Toon posts:

Web Server

Pagina: 1
Acties:
  • 38 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb samen met een vriend van mij een site die nu eigenlijk wordt gehost door een andere bedrijf op hun server zeg maar :S. Site is nu bijna 300 mb en wordt ons te duur om de hele tijd een upgrade te doen.

We hebben al wat rond gekeken hier op GOT maar zijn niet echt veel wijzer van geworden. En zijn we met deze topic begonnen in de hoop dat onze vragen kunnen worden beantwoord.

Vraag 1.

Wat voor specificaties moet onze systeem aan voldoen om een web server te kunnen opzetten. Note: Kan denk ik even kijken op onze website om een indruk te krijgen van wat voor site de server moet gaan ondersteunen. WWW.WINMODIFY.COM

Vraag 2.

Hebben jullie ook een idee van wat nou een goede internet provider is om een server neer te zetten. Tot nu toe hebben we naar tweakdsl gekeken en lijkt ons het meest interesants?! Heeft iemand hierover suggesties?

Vraag 3.

PHP, MYSQL, ASP??? Wat kan ik het beste gebruiken? OP een windows 2003 server?

Alvast bedankt voor jullie snelle reactie

Greetz,

Winmodify team :D

• FragDaddy
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-11-2025
geef eens wat meer informatie..

hoeveel bezoekers/pagerequest/db-acties per dag?
hoeveel dataverkeer per dag?

dat kan het verschil uitmaken tussen een serverpark zoals tweakers.net het heeft en een 486 in de meterkast op een budget-ADSL verbinding

zonder deze informatie is het moeilijk om zinnig advies te geven. hebben jullie ook al iets van een budget bedacht? aanschaf en maandelijkse kosten?

Have a wheelie good weekend!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Gaat eigenlijk nog ineens om wat voor server hij moet staan, maar je kan beter zeggen hoeveel hits je maakt en wat je allemaal wilt hosten..

Als je namelijk bestanden gaat hosten trek je het nooit met die 1mbit upload, dan ligt binnen de korste keren de site eruit..

Verder kan je toch echt beter gaan kijken naar een serverruimte, zoals tweakers.net in trueserver draait.
Eigen server bouwen, alles zo maken dat het ook echt werkt en niet bij een herstart weer vastloopt of alles moet aanzetten..

Goedkoop=duurkoop en komt op dit moment niet ten goede van je website zeg maar

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Of je PHP of MYSQL gebruikt is natuurlijk geen geldige vraag he? Je hebt beiden nodig (of een alternatief)
Verder is het forum phpbb, dus lijkt me PHP dus wel een eis voor jullie. :)

Ookr weet ik dus niet hoe druk je site is, dus wens qua bandbreedte en kracht.
Je forum is zo te zien nog niet groot, dus ik gok (nofi) dat je qua pc/lijn nog niet zulke zware eisen hebt.

Aha:
:: March 2004 ::

Unique Visitors : 390 :-(
Number of Visits : 558 :-(
Bandwidth : 686.02 MB
Nou, daar heb je de info die je wil. Je wil groeien, dus sluit je een abo af voor 1 a 2 GB bij een bedrijf waar je ook de mogelijkheid hebt om je abo up te graden.

[ Voor 27% gewijzigd door Voutloos op 21-04-2004 23:32 ]

{signature}

• HyperDevil
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-12-2025
www.ipowerweb.com 800 mb en maar 90 euro per jaar en 40 gb per maand bandwith :)

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Verwijderd schreef op 21 april 2004 @ 23:23:

Vraag 1.

Wat voor specificaties moet onze systeem aan voldoen om een web server te kunnen opzetten. Note: Kan denk ik even kijken op onze website om een indruk te krijgen van wat voor site de server moet gaan ondersteunen. WWW.WINMODIFY.COM
Wat je nu hebt + wat je extra kunt betalen voor de groei.
Vraag 2.

Hebben jullie ook een idee van wat nou een goede internet provider is om een server neer te zetten. Tot nu toe hebben we naar tweakdsl gekeken en lijkt ons het meest interesants?! Heeft iemand hierover suggesties?
Tsja. Als je ook inkomsten genereert met die site (of de mogelijkheid hebt dat te doen) kun je denken aan een colocated machine. Of iets goedkoper, maar met een stuk minder controle een al dan niet dedicated machine van een webhoster. Een website hosten op een adsl-verbinding is niet aan te raden, je wilt toch zo min mogelijk downtime hebben en zo veel mogelijk bandbreedte.
Vraag 3.

PHP, MYSQL, ASP??? Wat kan ik het beste gebruiken? OP een windows 2003 server?
Wat heb je nu? Zomaar overschakelen van ASP/Access naar PHP/PostgreSQL of andersom is een hele operatie bij een wat grotere site. Dan kun je beter helemaal opnieuw beginnen.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Verwijderd

Topicstarter
Tot nu toe hebben we deze maand, +/- 1500 unique visitors en 2GB datatransfer
We zijn dus nog aan het groeien, elke maand gaan de visitors en datatransfer omhoog. Natuurlijk komen er ook elke maand nieuwe dingen op de site te staan...

Verwijderd

Mja, dit zijn allemaal vragen die je zelf kunt beantwoorden.

Kijk voor hosters in Internet & Telefonie, daar staat een hele hoop informatie. Wat betreft je laatste vraag; dat is persoonlijk en moet je zelf bepalen.

Succes ermee :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.