Toon posts:

P4c800-e deluxe dual channel probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben sinds kort de trotse bezitter van een asus p4c800-e del. met daarop een 9800pro, en 1045 (2x512) corsair twinx 3200LL geheugen....
echter. waneer ik het geheugen instaleer voor dual channel operatie start de comp niet op, in single channel mode is er niets aan de hand.

de enige melding die ik zo nu en dan krijg is "overclocking failed" :/ ook met een kale bios (jumper reset) zowel bij de orginele versie zoals die op de cd staat, als bij de laatste update.

dit is niet kewl... 8)7

Voor zover ik weet heb ik qua topics alles met dit probleem wel gelezen, echter kan ik nergens een werkende oplossing vinden

Wie weet hier meer van????

• BenJoep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-08 18:31
Stel de bios handmatig in.. en dan ook de cpu, geheugen settings, en dergelijke..

| I've got permission to color outside the lines |

Verwijderd

Topicstarter
reeds gedaan met de opgegeven timings etc...

geen effect.

wat mischien handig zou zijn is werkende instellingen van een zelfde config.

hmm...

• Ghost(NL)
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Staan je modules in de QVL list van Asus ?

i5-12600K PRIME Z690M-PLUS D4 64GB 980 Pro M.2 1TB  MBA M1 13" 8GB 256GB (Late '20)

Verwijderd

Topicstarter
nop, wel in het boekje bij het mobo:

Corsair CMX512 3200C2 Winbond

http://www.corsairmemory....pecs/twinx1024-3200c2.pdf

je zou zeggen dat dit moet werken

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 22-04-2004 00:29 ]

Verwijderd

Eindelijk iemand met ongever dezelfde configuratie als ik (behalve is het hier een 9600XT)
Hier werkt het wel, maar daaar ben je misschien niet veel mee.

Wat mij in het verleden is opgevallen is dat de CAS setting (ik dacht dat het dit was) via SPD op 2.5 werd gezet, terwijl hij volgens specificatie op 2 zou moeten kunnen draaien?

Als je zegt dat je ze handmatig hebt ingesteld, kan je dan eens proberen om hier 2.5 van te maken?

De foutmelding overclocked failed...mmm....stel dat je dit niet hebt gedaan, dan bedenk ik me nu even het volgende....ooit heeft iemand tegen mij gezegd dat bordjes van "ASUS" lichtjes zijn overgeclocked.....(schiet me nu niet af he mensen....ik zeg maar wat ik ooit van iemand heb gehoord)

maar probeer die 2 eens op 2.5 te zetten?

Wat je ook eens kan uitzoeken op de webpagina van je gehuegen:
soms raadt men blijkbaar aan om de spanning voor je geheugen iets te verhogen als ik het goed zie:
http://www.houseofhelp.co...highlight=P4C800-E+Deluxe

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 22-04-2004 18:20 ]

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Ik neem aan dat je geheugen wel in de goede bankjes zit?

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

• BenJoep
Die 'overclocking failed' wordt inderdaad meestal gegeven als een bepaalde setting op auto laat staan, vervelende is alleen dat ik niet meer precies weet welke setting dat was *uit mijn hoofd*.. Weet wel dat het een setting is betreft de cpu die je op 'normal' moet zetten ipv 'auto'.. Ik zal morgen even op mijn werk kijken hoe die setting precies heet.. ;)

Daarnaast is het bij corsair wat betreft de asus planken zo dat je die beter handmatig in kan stellen.. SPD wil die soms wel is verkeerde waardes aangeven.. Laat hem trouwens echt lopen op de waardes die corsair geeft, ook bv lager instellen kan veroorzaken dat de modules niet lekker lopen..

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
heb ik hier met mn A7N8X-E met 2 latjes Vdata in Dual Channel..

systeem uitdrukken weer aan even door de bios de boel weer saven en t werkt gewoon.. :/

terwijl de settings op AUTO staan voor de CPU (11x166) en t geheugen staat op SPD settings :/

404 Signature not found

• BenJoep
SMSfreakie schreef op 23 april 2004 @ 13:12:
heb ik hier met mn A7N8X-E met 2 latjes Vdata in Dual Channel..

systeem uitdrukken weer aan even door de bios de boel weer saven en t werkt gewoon.. :/

terwijl de settings op AUTO staan voor de CPU (11x166) en t geheugen staat op SPD settings :/
Je zegt het al A7N8X-E.. Totaal andere chipset!!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Joep schreef op 23 april 2004 @ 13:17:
[...]

