Mijn Medion 8080 heeft een grote fan in de powersupply, deze draait echter niet
op het volle toerental.
Aangezien ik de temperatuur van de pc wil verlagen wil ik hier iets mee doen.
Voordat ik extra fans ga toevoegen wil ik eerst zien of ik geen resultaat bereik door deze sneller te laten draaien.
Ik weet echter niet of de aansturing van de fan met een potmeter te beïnvloeden is, of waar de sensor zich bevind.
ik heb 3 opties bedacht;
1) ik zoek en vind de juiste potmeter, of ik mod een weerstandswaarde
2) ik verplaats de sensor naar een heter gedeelte
3) ik verbind de fan met een Thermaltake Fanmate, en ik regel de snelheid met een extern 12v lijntje.
Het makkelijkst kies ik voor optie 3, maar gaat dan de powersupply niet over de zeik aangezien hij geen fan meer ziet op de pinnen? (Het is slechts een 2 draads aansluiting)
op het volle toerental.
Aangezien ik de temperatuur van de pc wil verlagen wil ik hier iets mee doen.
Voordat ik extra fans ga toevoegen wil ik eerst zien of ik geen resultaat bereik door deze sneller te laten draaien.
Ik weet echter niet of de aansturing van de fan met een potmeter te beïnvloeden is, of waar de sensor zich bevind.
ik heb 3 opties bedacht;
1) ik zoek en vind de juiste potmeter, of ik mod een weerstandswaarde
2) ik verplaats de sensor naar een heter gedeelte
3) ik verbind de fan met een Thermaltake Fanmate, en ik regel de snelheid met een extern 12v lijntje.
Het makkelijkst kies ik voor optie 3, maar gaat dan de powersupply niet over de zeik aangezien hij geen fan meer ziet op de pinnen? (Het is slechts een 2 draads aansluiting)
My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.