Topics met dezelfde vraag omhoog schoppen of nieuwe starten?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hark_k
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 01-10 10:37
Lieve adjes :P

Het gaat om topic: [rml][ BC3] Verschil stroomgebruik kleuren op TFT scherm[/rml]

De TS stelde 3 jaar geleden EXACT dezelfde vraag waar ik nu ook mee zit. Waarom zou ik dus een nieuw topic openen en die tekst copy & pasten? Nuttig! De vraag is simpel en kort en behoeft echt geen verdere uitleg. Dit topic omhoog schoppen is absoluut niet overbodig.

Een discussie na 3 jaar hervatten is idd zinloos, maar een topic kopieren is nog veel zinlozer :(

Graag verdere uitleg :)

Edit:
Het gaat mij absoluut niet zozeer om mijn topic, maar om het feit dat oude topics vaak snel op slot gaan. Dat valt mij iig op. Misschien zaak om daar eens nader / anders naar te kijken? Tevens zegt het sluitbericht ook niet veel over de reden, onderstaande heb ik wel gelezen.

Vaak is het namelijk niet zo. In een sluitmessage staat als het goed is duidelijk wat er fout is, en wat je er aan kan doen. Lees die eerst rustig door en lees de links naar wat FAQ's, of volg de raad op. Open je toch een topic met een schreeuwerige topictitel en met een inhoud die echt nergens op slaat zonder dit topic doorgelezen te hebben, kan dat resulteren in een officiële waarschuwing.

[ Voor 47% gewijzigd door Hark_k op 22-04-2004 02:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-09 00:37

curry684

left part of the evil twins

Deze discussie is al heel vaak gevoerd, en de essentie is dat door de jaren de software, de hardware en de omstandigheden veranderen, en dat we dan ook liever een nieuw topic zien met een referentie "dit probleem lijkt enorm op [topic=0]dit topic[/topic]".

Het grootste probleem met kicken zelf is dat mensen tijd gaan verspillen om te reageren op mensen die wellicht al 2 jaar niet meer langskomen.

Professionele website nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01-10 12:54

JvS

Ik heb hem zelf ook

Dat topic is niet echt een "probleem"topic waarbij sprake is van achterhaalde hardware, maar nog steeds gewoon een relevante vraag. In dit geval had ik hem open gelaten, of in elk geval niet om die reden gesloten ;).

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06:43

https://fgheysels.github.io/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684

curry684

JvS schreef op 22 april 2004 @ 08:24:
Dat topic is niet echt een "probleem"topic waarbij sprake is van achterhaalde hardware, maar nog steeds gewoon een relevante vraag. In dit geval had ik hem open gelaten, of in elk geval niet om die reden gesloten ;).
Ik heb dit topic zelf expres niet bekeken, maar geef enkel de reden aan waarom de meeste 'enorme kicks' bij voorbaat op slot gaan, de 2e reden is namelijk hoe dan ook geldig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hark_k
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 01-10 10:37
Ten eerste, bedankt voor de title change, achteraf wou ik het eigenlijk ook zo :)

Ik heb Recyclen van topics: ja of nee? even doorgelezen, maar:
- De TS zal inderdaad niet meer meelezen, dat is echter niet relevant.
- Er is geen sprake van verouderde hard- of software, zoals JvS ook zegt.
- Het oude topic bevat geen niet-relevante, oude posts die eerst doorgebladerd moeten worden.

GoT lijkt mij er ook niet beter op worden als je na een search eerst een aantal oude topics zonder antwoord moet doorspitten, om daarna bij een nieuwe met antwoord uit te komen.

Maar goed, twijfelgevalletje dit begrijp ik al ;) Ik zal iig even een nieuw draadje openen. Tnx voor de uitleg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
Het heeft denk ik in jouw geval meer te maken met een topicstart van wel 1 hele regel. Het omsvchrijft je vraag mss. wel, maar een beetje zelf zoeken en toelichten mag zeker wel. Zo is de topicstart nogal lui.

Dus zorg dta je nieuwe topic wat meer info en research bevat ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Een oud topic om een legitieme reden kicken, zien we niet als probleem, zolang je maar niet 2 jaar na dato de oplossing aan gaat dragen, want de kans is klein dat de topicstarter er dan nog op zit te wachten.

Maar wat JvS zegt is ongeveer hoe ik er ook over denk: als jouw vraag exact dezelfde is en het probleem is destijds niet opgelost, waarom zou je het topic dan niet recyclen? Er zijn in ieder geval geen keiharde regels voor, soms kick ik ook een topic van enkele weken oud, als het ouder is dan een half jaar begin ik liever een eigen topic met eventueel een link naar het oude topic. Het is in ieder geval niet fout om het oude topic te kicken als jouw probleem precies hetzelfde is, zolang je je maar bedenkt dat de kans er dik in zit dat mensen gaan reageren op de topicstart en dus op een probleem wat mogelijk niet eens meer bestaat :)

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genghis Khan
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Grrrrrene schreef op 22 april 2004 @ 21:53:
Een oud topic om een legitieme reden kicken, zien we niet als probleem, zolang je maar niet 2 jaar na dato de oplossing aan gaat dragen, want de kans is klein dat de topicstarter er dan nog op zit te wachten.
Dat hoeft toch ook niet? Stel iemand heeft een heel specifiek probleem, vindt wel een enkel topic hierover in de search, maar zonder antwoorden. Vervolgens heeft de gebruiker het antwoord gevonden en weet precies hoe het zit. Dan is het toch handig / sociaal om dat even in dat topic te melden voor de search, zodat de volgende de oplossing zo heeft en geen nieuwe hoeft te openen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Genghis Khan schreef op 22 april 2004 @ 23:11:
[...]
Dat hoeft toch ook niet? Stel iemand heeft een heel specifiek probleem, vindt wel een enkel topic hierover in de search, maar zonder antwoorden. Vervolgens heeft de gebruiker het antwoord gevonden en weet precies hoe het zit. Dan is het toch handig / sociaal om dat even in dat topic te melden voor de search, zodat de volgende de oplossing zo heeft en geen nieuwe hoeft te openen?
In theorie is dat mooi ja, in de praktijk zie je dat heel veel mensen het dan nodig gaan vinden om te zeggen 'waarom kick je het topic' of 'ik denk niet dat de TS nog dat probleem heeft'.

