Goed beste tweakers
Een gastenboek wordt in een iframe getoon op een ander domijn. (dus pagina domijn 1, gasten boek domijn 2)
In het gastenboek wordt maakt ik gebruik van sessies. Alleen de (standaard)privicy instellingen van IE (6 en andere) laten dat sessie cookie niet toe
Probleem makkelijk op te lossen door met index.php?PHPSESID=blaat te gaan werken, niemand die het ziet want het is toch iframe en er wordt nauwelijks iets in de sessie opgeslagen dat mij zorgen maakt (vind ik dan)
ff ini_set ('session.use_cookies', "0"); voor de session_start() en opgelost... Niet dus
De uitkomst blijft
Dat is niet wat ik gedacht had
Goed dan ga je zoeken op het GOT
Dan vind je onderandere deze post [rml]RM-rf in "[ php] Sessie ID wordt niet doorgegeven v..."[/rml]
Die stelt voor om in
in .htaccess moet je
Maar als ik dat doe dan krijg ik een errorpage 500
Heeft iemand nog een sugestie om me uit dit probleempje te helpen??
Een gastenboek wordt in een iframe getoon op een ander domijn. (dus pagina domijn 1, gasten boek domijn 2)
In het gastenboek wordt maakt ik gebruik van sessies. Alleen de (standaard)privicy instellingen van IE (6 en andere) laten dat sessie cookie niet toe
Probleem makkelijk op te lossen door met index.php?PHPSESID=blaat te gaan werken, niemand die het ziet want het is toch iframe en er wordt nauwelijks iets in de sessie opgeslagen dat mij zorgen maakt (vind ik dan)
ff ini_set ('session.use_cookies', "0"); voor de session_start() en opgelost... Niet dus

PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
| //In wat voor volgorde dan ook en in alle mogelijke variaties //Bijvoorbeeld zo ini_set ('session.use_only_cookies', "off"); ini_set ('session.use_cookies', "FALSE"); ini_set("session.use_trans_sid", "1"); //Laat maar eens zien echo '<PRE>'; $toon = ini_get_all(); print_r($toon); echo '</pre>'; |
De uitkomst blijft
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
| [session.use_cookies] => Array ( [global_value] => 1 [local_value] => 1 [access] => 7 ) [session.use_only_cookies] => Array ( [global_value] => 0 [local_value] => 0 [access] => 7 ) [session.use_trans_sid] => Array ( [global_value] => [local_value] => [access] => 6 ) |
Dat is niet wat ik gedacht had
Goed dan ga je zoeken op het GOT
Dan vind je onderandere deze post [rml]RM-rf in "[ php] Sessie ID wordt niet doorgegeven v..."[/rml]
Die stelt voor om in
in .htaccess moet je
code:
aangeven en in de code zelf: 1
| php_flag session.use_trans_sid on |
code:
1
| ini_set('session.use_trans_sid', true); |
Maar als ik dat doe dan krijg ik een errorpage 500
Nooit gedacht dat iets zo simpel zo moeilijk kon worden...Internal Server Error
The server encountered an internal error or misconfiguration and was unable to complete your request.
Please contact the server administrator, cfWEBADMIN and inform them of the time the error occurred, and anything you might have done that may have caused the error.
More information about this error may be available in the server error log.
Heeft iemand nog een sugestie om me uit dit probleempje te helpen??