Toon posts:

de-installeren ADSL modem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb laatst mijn pc geformateerd en opnieuw XP erop gezet. Nu heb ik ook zonnet-family en dus heb ik die geinstalleerd. Nu kon ik kiezen tussen PPP en DHCP, dus ik gokte op PPP. Nu krijg ik echter geen verbinding met internet, hoewel beide lampjes op mijn USB modem aangeven dat alles het doet.
Ik wilde vervolgens de software weer deinstalleren om vervolgens DHCP te kunnen kiezen. Nu heb ik dus het probleem dat dit niet lukt.
Als ik in bij "add and remove hardware" kijk dan wordt de ADSL software genoemd. Nu druk ik op de knop change/remove, maar dan krijg ik de melding, software reeds geinstalleerd, verwijder eerst. Ja en dat wil ik juist doen. Hoe krijg ik nu die software er weer af?

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Start de Setup van de CDROM eens.

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Verwijderd

Topicstarter
Heb ik ook al gedaan, maar dan krijg ik dezelfde melding.

Verwijderd

Topicstarter
Is het ook mogelijk om binnen het register iets uit te halen waardoor mijn adsl modem niet meer herkent wordt en ik opnieuw de software kan installeren?

• bl33d
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-05 10:02

bl33d

I love the smell of Napalm..

Kijk eens onder start>programs> zonnet mapje? of er een uninstall bij staat.

Of sluit je USB modem van de computer af, en kijk of je dan kan uninstallen / installeren.

OF koop een ethernet modem, USB geeft toch alleen maar gezeik :)

Verwijderd

Topicstarter
Die opties heb ik ook al gehad. Heb dus reeds gekeken naar een mapje zonnet en heb ook de usb modem al losgemaakt en opnieuw opgestart en vervolgens geprobeerd de software te verwijderen.
Ik ben bang dat als ik een ethernet modem aanschaf ik nog steeds de software moet deinstalleren. Dus dat zal alsnog het formateren van de harde schijf beteken waar ik eigenlijk geen zin in heb.

• JeroenG
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 25-04 19:39
En systeemherstel? Is er niet automatisch een herstelpunt aangemaakt bij het installeren van dat modem?

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-05 16:36

Floor-is

5.2

Voor een ethernetmodem is over het algemeen geen herinstallatie benodigd, waarom je je USB-apparaat niet verwijderd krijgt is mij een raadsel. Probeer het eens met het apparaat helemaal los (uit en de kabel niet aangesloten)

Bericht hierboven

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:55

lier

MikroTik nerd

Misschien kan je een opstart parameter meegeven aan de setup ?
Staat er iets in de manual ?
Al met Zonnet contact opgenomen ?

Eerst het probleem, dan de oplossing

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
Eens in de instellingen kijken? Misschien kan je het zo omzetten.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Verwijderd

Je kunt de netwerkadaptor en modem verwijderen van je systeem. NIET OPNIEUW OPSTARTEN en opnieuw installeren. Als je opnieuw opstart of het apparaat aansluit heeft hij die oude installatie nog, maar hij moet er overheen.

-=edit=-
Als het om internet gaat kun je ook kijken bij je netwerk verbinding, of de wizard netwerk uitvoeren.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 22-04-2004 13:56 ]

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 13-05 11:07

r0b

Start -> Programma's -> ADSL USB Modem -> Uninstall.

Als deze niet werkt, dan kan je de folgende 'fix' (workaround eerder) van E-tech gebruiken:
Let op, deze tip is alleen van toepassing op de oude “web-pagina” driver voor het adsl V2 modem.

stap 1:
1. Ga naar start -> instellingen -> configuratie-scherm -> systeem
2. Kijk onder het kopje 'onbekende apparaten'
Verwijder het usb adsl modem als onbekend apparaat uit apparaatbeheer.

stap 2:
1. Klik op Start -> uitvoeren...
2. Typ in: regedit gevolgd door
3. U krijgt nu het scherm van de 'registry editor' te zien
Open de map HKEY_LOCAL_MACHINE
4. Ga naar de map \\SOFTWARE\\Microsoft\\Windows\\CurrentVersion\\Uninstall\\
5. Selecteer de map {56693D-…} en klik op de Delete toets
6. Nadat de bovenstaande map is verwijderd, kunt u de installatie opnieuw uitvoeren
Bron: http://www.e-tech.nu/zon/faq/zonfaq.php?showfaq=121

Hierbij ga ik er vanuit dat je een V2 modem hebt. (Groene ledjes + een sticker onder op het modem waar 'V2' op staat.)
Verwijderd schreef op 22 april 2004 @ 16:23:
Check even de map op de HD, daar staat waarsch. wel een uninst bestandje.

De uninstall-routine voor deze software wordt nu verkeerd aangeroepen, dit komt door windows XP (specifiek de optie: change).

Wat instaleerd die software precies? Als het alleen om hardware drivers gaat, kun je ook de drivers voor je modem vervangen door in apparaatbeheer 'update driver' oid te kiezen..
Hij installeert drivers + bijbehorende software. :)

[ Voor 31% gewijzigd door r0b op 22-04-2004 16:25 ]

Verwijderd

Check even de map op de HD, daar staat waarsch. wel een uninst bestandje.

De uninstall-routine voor deze software wordt nu verkeerd aangeroepen, dit komt door windows XP (specifiek de optie: change).

Wat instaleerd die software precies? Als het alleen om hardware drivers gaat, kun je ook de drivers voor je modem vervangen door in apparaatbeheer 'update driver' oid te kiezen..
Pagina: 1