Toon posts:

3com nemen ipv van mijn bestaande ST510i?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een alcatel 510i, maar omdat deze niet bevalt wil ik een nwe aanschaffen, nl: 3Com 3C612 ADSL. Omdat mn Alcatel 510i veel vast loopt en mn NAT niet onthoud, wat erg irritant is.

OP de Alcatel zit NAT en op de 3Com PAT. Ik neem aan dat je ongeveer dezelfde dingen mee kunt doet, die ook op de NAT zit?

Als PAT net als NAT poorten kan forwarden, dan is de 3Com goed genoeg.

De 3Com:

http://www.3com.com/produ...3C612-US&pathtype=support

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:01

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Beetje offtopic,

Dit staat wel op die product site:
DISCONTINUED

Tijd voor een nieuwe sig..

Verwijderd

Topicstarter
Koffie schreef op 22 april 2004 @ 09:40:
Beetje offtopic,

Dit staat wel op die product site:

[...]
Ja, en dat houdt in?

• remsie
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18:21
Dat ze hem niet meer maken, end of life, er zal wel een nieuw model voor gekomen zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gezocht wat het verschil is tussen PAT en NAT:

NAT (Network Address Translation)
NAT wordt gebruikt als u een intranet heeft, waarbij alle machines Internet moeten kunnen bereiken en waarbij machines op Internet die machines ook moeten kunnen bereiken. U heeft NAT nodig als de IP-adressen in uw intranet niet overeenkomen met de adressen die uw provider heeft verstrekt. Voor de communicatie is dus een vertaling van de adressen noodzakelijk.

PAT (Port Address Translation)
zie `Masquerading`

Masquerading
Masquerading biedt de mogelijkheid om een heel intranet te koppelen aan Internet, terwijl er maar 1 IP-adres wordt gebruikt. Vanuit het intranet is heel Internet bereikbaar, maar vanaf Internet zijn de afzonderlijke machines niet bereikbaar.

Toch kom ik er niet helemaal uit. Kan ik met PAT ook net als NAT bijvoorbeeld mijn ftp poort 21 of remote control 3389 te kunnen forwarden?

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

Verwijderd schreef op 22 april 2004 @ 09:36:
Omdat mn Alcatel 510i veel vast loopt en mn NAT niet onthoud, wat erg irritant is.
Welke firmware staat er op je modem? Welk model nummer heb je? Hoe lang heb je hem al? (ivb met garantie= jaar)
zie ook: Alcatel 510i NAT-problemen topic

Verwijderd

Topicstarter
SSH schreef op 22 april 2004 @ 11:29:
[...]

Welke firmware staat er op je modem? Welk model nummer heb je? Hoe lang heb je hem al? (ivb met garantie= jaar)
zie ook: Alcatel 510i NAT-problemen topic
Mijn ST 510i is gekocht vorig jaar zomer, dus er zit garantie op.
Ik heb verschillende firmware geprobeerd. 4.2.3.0 en nog een andere (hogere) update. (2.3.5.0 oid).

Maar ik heb zoveel klachten over die 510i gehoord, dat het miss. beter is een nwe te kopen.

• lSltAlKeR
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-05 02:16

lSltAlKeR

Time destroys everything!

Je hebt gewoon een brak exemplaar denk ik.
Werkt hij op 9 volt of op 15 volt?
Wat is het modelnummer?
Er zijn verbeterde modelen in de handel.
Bovendien weet je wel zeker dat die 3com gaat werken op het ADSL netwerk van je ADSL provider.
Lees verder hier : lSltAlKeR in "Alcatel 510i NAT-problemen topic"
Plus de rest van het Topic

Speedtouch freak

Verwijderd

3Com heeft overigens wel een nieuwe router met adsl modem, nl de 3CRWE754G72-A.

Maar zoals lSltAlKeR hierboven ook aan geeft, ik zou zeker met 3Com overleggen of deze op een KPN (of welke je ook gebruikt) netwerk wil werken.
Pagina: 1