Toon posts:

Probleem analyse en reparatie-adres gezocht

Pagina: 1
Acties:
  • 142 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi ik heb hier een Zwarte Sony versterker staan, nog een redelijk bij de tijds model qua uiterlijk. Namelijk:

F310R Spontaneous Twin drive

Deze heeft een probleempje met de linkeruitgangen, soms slaat de linker speaker af en ik heb voortdurend het idee dat
L(inks) zachter en brakker is. Er zijn dan twee oplossingen:

- slaan op de versterker (werkt echt)
- volume omhoog knallen en dan springt het geluid weer aan, en dan langzaam weer tot acceptabel verlagen en hopen dat ie
niet weer uitspringt.

Het probleem doet zich volgens mij voor in de Linker-uitgang in beide speakeruitgangen A en B.

Ik zoek een goede betrouwbare reparateur van dit soort apparatuur in Amsterdam (in west woon ik, rest mag ook).
Daaarbuiten wordt erg lastig ivm vervoer.

Ik heb geen geld voor een nieuwe dus ik reken op jullie :-)

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17-07 12:15
Geen zin om het apparaat zelf eens open te maken en te controleren op een los contact?

Verwijderd

Topicstarter
Oh jawel, allemaal gedaan, mijn ongetrainde oog vind alleen niks! De zekeringen zijn zeker nog heel! Als ik probeer te doorgronden in welk punt en linkeruitgangen binnekomen loop ik vast......

Alles ziet er oke uit aan de binnenkant, nergens verbrande delen of aanslag. Wel stoffig! Dat stof heb ik zo goed en kwaad als het ging weggeveegd met zacht borsteltje en stofzuiger, daarna leek het probleem minder!

heb je nog wat aan het feit dat minder stof de situatie iets verbeterde? Maar nadat al het stof praktisch weg deed het probleem zich tot nog geregeld voor.

Sorry voor de onvolledige info!

• snameroc
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23:42
haal de bodemplaat weg en bekijk met een vergrootglas de solderingen van de eindtrap op de printplaat.
9 tegen 10 dat er een losgescheurde soldering bij zit.
het lijkt een beetje op een krater, er is vast wel iemand in je kennissen kring die goed kan solderen en die weet vast wat ik bedoel.

snameroc. Solar 6kW piek Warmtepomp Vaillant vwl75/6. Boiler wp boiler dimplex. Thuisaccu marstek venus ev3 fw146 hw p1 opnemer. En op zolder nog een savant die nu overbodig is omdat we gasloos zijn. Ook nog een 1 fase ev lader.

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04:18

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Enneh.. de potmeter van het volume? Spuit die eens opnieuw in met contact 60/61...

Wise enough to play the fool