Toon posts:

KT7 Hangt, kenners gevraagd.. !

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb net een KT7 gekocht echter hangt deze na het successvol laden van de SCSI en IDE devices ( met SCSI eruit na IDE dus), maar als ik m'n netwerkkaart eruit haal, dan boot ie wel door(ik draai win2k), maar hangt tijdens de installatie (steeds op de zelfde plek), ook oude install hangt tijdens het laden.
Alle andere kaarten heb ik er ook alle andere combinaties ect. geprobeerd.
Met een andere netwerkkaart boot ie wel door BTW.
Ik heb de nieuwste (nonBETA) BIOS update, FAQ gelezen ect.. ik zou niks anders weten dan dat het MB lam is?

HELLLUp!!

• knights16
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online
misschien verrote netwerkaart
?
300 watt voeding ?

PVoutput

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Je kan lezen of je kan het niet.

Zonder nic doet ie het ook niet.
300Watt voeding??? alleen mobo/cpu en vga
en af en toe scsi.

+ hij Hangt telkens op het zelfde moment.

Nog meer kenners?

• Napalm
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 29-08 21:56
Ik wil mijzelf geen kenner noemen maar ik heb dat hang probleem ook gehad met mijn KT7-Raid. Ook op een netwerkkaart iedere keer op hetzelfde punt.

Mijn oplossing was en misschien was dat een echte newbie fout dat ik na het insteken van een nieuwe kaart niet even bij de eerste boot in mijn bios niet Reset Configuration Data in PnP/PCI had enabled. (Had mijn oude Intel bord namelijk niet.

Maar ik neem aan dat jij dit wel hebt gedaan. >:)

Napalm Racing Team Holland - @ STEAM aka NRTH

• Lucky_me
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-09-2024
Als dit ook niet werkt zou ik ff in de Bios checken of os pnp installed wel op disabled staat. Misschien heel erg simpel, maar ik wist dit eerst ook niet

• Tarwetijger
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-08-2024
Hm interessant al die opties :)
In elk geval wat bij mij hielp: Ik heb een KT7 en een compex freedomline, en dat wou ook niet booten, maar als ik de BIOS chip *van de netwerkkaart* er af trek doet ie het wel...

Succes

Verwijderd

voor de install ff op F6 drukken en raid controller installen en scsi enz thats it

• killercow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-08 19:18

killercow

eth0

bios chip, op je netwerk kaart? das een boot chip, daar hoor je ook windows instal bij te hebben niet eens een hd eigenlijk, haal dat ding er maar af en laat hem eraf want die zijn bedoelt voor echte kale workstations.
naja suc6 anyway mijn ka7-100 en kt7 hadden trouwens nergens laast van met allerlei netwerk kaarten

openkat.nl al gezien?

• Thijs B
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online
heb je het ook geprobeerd kaal te installeren ?
dus alleen agp kaart en verder niks?
bekend probleel met abit kt7 is dat de sblive het systeem onstabiel maakt. gebruik de search functie maar is dan zal je helaas veel problemen met die kt7 tegen komen.
Ik had ongeveer hetzelfde probleem en in mijn geval was de sblive geluid kaart de boos doener.

• Horus
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 30-08 13:35
Na lang kloten is het dan toch gelukt om een OS te booten op deze KT7 (ging om mijn MB dus)..
Maar het vreemde is dat ik alleen win98 kan installeren, bij win2000, hangt ie telkens..
Ik heb al 3 verschillende ''versies'' van win2000 geprobeerd dus het ligt niet aan de installatie files.
Ben benieuwd of er nog meer mensen zijn met dit probleem, maar ik ben al lang blij dat ik ik iig weer online ben... ik begon al een beetje te trillen :)

edit:

owja het ligt niet aan het MB zelf, ik heb een nieuwe gehaald, maar deze gaf aan het begin dezelfde problemen.

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 10:48

tazzman

a real boardmonkey

Kijk es naar IRQ conflicten.. wellicht hebben die HPT370 en je SCSI controller ruzie? Doorgaans kan een SCSI controller wel IRQ's sharen met een ander niet-controller device zoals een videokaart .. maar ik heb hier wel es het probleem gehad dat een RAID-5 controller een conflict had een onboard 2940UW.

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Pagina: 1