DivX op een DVD speler met een progje

Pagina: 1
Acties:

• XTWarrior
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 31-08 05:30
- Ten eerste wil ik even duidelijk maken dat ik weet dat een dvd-speler standaard geen divx afspeeld. En dat sommige dvd-spelers dit wel kunnen.
- Ook heb ik de search-optie al gebruikt.

Dit gezegd hebbende, hoop ik dat niemand gaat typen dat ik een andere dvd-speler moet kopen of de search-optie moet gebruiken.

Nu ff het echte verhaal.

Ik kan me herinneren dat ik een tijd(je) terug gehoord of gelezen heb (naar ik meen op Tweakers.net of in de Computer Totaal! of een andere gerelateerde IT-site/blad) dat de mogelijkheid bestaat om naast een DivX-bestand een ander bestandje (of progje) op een dvd/cd te branden zodat de dvd-speler vervolgens dat progje gebruikt om toch het DivX-bestand uit te kunnen lezen.

Mijn vragen zijn nu:
Klopt dit bericht?
En zo ja, bestaat het progje al of is het in ontwikkeling?
En als het al bestaat: Waar kan ik het downen?

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp - Zendure 2400AC+ 16kWh

Nee dit kan niet, elke DVD speler heeft een ander soort interne software en daarnaast is de processor niet geschikt om DIVX af te spelen.

DVD spelers met DIVX ondersteuining hebben een veel krachtiger cpu onboard.

• Ed.
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 26-09-2022

Ed.

DVD is mpeg2 en divx is avi met bepaalde codecs (divx/xvid/ogg/ac3/radium/smr). Om de avi te decoderen en dus weer te geven op je tv moet er een enorme rekenkracht present zijn om dit te doen. Mijn AMD 450 lukt dit bijvoorbeeld niet eens terwijl mpeg zelfs op m'n P120 afgespeeld kan worden.

Ik kan je dus met grote zekerheid vertellen dat zo'n tweak tooltje niet bestaat tenzij dvd's stiekem toch over een grote rekencapaciteit beschikken. Dat laatst is natuurlijk onlogisch omdat het de player duurder maakt.

• Juicy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-08 07:06
XTWarrior schreef op 21 april 2004 @ 23:34:
Ik kan me herinneren dat ik een tijd(je) terug gehoord of gelezen heb (naar ik meen op Tweakers.net of in de Computer Totaal! of een andere gerelateerde IT-site/blad) dat de mogelijkheid bestaat om naast een DivX-bestand een ander bestandje (of progje) op een dvd/cd te branden zodat de dvd-speler vervolgens dat progje gebruikt om toch het DivX-bestand uit te kunnen lezen.
Dan heb je het over een uitgeklede versie van linux die je op een cd plaatst. Deze is dan bootable --> Plaats in je PC en start op. Je hebt nu de mogelijkheid om de divx op cd af te spelen op een lichtere configuratie dan je met windows + mediaplayer nodig zou hebben.

-

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Wat je wel kan doen is de divx omzetten naar een formaat wat je dvd speler wel kan lezen. Een mpeg stream oid. Maar dat moet je zelf helemaal uitzoeken want ik ken de specs van jou dvdspeler niet.

https://discord.com/invite/tweakers