Overigens zie ik dat weleens gebeuren, en dat is ook wel op zich makkelijk op te lossen: reply deleten en/of even een berichtje zetten dat de mensen niet meer moeten reageren en dat het topic dan weer met oplossing kan wegzakken, altijd handig voor de search. Maar het gebeurt ook vaak dat het topic dan al zó vol zit met bullshit en slechte replies dat het topic amper te redden lijkt ;) Dan komt er vaak alsnog een slot op.

Nu hebben we daar wat meer middelen voor (meerdere replies tegelijk in een keer trashen _o_ , dus dat is ook wel weer te verhelpen.

Persoonlijk zou ik ook geen probleem hebben met je kick hier, en had ik hem misschien zelf open gelaten :) Zoals al gezegd is: er zijn geen echte harde richtlijnen in en met zo'n grote crew krijg je al snel wat verschillende manieren hoe dat wordt aangepakt. Niet echt een ramp, er wordt altijd geprobeerd om de neuzen dezelfde kant op te krijgen, maar niet met alles gaat dat altijd even makkelijk aangezien het gebied soms wat vaag is ;)

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

Oude topics kicken is nogal klote, ik ga echt niet altijd naar de datum kijken van de topic start en dan na veel lezen zie je pas dat het topic al een jaar oud is :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Bierkameel schreef op 22 april 2004 @ 23:38:
Oude topics kicken is nogal klote, ik ga echt niet altijd naar de datum kijken van de topic start en dan na veel lezen zie je pas dat het topic al een jaar oud is :/
maakt dat altijd wat uit dan? sommige topics kunnen dan nog best interessant zijn, maar dat ligt maar net aan hoe de kick is uitgevoerd ;)

Overigens ontgaat me nu nog zelde het feit dat een topic oud is, door de vetgedrukte tekst dat het topic ouder dan 2 weken is :P

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Bad Seed
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-09 09:29

The Bad Seed

Chaotic since 1983

Daarvoor hebben we tegenwoordig de vetgedrukt datum bij oudere posts (en ik vind het verdomd handig, mis het vaak op andere fora) :)

Hail to the guardians of the watchtowers of the north

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684

curry684

Wat in Programming & Webscripting iig de reden is dat kicks > 6 maanden meestal op slot gaan met een vriendelijk verzoek om een nieuw topic te openen :)

We hebben er echter geen GoT-wijde harde richtlijnen over en willen die ook niet, omdat dit een typisch puntje 'lokaal modbeleid' is. In sommige fora zijn kicks relevanter als elders, en dat houden we op deze manier open.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Volgens mij zat het zo:
Als jij een probleem hebt, dat exact hetzelfde is mag je hem wel kicken, mits je een beetje goede uitleg geeft etc.. Kick jij dat topic door onzinnige informatie / antwoorden te geven, dan gaan 9/10 topics dicht.

Je kan natuurlijk ook gewoon een nieuw topic openen, en belangrijke delen uit dat "exacte" topic kopieren, en vertellen dat je dat ook had geprobeerd en dat het was niet gelukt.
had je dat niet gedaan, dan had je hem ook nog niet hoeven te openen

Verder ben je niet de enigste met dit probleem:
* Outerspace Grabbelt @ search ;)

Probleem met "kicken"?
[rml][ feat] Oude topics[/rml]
[rml][ discussie] het kicken van oude topics[/rml]
Oud topic kicken voor oplossing.
Oude topics
Oude topics kicken
De zinloze kicks van de laatste tijd...
Grrrrrene schreef op 30 september 2003 @ 23:32:
Zolang je kick nuttig is en iets toevoegt (want dat doet het als jij vraagt hoe iets is afgelopen, zonder afloop weet je niet of de aanwijzingen en tips uit het topic nuttig waren), mag je kicken. Maar dan moet het dus wel een nuttige kick zijn :)

2 jaar later nog antwoord op de vraag geven die de topicstarter stelde wordt daarentegen niet gewaardeerd, dat is nogal mosterd na de maaltijd :)

Edit: Bij twijfel zou ik gewoon ff mailen en vragen of de topicstarter eruit is gekomen en of hij wat aan de oplossingen had. Dan weet je zeker dat het topic niet op slot gaat en dat je dus niks fout doet. De topicstarter kan dan altijd nog een (nuttige) update posten :)

Trouwens: ik trash meestal zelf de laatste post ff waarmee het topic (nutteloos) werd gekickt en edit de laatste post die dan blijft staan zodat men weet dat het topic niet zomaar gekickt mag worden :)
Dit is heel handig dus!

Zoals je dus nu in dit topic leest, snap je dat oude koeien schoppen niet zo super erg is, mits je met een antwoord komt of nutteloos gaat reageren. Meestal is het al opgelost ;)
Verder als je het echt niet weet mail een modje. ;)
code:
1
 Modnaam (AT) tweakers (DOT) com

Verder had je hier misschien verder gekund = niet nutteloos gekickt dan :)

offtopic:
december :/ ;)

[ Voor 14% gewijzigd door Outerspace op 23-04-2004 00:02 ]

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

Pagina: 1