Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

[SMS] Rare sms berichten van 326 met Orange abo

Pagina: 1
Acties:

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-10 22:26
Sinds 2 maanden ofzo heb ik een abo verlenging gedaan van mijn Orange Abo; heb toen een Nokia 6600 gekregen en gebruik hem met vreugde..

Maar sinds mijn abo verlengd is krijg ik soms rare sms berichten; Het gaat om een sms bericht van 326 met als enige tekst in de sms "-1", en voor de rest niets..

Ik heb al gekeken op www.smsafzeggen.nl maar daar staat ie niet tussen, evenals google geeft geen resultaat.

2 telefoontjes naar de Orange helpdesk heeft ook niets uitgewezen; ze zien dat ik ze ontvang, ze zien dat het niets kost maar ze weten niet waar het vandaan komt.

Iemand toevallig een idee wat het kan zijn?

Pvouput live

• AtHomer
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Kun je dat 326 nummer ook bellen? Soms zit er uitleg achter zo'n nummer als je het belt.

[ Voor 7% gewijzigd door AtHomer op 21-04-2004 22:51 ]

Weet u zeker dat u de gewijzigde wijzigingen wilt wijzigen?

Verwijderd

drie cijfers is volgens mij een niet-commerciële dienst, maar een dienst van een telecomaanbieder.

Is die Nokia hiervoor gebuikt icm een ander netwerk? Wellicht dat die je verder kunnen helpen.

• Krypt
Nope; is nieuw en alleen met het orange netwerk verbonden geweest.. had eerst een S55 van Siemens waar ik dus niet van die smsjes kreeg; vind het overigens opvallend dat het pas is gekomen sinds ik een abo verlenging heb gedaan..

Heb overigens ook 1x een sms gekregen van een Orange dienst, terwijl ik er niet op geaboneerd was. Nog maar even bellen met de helpdesk dan..

Bellen geeft als resultaat "U heeft een niet bestaand nummer gebeld..."

Pvouput live

Verwijderd

Heb je toevallig MMS aan staan maar MMS niet ingesteld?

126 en 226 zijn diensten van Orange. 236 past daar dus mooi achter.

Het kan dus zijn dat iemand je een MMS stuurt maar dat het netwerk ziet dat je een MMS toestel hebt en dat MMS aan staat maar dat er geen instellingen zijn om het op te halen. Normaal (als MMS uit staat) zou je een SMS krijgen met de mededeling dat je MMS op internet te lezen iis.

Verwijderd

Het in ieder geval vaag...ik heb het dus ook met mijn SPV en dacht dat elke keer wanneer je dat berichtje krijgt van : 326: -1 je dan weer een extra bundel opgebruikt had:S Raar dat ze er bij Orange zelf ook niets van snappen....

• Krypt
Mijn 6600 haalt zonder problemen andere MMS berichten op; dus dat kan het niet zijn.. Er zijn trouwens maar 2 personen die mij MMS'en, en daar komen de berichten gewoon perfect aan..

Maar ik ben dus niet de enige die hier last van heeft.. Het kost iig niets, maar ik ben wel heel nieuwsgierig waar het nu in godsnaam vandaan komt..

Pvouput live

• Choller
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-05-2024
ARGH heb ik krijg sinds vandaag om het half uur dit soort sms berichten.

Afzender is 326, bericht is "-1".

Ik vind het niet erg dat het geld kost maar mijn telefoon gaat elke keer af en dat is wel irritant.

Weet iemand iets meer hiervan?

• DJrDJ666
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20-10 14:41
vraag eens aan orange of ze dat nummer kunnen blokkeren (ze kunnen het ook met "gewone" telefoonnummers. misschien dat dat werkt, als ze dat doen en een bepaalde dienst van jouw telefoon werkt niet meer dan weet je in ieder geval dat het van orange zelf afkomt

(ik zit hier zelf met een x600, kan alleen nog geen gebruik maken van orange world omdat de telefoon nog niet "kan" worden ingesteld daarvoor :( )

succes

edit: typo's

[ Voor 7% gewijzigd door DJrDJ666 op 28-04-2004 08:34 ]

• Krypt
Ga dadelijk eens de helpdesk bellen.. Heb jij de helpdesk al gebeld Choller? en wat vertelde ze aan jou?

Pvouput live

• yohan
  • Laatst online: 31-10 17:10
Orange hier, niks aan de hand. Maar ik heb die waarschuwingsberichten niet aan staan, probeer ze es uit te zetten door '1200' te bellen!

"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]

Verwijderd

DJrDJ666 schreef op 28 april 2004 @ 08:33:
(ik zit hier zelf met een x600, kan alleen nog geen gebruik maken van orange world omdat de telefoon nog niet "kan" worden ingesteld daarvoor :( )
offtopic:
De X600 werkt wel degelijk met Orange World. Gewoon de instellingen van de X100 pakken.

• DJrDJ666
  • Laatst online: 20-10 14:41
Verwijderd schreef op 28 april 2004 @ 14:41:
[...]

offtopic:
De X600 werkt wel degelijk met Orange World. Gewoon de instellingen van de X100 pakken.
offtopic:
klopt, dat kan ik allemaal instellen en zou ook geen probleem opleveren, maar ik moet wachten totdat orange de x600 in het "orange world" belbundel toevoegd
(voor diegene die het niet weten, je betaalt elke maand een bepaald bedrag bijvoorbeeld 30 euro (soort abonnements kosten), dit wordt omgezet in belminuten, maar tevens kun je er mee mms'en bellen en al die andere gein, als je onder de 30 euro blijft die maand word het opgeteld bij de volgende maand, MAAR NU KOMT HET, orange heeft de x600 nog niet daarbij ingevoegd als hetzijnde "kunnen gebruiken van uit de belbundel voor 6 euro? per maand ONBEPERKT wappen" ..

Verwijderd

offtopic:
Je kan World gewoon aan laten en zetten en gewoon gebruiken... Ze geven inderdaad geen support, ze zullen roepen dat je toestel niet ondersteund wordt. Maar het werkt, dus waar moet je op wachten?

Verwijderd

ik heb ook (in ieder geval) 2 berichtjes ooit gehad van ditzelfde nummer op mijn Orange SPV: From 326: "-1" als bericht op 9-3-2004 21:06:55 en een maand later: 9-4-2004 21:06:58.
heel raar, ik ben nenieuwd naar vcolgende maad.

Verwijderd

Ik heb net mijn laatste rekening gechecked daar staat het SMSje wel tussen:
09/03/2004 20:06 00:00:00 326 SMS Extra SMSI 0,000

Dus het kost niets, maar wat het is? tevens is opvallend dat de tijd anders is dan dat mijn Mobiel weergeeft, 1 uur verschil, hmmm zomer tijd?

vreemd
Pagina: 1