tulp of coax?

Pagina: 1
Acties:
  • 187 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• M4RTiN
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 24-11-2024
wat is beter kwa kwaliteit?

mn vader zegt dat tulp beter is en dat coz niet stereo zou zijn?

ik wil namelijk mijn digitale satteliet decoder doorlinken naar mn tv met coax want mn tulp is al in gebruik van mijn tv out op de videokaart

Verwijderd

euh, het is allebei stereo hoor, maar ik weet alleen niet hoe jij bij de link tulp>coax komt want er zitten nogal wat technische verschillen in. tulp is nl 1 signaal en coax werkt op verschillende frequenies

• M4RTiN
gewoon doorlussen natuurlijk

coax in de sat decoder
en dan naar tv

anders doe je een tulp van de decoder naar de tv en de coax meteen ook in de tv

• brainovic
  • Laatst online: 14-07 10:08
Als je tulp al in gebruik is kan je bij een betere elektrozaak ook gewoon voor een paar gulden een splittertje kopen , en ik weet dat ik heel tevreden ben over tulp want is immers digitaal. Kmoet morgen zelf ook nog ff een 7meter lange tulpstekker kopen om me soundblaster live op me pioneer-stereo te pluggen :)!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-08 23:56

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Een sateliet decoder is eigenlijk net als een video.. Je doet je gewone signaal in de video, en de uitgang van de video sluit je aan op je TV. De video voegt dan zijn eigen signaal toe aan de signalen die hij binnen krijgt en stuurt dit naar de TV.. Een decoder werkt precies zo. Met coax wordt hier dus gewoon de gewone antennekabel bedoeld die achter in de TV kan..

Tot zover de theorie... Wat je pa verteld over dat coax geen stereo is lijkt me een beetje onzin.. Maar volgens mij is de kwaliteit met tulp idd beter.. Waarom zouden ze anders op video's die extra aansluitingen zetten.. Ik weet het niet zeker hoor.. Maar het lijkt me wel..

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• M4RTiN
dus toch maar een tulp splitter morgen kopen of een klein coax kabeltje?

en wat als mn pc output doet EN de satteliet aan staan

Verwijderd

met coax bedoel je waarschijnlijk je rf aansluiting zodat je beeld krijgt via de tuner van de tv. je satalliet ontvanger geeft dan inderdaad een mono signaal

Verwijderd

Als je een coaxkabeltje gebruikt om het antenne signaal van de wandcontactdoos naar je tv/video/stereotoren te laten gaan (ofwel een standaard kabeltje dat iedereen gebruikt) dan heb je toch ook stereo geluid. Waarom zou dat in dit geval niet zo zijn. Mijn ervaring is echter dat tulpkabels iets beter in elkaar zitten en dus stabieler zijn. Ik zelf zou dan ook voor tulp kiezen.

Verwijderd

Sorry, ik had het niet helemaal goed gelezen. Je moet wel voor coax kiezen omdat tulpstekkers/kabel niet wordt gebruikt om een beeldsignaal over te verzenden. M'n ouders hebben ook een sateliet ontvanger en prima stereogeluid. Je kunt de ontvanger nl. ook gebruiken om radiozenders mee te ontvangen.

Verwijderd

Hij heeft het over niet over gewone COAX kabel, hij moet er eigenlijk bij vertellen dat het speciale duurdere en dikkere COAX is speciaal voor Satelietschotel/LNB naar sat-receiver.

Dit brengt de HiFi -jongens in de war, die denken dat je het over 75-Ohm TV Coax hebt!!!

Verwijderd

Ik kan me niet herrinneren dat er bij m'n ouders een dikkere coax op zit. Ik zal van het weekend wel eens kijken. Als ik iets nieuws ontdek dan laat ik het wel even weten.
Pagina: 1