Je zegt het al A7N8X-E.. Totaal andere chipset!!
zelfde fout melding :)

404 Signature not found

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-07 17:52
Verwijderd schreef op 22 april 2004 @ 00:14:
nop, wel in het boekje bij het mobo:

Corsair CMX512 3200C2 Winbond

http://www.corsairmemory....pecs/twinx1024-3200c2.pdf

je zou zeggen dat dit moet werken
Dat is een andere module dan jij zegt te hebben..
Je hebt de C2 (cas2) serie die op 2-3-3-6 timings draait en de LL series (low-latency) die op 2-3-2-6...
Misschien dat je bord niet lekker werkt met die LL modules?

Maarre kijk hier eens:
I can bet that you're setting your timings wrong.

In the ASUS BIOS from top to bottom after you choose "Disable by SPD"

Enter

2
2
3
6

Not

2
3
2
6
:)

ASUS has the 2nd and 3rd RAM Entrys backwards. Corsair Memory are labeled with them the other way.

That will work. It works on my P4P800. Set Performance Mode to AUTO and voltage to 2.65 or 2.75v's. Thats how mine is set w/o any overclocking.

Systeem Specs

Verwijderd

het kan inderdaad kloppen dat de volgorde 2-3-2-6 verschillend is...
Ik heb dus ook de LL uitvoering (Twinx ...1024 MB in dual channel) op een P4C800-E deluxe moederbord, en het werkt hier hoor...behalve dat SPD als ik het goed opmerkte de eerste 2 op 2.5 instelt...maarja

• D3LTA
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11-08 22:03
probeer die simpletech nitro's is :) die lopen heerlijk

ff on-topic

idd wel goede banken ?

verhoog je voltage van je geheugen zowieso naar 2.75 of 2.8 daar loopt corsair het lekkerste op...

wat betreft de timings...

zet ze op het hoogste dus 3-3-6-6 bijvoorbeeld en gaat dat goed verlaag ze tot zover mogelijk/stabiel

zo kom je er zowieso achter wat je probleem is

Verwijderd

Topicstarter
het gaat hier zowiezo om de c2 versie dus 2 3 3 6

heb alles uit het topic (bedankt trouwens) reeds geprobeerd, helaas geen succes
;(

• LeNNy
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 02-08 22:45
Klinkt bekend dit. Laatst een pc in elkaar gezet voor een maat van me. Met hetzelfde mobo, maar dan met corsair pc3700 ram. Daarmee had ik precies dezelfde problemen. De oplossing daar was:

1: 1 dimm erin prikken en booten
2: in bios vDDR op 2.7 zetten
3: timings op safe zetten cas 2.5 enzoo
4: proberen of de plank wil booten met de andere dimm
5: plank flasen met laatste bios
6: daarna beide dimms in de juiste bank prikken en mocht ie niet werken, dimms er weer uit en herplaatsen. dit een aantal keer herhalen totdat ie wel boot met 2 dimms
7: wanneer de pc dan boot met beide dimms in de bios gaan en dual channel forceren op 400mhz. pas dan ook de timings aan zolas corsair ze voorschrijft voor jou model dimm of anders op spd zetten (zelf ff testen)

Ben benieuwd of het werkt.

Verwijderd

Topicstarter
helaas geen effect

• Huigie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-08 19:29

Huigie

ㅤㅤKAIZEN

Zet je fsb eens op 205...

Specs

Verwijderd

Topicstarter
Progressie
eindelijk.....

Nee het werkt nog steeds niet, maar....
m'n reepjes in een ander mobo (het zelfde maar niet van mij) werkt wel!!!

de reepjes van het andere mobo bij mij werkt ook niet dus terug naar asus met het ding, blijkbaar werkt mijn dual channel opstelling gewoon niet, dus vermoed ik dat hen mobo defect zal zijn..... :'(

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Ik heb ook Corsair Low Latency geheugen, Dual Channel TwinX spul en ik moest het geheugen voltage een standje hoger zetten voor het stabiel draaide. Probeer dat eens.

https://discord.com/invite/tweakers

Pagina: 1