Toon posts:

Films van PC afspelen via TV

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Help! Ik zou graag (gedownloade) films afspelen op mijn TV, maar weet niet precies hoe ik mijn pc en TV laat communiceren met elkaar.

Ik heb WinXP (SP1), een ATI Radeon 9200SE videokaart en gebruik Windows Media player 9.0 (en DirectX) om videos/films af te spelen op mijn pc. Nu heb ik een kabel gekocht van m'n TV-out naar m'n S-Video uitgang op de TV. Op mijn S-video kanaal van mijn tv is helaas momenteel nog niets te zien...

Nu heb ik op jullie forum gezocht naar een soort 'beginners guide', maar kwam er helaas niet helemaal uit. Wel werd duidelijk dat je bepaalde 'drivers' eerst nodig hebt. Maar ik kan zelf niet eens op mijn eigen pc vinden hoe ik de geinstalleerde drivers van mijn videokaart kan vinden, zodat ik deze eventueel kan nagaan en/of deinstalleren indien nodig.

Op de ATI support site staat het volgende:

CATALYST Windows XP 4.4 - Driver Download
ATI CATALYST drivers provide fully qualified display support for Windows XP Media Center Edition 2004 systems with Radeon display cards, but requires a special version of ATI's Video Capture (WDM) drivers for Windows XP Media Center Edition 2004 systems with All-in-Wonder boards, which will be provided by your computer manufacturer.
Instructions:
Before you start, please read these installation tips.
1. Installing a new driver is only recommended if you are having issues with your ATI product, including those mentioned in the "Fixed in this driver".
For more details, please review the RELEASE NOTES.

De ATI (graphic) drivers op deze site worden dus alleen aangeraden i.v.m. 'issues' met je huidige driver. Maar mijn vraag is dan...waar haal ik de geschikte drivers vandaan om mijn pc te laten werken met mijn tv, of waar kan ik het configuratie menu van mijn graphics kaart vinden....

Ik zag daarnaast op de volgende website (http://www.pelmolenweg.demon.nl/ati.nl/) wel iets van een ATI Multimedia Center 8.9.0.0 (MMC). Ik dacht dat dit misschien een geschikte download voor mij was...klopt dit, of is dit alleen handig als je een TV tuner wil installeren...

please help!

Alvast bedankt....

The Rookie

Verwijderd

Ik denk dat je hier veel van kunt vinden op het Grote TV-out FAQ

Mocht het nog niet lukken kan je altijd een vraag stellen met je precieze foutmelding, maar denk dat je het hier wel kunt vinden

Verwijderd

Nu heb ik een kabel gekocht van m'n TV-out naar m'n S-Video uitgang op de TV. Op mijn S-video kanaal van mijn tv is helaas momenteel nog niets te zien...
tv-out naar s-video uitgang. dat kan natuurlijk niet goed gaan

• Kvn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-08 17:28

Kvn

Verwijderd schreef op 22 april 2004 @ 00:27:
[...]

tv-out naar s-video uitgang. dat kan natuurlijk niet goed gaan
Hij zal wel een S-video ingang bedoelen, anders had ie denk ook ik geen S-video kanaal gehad.

• Mystic Spirit
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 29-07 12:18

Mystic Spirit

PSN: mr_mysticspirit

Slayerized schreef op 22 april 2004 @ 08:27:
[...]

Hij zal wel een S-video ingang bedoelen, anders had ie denk ook ik geen S-video kanaal gehad.
Dit betekend natuurlijk niet dat er niet ook een s-video-out op een tv kan zitten :9
om aannames uit te sluiten lijkt het mij handig dat de TS dit even opheldert!

Verwijderd

Topicstarter
Allereerst voor de duidelijkheid: de TV-out gaat naar een S-video INgang (sorry voor de verwarring).

De TV out Faq had ik bestudeerd, maar kwam daar niet helemaal uit:

Onder het kopje "Alles goed aangesloten, maar ik krijg helemaal geen beeld" stond:

1. Nieuwste drivers van je videokaart installeren (links staan in de V&B FAQ)
......ik ben inmiddels naar de ATI Catalyst site gegaan, maar daar stond dat je deze alleen moest installeren als je bestaande drivers defect waren.
Nu was mijn probleem dus dat ik niet precies weet of m'n drivers wel/niet, goed/wel goed geinstalleerd staan en hoe ik ze eventueel moet deinstalleren (in welk menu). Ik weet niet precies in welk menu deze staan aangegeven in WinXP!

Ik heb wel iets via System-information - device manager programma's gevonden die eventueel met m'n videokaart te maken kunnen hebben (kunnen jullie dit bevestigen?) onder "Other Devices (weergegeven met een vraagteken-icoontje)" staat: Video controller en Video controller (VGA compatible) - beide drivers hiervoor staan niet geinstalleerd, maar staan wel op - "use this device". Zou mijn probleem hiermee wellicht te maken kunnen hebben...

