Toon posts:

Beeldkwaliteit met verloopstukje

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb op mijn videokaart (Geforce4 TI400) een DVI en een gewone aansluiting zitten. nu koop ik binnekort een TFT scherm met alleen de gewone aansluiting.
Ik vroeg me nu af of de beeldkwaliteit beter wordt als ik het TFT scherm aansluit op de DVI mbv zo'n verloop stekkertje... of zou dit niets uitmaken ten opzichte van de gewone aansluiting?
Ik heb al gezocht met de search, maar kon alleen dingen vinden over dual monitor met verloopstukjes enzo...

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Maakt niets uit. Je verplaatst feitelijk alleen het omzetpunt van digitaal naar analoog beeld. Maar dat maakt voor de beeldkwalitiet niets uit :)

Verwijderd

Topicstarter
ok danku :)

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Pollewob schreef op 21 april 2004 @ 23:38:
Maakt niets uit. Je verplaatst feitelijk alleen het omzetpunt van digitaal naar analoog beeld. Maar dat maakt voor de beeldkwalitiet niets uit :)
Zit er geen verschil in kwaliteit tussen de DA converter op je videokaart zelf voor de VGA-uitgang en zo'n blokje dan :? Denk dat je dat niet zo snel kan zeggen.

• dreester
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
de kwaliteit is helemaal niet hetzelfde. ik heb hier zeer zeker ervaring mee. waarom zouden ze een tft monitor voorzien van dvi als je met behulp van een simpel verloopstuk dezelfde kwaliteit krijgt???? waarom zijn dvi monitoren zoveel duurder dan monitoren met slechts een VGA aansluiting????
Precies! Omdat de kwaliteit simpelweg veel beter is!!!

[ Voor 11% gewijzigd door dreester op 22-04-2004 11:37 ]

• orange.x
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-08 12:05
Digitizers schreef op 22 april 2004 @ 11:35:
de kwaliteit is helemaal niet hetzelfde. ik heb hier zeer zeker ervaring mee. waarom zouden ze een tft monitor voorzien van dvi als je met behulp van een simpel verloopstuk dezelfde kwaliteit krijgt???? waarom zijn dvi monitoren zoveel duurder dan monitoren met slechts een VGA aansluiting????
je leest niet goed denk ik, hij koopt een TFT met een VGA aansluiting, en die wil die met een plug op de DVI aansluiten. niet dat dat effect heeft, want DVI moet beter zijn, mits je een DVI TFT aansluit.

zijn vraag is dus of de Q beter wordt als je met een VGA plug op dat verloopje aansluit en die weer op de DVI.

antwoord is dus neej. je hebt alleen beter Q als je je TFT ( met DVI aansluiting dus ) rechtstreeks aansluit op de DVI van je videokaart

Waarmee Digitizers dus gelijk heeft mbt dat de Q wel verschillend is. :) maar dat was dus de vraag niet :)

[ Voor 6% gewijzigd door orange.x op 22-04-2004 11:40 ]

• jeroen__online
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

jeroen__online

ook wel eens offline!

Digitizers schreef op 22 april 2004 @ 11:35:
het gaat hier om DVI met verloopstekkertje naar D-Sub en gewoon D-Sub :P
de voordelen van DVI gaan verloren als je er een verloopstekker naar D-Sub tussenmikt, puur DVI is idd zeker weten beter (k ga t zo zelf zien, ga zow mn Iiyama E431-S halen :9~ )

[ Voor 0% gewijzigd door jeroen__online op 22-04-2004 11:41 . Reden: net te laat :P ]

Pagina: 1