any trouble you can always send a telegram to the Right People.

• WhiteDog

WhiteDog

met zwarte hond

Topicstarter
IceStorm schreef op 22 april 2004 @ 10:11:
Gebruik als DNS server even ns1.hostingtoko.nl. Oftewel, je hebt ergens je records aangepast, gebruik die DNS dan ook (die verwijst namelijk als eerste naar het nieuwe ip).
ik draai mijn eigen NS :X maar mss het IP van mijn NS als DNS gebruiken? :P

• WhiteDog

WhiteDog

met zwarte hond

Topicstarter
raoulduke schreef op 22 april 2004 @ 10:11:
Gewoon met telnet naar je IP op poort 80 verbinden en dan in je GET request de gewenste hostnaam invullen. Zoals:
code:
1
2
GET / HTTP/1.1
Host: www.domein.nl
moet er wel vanuit IE aankunnen... ik kan trouwens wel overal op enzo hoor. maar heb nu een "http://xxx.xxx.xxx.xxx/~whitedog/" url. En de helft van mijn site verwijst naar dingen op het root level.. :)

• jurri@n
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 31-08 14:13
Vrijwel alle OS'sen hebben een filetje met de naam 'hosts'. Hierin mik je gewoon hostname + IP en dan word dat gebruik ipv DNS. Onder windows moet je deze plaatsen in je windows-directory (c:\windows of c:\winnt\) Onder Linux is het /etc/hosts (FreeBSD ook dacht ik)

• WhiteDog

WhiteDog

met zwarte hond

Topicstarter
jurri@n schreef op 22 april 2004 @ 10:16:
Vrijwel alle OS'sen hebben een filetje met de naam 'hosts'. Hierin mik je gewoon hostname + IP en dan word dat gebruik ipv DNS. Onder windows moet je deze plaatsen in je windows-directory (c:\windows of c:\winnt\) Onder Linux is het /etc/hosts (FreeBSD ook dacht ik)
Ik dacht gewoon even mijn hosts file aan te passen maar dat werkt blijkbaar niet
De oplossing van IceStorm werkt trouwens! _/-\o_ _/-\o_
Kan zelfs nog op GoT zo :D

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

jurri@n schreef op 22 april 2004 @ 10:16:
Ondanks dat de TS in zijn openingspost al aangeeft dat hij dit geprobeerd heeft:
Ik dacht gewoon even mijn hosts file aan te passen maar dat werkt blijkbaar niet :X
denk ik ook dat dit de beste oplossing is. Wellicht kan de topicstarter toelichten welke wijziging hij heeft gemaakt; en kunnen we proberen om dit probleem via de hosts file op te lossen :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• WhiteDog

WhiteDog

met zwarte hond

Topicstarter
xxx.xxx.xxx.xxx how2.be

Heb IE herstart en ipconfig /flushdns gedaan ...

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

WhiteDog schreef op 22 april 2004 @ 10:42:
xxx.xxx.xxx.xxx how2.be

Heb IE herstart en ipconfig /flushdns gedaan ...
En dat werkt (gezien je vorige reply) wel? Of nog steeds niet?
WhiteDog schreef op 22 april 2004 @ 10:07:
Sorry voor de kromme titel. Ik wist echt geen betere :)
offtopic:
Ik heb de dubbele 'm' toch maar uit de titel gesloopt; dat staat zo dom :P

[ Voor 34% gewijzigd door Spider.007 op 22-04-2004 11:26 ]

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• WhiteDog

WhiteDog

met zwarte hond

Topicstarter
Spider.007 schreef op 22 april 2004 @ 11:16:
[...]

En dat werkt (gezien je vorige reply) wel? Of nog steeds niet?
Dat werkt niet :) Maar met het IP van mijn NS als DNS werkt alles wel :)
Pagina: 1