2. Download TVTool en/of TVCC2000 van www.tvtool.de als je normale videokaartdrivers niet mee willen werken.
......dit werkt alleen met nVidea kaarten helaas. Any other suggestions?

3. Heb je je tv-out via S-Video aangesloten probeer dan composite en als je composite gebruikt even S-Video testen.
.....wat is composite?

Verder stond er ook een kopje met "Informatie voor ATI kaarten"

4. Er werd een link naar de digit-life site met aanwijzingen voor ATI video kaarten gegeven, waar het programma "RadEdit - BIOS editor for Radeon-based videocards" werd aangeraden. Dit wil ik echter pas gebruiken If all else fails... er wordt nl. gezegd: "You can settle it by editing the Video BIOS with RadEdit. Remember that doing that you can damage your video card..." met Flashen van mijn BIOS ben ik als 'rookie' ook (nog) niet helemaal bekend.

5. Er stond verder "Op de Radeon (vast ook voor de Radeon II), kijkt je pc elke keer dat je properties->settings->advanced opent of tv-out aangesloten is of niet....." Naar welk menu wordt hier gerefereerd? Waar kan ik dit vinden? Mijn probleem is dat ik die hele TV-out instelling nergens kan vinden en kan checken!

Lang verhaal, maar misschien dat jullie me toch kunnen helpen met bovenstaande punten?

thanks again...!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Gewoon je drivers updaten, dat het alleen moet als ze kapot zijn is onzin. Ik vraag overigens ff een move aan naar V&B, daar hoort deze.

• Mystic Spirit
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 29-07 12:18

Mystic Spirit

PSN: mr_mysticspirit

Verwijderd schreef op 22 april 2004 @ 10:34:
Allereerst voor de duidelijkheid: de TV-out gaat naar een S-video INgang (sorry voor de verwarring).

De TV out Faq had ik bestudeerd, maar kwam daar niet helemaal uit:

Onder het kopje "Alles goed aangesloten, maar ik krijg helemaal geen beeld" stond:

1. Nieuwste drivers van je videokaart installeren (links staan in de V&B FAQ)
......ik ben inmiddels naar de ATI Catalyst site gegaan, maar daar stond dat je deze alleen moest installeren als je bestaande drivers defect waren.
Nu was mijn probleem dus dat ik niet precies weet of m'n drivers wel/niet, goed/wel goed geinstalleerd staan en hoe ik ze eventueel moet deinstalleren (in welk menu). Ik weet niet precies in welk menu deze staan aangegeven in WinXP!

Ik heb wel iets via System-information - device manager programma's gevonden die eventueel met m'n videokaart te maken kunnen hebben (kunnen jullie dit bevestigen?) onder "Other Devices (weergegeven met een vraagteken-icoontje)" staat: Video controller en Video controller (VGA compatible) - beide drivers hiervoor staan niet geinstalleerd, maar staan wel op - "use this device". Zou mijn probleem hiermee wellicht te maken kunnen hebben...

2. Download TVTool en/of TVCC2000 van www.tvtool.de als je normale videokaartdrivers niet mee willen werken.
......dit werkt alleen met nVidea kaarten helaas. Any other suggestions?

3. Heb je je tv-out via S-Video aangesloten probeer dan composite en als je composite gebruikt even S-Video testen.
.....wat is composite?

Verder stond er ook een kopje met "Informatie voor ATI kaarten"

4. Er werd een link naar de digit-life site met aanwijzingen voor ATI video kaarten gegeven, waar het programma "RadEdit - BIOS editor for Radeon-based videocards" werd aangeraden. Dit wil ik echter pas gebruiken If all else fails... er wordt nl. gezegd: "You can settle it by editing the Video BIOS with RadEdit. Remember that doing that you can damage your video card..." met Flashen van mijn BIOS ben ik als 'rookie' ook (nog) niet helemaal bekend.

5. Er stond verder "Op de Radeon (vast ook voor de Radeon II), kijkt je pc elke keer dat je properties->settings->advanced opent of tv-out aangesloten is of niet....." Naar welk menu wordt hier gerefereerd? Waar kan ik dit vinden? Mijn probleem is dat ik die hele TV-out instelling nergens kan vinden en kan checken!

Lang verhaal, maar misschien dat jullie me toch kunnen helpen met bovenstaande punten?

thanks again...!
1) gewoon nieuwe instaleren
2) geen alternatief
3) composite is dat gele tulp stekkertje :9
4) heeft volgens mij geen nut voor je tv-out
5) Zit in het beeldschermeigenschappen scherm en dan geavanceerd
Pagina: 1