Forum snelheid vraagje

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4Real
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-09-2024
Hallo lieve mensjes van dit prachtig forum _/-\o_

Ik vroeg me af of jullie dit forum ooit op een slome bak hebben laten draaien (slome bak ala 800mhz) en wat toen de snelheden waren van het forum.

Moet dit forum het de snelheid (aangezien er toch nog wel veel opties in zitten en berekingen lijkt mij) echt hebben van de snelle servers of draait het netzo snel op een slome bak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom denk je dat ze van die snelle servers hebben? ;)

Ohja, om op te gamen natuurlijk.. doh :P

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 21-04-2004 22:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Misschien is het handiger om dat aan de makers te vragen?
www.parse.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4Real
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-09-2024
Verwijderd schreef op 21 april 2004 @ 22:59:
Waarom denk je dat ze van die snelle servers hebben? ;)

Ohja, om op te gamen natuurlijk.. doh :P
Fok? O-) :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Ik dacht dat de parse devvers veel aandacht hebben geschonken aan optimalisatie en snelheid waardoor een wat langzamere server prima react zou draaien. Maar een parse devver kan je vast een intressanter verhaal over vertellen :P

En ACM draait dacht ik react ook @ localhost. Weet niet wat voor pc dat is, maar vast niet hetzelfde als de server van T.net

Bovenstaande gegevens kunnen onjuist zijn ;)

offtopic:
Edit: Ga slapen stomme meubels!!!

[ Voor 6% gewijzigd door We Are Borg op 21-04-2004 23:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 10:23

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Tuurlijk draait het goed op slome servers, zolang er niet 900.000 pageviews per dag worden gegenereerd. We hebben die servers niet omdat we bijna geen bezoekers hebben.

De database server hebben overigens een gemiddelde processorbelasting van net boven de 10 procent en de vier webservers zitten (voor geheel Tweakers.net, bijna 2 miljoen pageviews per dag) op zo'n 25 procent belasting dus dat valt allemaal wel mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:07

job

^^ oftewel aangeschaft op de groei?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
damster schreef op 21 april 2004 @ 23:05:
Groei van bezoekers en niet de software denk ik dan :). Zoals Femme al terecht opmerkt: het zijn de bezoekers die de belasting 'veroorzaken', niet de software :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:07

job

:D
Ja dat bedoel ik ook. op de groei van bezoekers natuurlijk.
mooi overzichtje trouwens: http://www.tweakers.net/stats
Jammer dat er geen koe op draait :)

jammer dat dit verhaal niet meer helemaal up to date is:

[ Voor 9% gewijzigd door job op 21-04-2004 23:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 25-09 13:54

chem

Reist de wereld rond

Femme schreef op 21 april 2004 @ 23:03:
Tuurlijk draait het goed op slome servers, zolang er niet 900.000 pageviews per dag worden gegenereerd. We hebben die servers niet omdat we bijna geen bezoekers hebben.

De database server hebben overigens een gemiddelde processorbelasting van net boven de 10 procent en de vier webservers zitten (voor geheel Tweakers.net, bijna 2 miljoen pageviews per dag) op zo'n 25 procent belasting dus dat valt allemaal wel mee.
Femme stipt hier het belangrijkste punt van React aan; mits je DB server snel genoeg is kan je eenvoudig extra frontends ophangen die kunnen schalen tot je een ons weegt.

React is langzamer dan de concurrentie bij weinig hits, maar bij drukkere fora is React (veel) sneller door de optimalisaties daarvoor.

Of om het in het kort te zeggen: React is heel snel.

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-09 13:13

André

Analytics dude

chem schreef op 21 april 2004 @ 23:33:
[...]

Femme stipt hier het belangrijkste punt van React aan; mits je DB server snel genoeg is kan je eenvoudig extra frontends ophangen die kunnen schalen tot je een ons weegt.

React is langzamer dan de concurrentie bij weinig hits, maar bij drukkere fora is React (veel) sneller door de optimalisaties daarvoor.

Woei, ben jij devver of PR medewerker :P

Maar inderdaad, als ik bekijk hoeveel pageviews/hits/enz GoT heeft dan vind ik de snelheid formidabel. _o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-09 00:37

curry684

left part of the evil twins

damster schreef op 21 april 2004 @ 23:05:
Een server koop je nooit op basis van de gemiddelde belasting maar op basis van verwachte piekbelasting. Dat er een gemiddelde load van 10% is is leuk, maar dat houdt dus ook in dat op een piek met 10 keer zoveel bezoekers als gemiddeld (denk standaard lunchpauzes, de 5 uur rush, de 8 uur rush) de load op 100% komt. Als de servers in waren gekocht op een gemiddelde belasting van 100% had je dan 10 keer zo lang op je pagina kunnen wachten.

Professionele website nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

chem schreef op 21 april 2004 @ 23:33:
[...]

Je bedoelt waarschijnlijk: React is een touringcar, en de cocurrentie is een Ferrari.

Bij weinig belasting (2 personen) ben je met de Ferrari het snelste op de plek van bestemming, met een grotere belasting (meer dan 2 personen :+ ) kan je beter een touringcar pakken om naar Spanje te gaan ipv heen en weer rijden met de Ferrari.

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

Pagina: 1