moederbord en aansluitingen

Pagina: 1
Acties:
  • 58 views sinds 30-01-2008

• AjDuLion
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13-08 15:59
hallo ik heb sinds kort een server kast ergens vandaan geritseld.
alleen toen kwamen de problemen heb de voeding vervangen voor een ander voor bijhorende mobo deze aangesloten alleen dan erachter komen dat de oude voeding een eigen aan/uit knop had.
nu moet ik dus via een van de pinnen op het mobo de pc aankrijgen op het mobo staat wel wat maar het is zo klein amper te lezen.
deze is wel 2 aderig en ik heb op de restart knop na allemaal 3 aderigen stukken.

het gaat om een mobo van ms6163

ik wil dus graag weten hoe ik de power knop op de nu in de server kast aangemerkt als turbo knop

[ Voor 47% gewijzigd door AjDuLion op 21-04-2004 23:02 ]

Facebook - Twitter -Twitch.tv - PSN

• cryforhelp
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-08 21:41
Wat ik uit je verhaal kan opmaken is dat je een AT moederbord hebt en een ATX voeding, er zijn wel _ergens_ AT omvormers te vinden, maar je hebt dan wel erg oude shit te pakken. Normaal gesproken is zoiets het best te vinden op de HCC ofzo...

En als je moet weten welk pinnetje je moet gebruiken op je moederbord om hem aan te zetten, dan kan ik je ook niet helpen, ik beschik niet over de handleiding, en het is mij op het moment ook een raadsel welk merk het is.

• AjDuLion
ik heb de voeding alweer vervangen voor een atx dus dat zit alweer goed kwa aansluiting alleen nu moet ik weten welke pinnen ik dus moet verbinden om hem op te starten want bij pwr zitten maar 2 pinnen en ik heb dus 3 pinnentjes voor de turbo mode en de restart is wel 2 pinnen dus ik ga even proberen kijken wat er gebeurd :P

Verwijderd

Volgens mij heeft hij een ATX moederbord maar een AT kast :)
Even in de manual checken welke pinnetjes je mobo gebruikt om het power knopje te herkennen ;)

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Als je die 2 pinnen kort aanraakt met het puntje van een schroevendraaier, gaat je PC aan. Probeer maar. (als je uiteraard de rest, qua coolers etc goed hebt natuurlijk)

{signature}

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Kun je ajb dit geheel even overtikken met de nodige interpunctie en hoofdletters. :)

Ik heb het nu drie keer gelezen en elke keer maak ik er wat anders uit op :X

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Verwijderd

Ik denk dat dit een MSI 6163 bord is, dan zal een manual wel niet zo lastig te vinden zijn (denk ik)

http://www.hardware-one.com/reviews.asp?aid=53&page=1 hier staat alvast iets over het bord (als het idd dit bord is)

• AjDuLion
Verwijderd schreef op 21 april 2004 @ 22:54:
Volgens mij heeft hij een ATX moederbord maar een AT kast :)
Even in de manual checken welke pinnetjes je mobo gebruikt om het power knopje te herkennen ;)
klopt helemaal maar nu komt het 2e probleem.. tis een mobo die ik gekregen heb van een kennis die ik geholpen had en wat overhad (en tja ik spaar nou eenmaal troep :P) dus heb wel de mobo maar geen handleiding.. er staat dus op het mobo ms6163 ver 1 het is met zo'n proccesor op zo'n soort socket (dacht dat dat socket a heette ofzow?

• AjDuLion
Verwijderd schreef op 21 april 2004 @ 22:57:
Ik denk dat dit een MSI 6163 bord is, dan zal een manual wel niet zo lastig te vinden zijn (denk ik)

http://www.hardware-one.com/reviews.asp?aid=53&page=1 hier staat alvast iets over het bord (als het idd dit bord is)
net even gekeken en ja dit is um :D nu nog de manual vinden :P

• cryforhelp
Ik geloof dat z'n aansluiting niet op z'n pinnetjes past gegokt ;)
Dan zul je dus echt je aansluiting moeten veranderen knul :Y)

trouwens, ik sluit me aan bij Atlas als ik zeg dat je bést wat aan je nederlands mag doen.

• J0J0
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 24-10-2025
had ik dus ook met een atx voeding at/atx mobo....
heb gewoon de reset switch/kabel gebruikt (2 aderig dus)
:+

specs

Verwijderd

angel008 schreef op 21 april 2004 @ 22:59:
[...]

net even gekeken en ja dit is um :D nu nog de manual vinden :P
Pffffff, hier dan misschien ????
http://www.msi.com.tw/pro...rchKey=6163&search_kind=4

Gewoon op msi.com |:(

• cryforhelp
Of deze:
http://www.msi.com.tw/pro...detail.php?UID=264&kind=1
Trouwens, ligt de processor plat op het mobo of staat ie er als een insteekkaart op?

• AjDuLion
je was me net voor :P

• ph3n1x
  • Laatst online: 16-11-2025
MS staat voor msi.
Helaas wil de dbase van de site niets vinden over dit bordje.
K heb ook een bord gehad uit de 61XX reeks en kan met redelijke zekerheid zeggen dat het een SOcket A mobo is. Dat gaat dus voor AMD athlon/duron procs.

Mss dat google je meer info geeft over dit bord.

[edit]
K heb ff gezocht via google, en ben er achter gekomen dat dit een Intel BX440 bordje is. Voorlopig heb ik nog geen handleiding gevonden.
k ga nog ff verder zoeken.

Hier kan je wel al een review vinden. Als je die nog wilt hebben he ;)

[ Voor 38% gewijzigd door ph3n1x op 21-04-2004 23:12 ]

regardless of talent, unles there is desire no one can truly be exeptional

• AjDuLion
cryforhelp schreef op 21 april 2004 @ 23:02:
Of deze:
http://www.msi.com.tw/pro...detail.php?UID=264&kind=1
Trouwens, ligt de processor plat op het mobo of staat ie er als een insteekkaart op?
insteek kaart het is trouwens een pentium 2 proc volgens mij 333 mhz ofzow :P

[ Voor 11% gewijzigd door AjDuLion op 21-04-2004 23:04 ]

• cryforhelp
ph3n1x schreef op 21 april 2004 @ 23:03:
MS staat voor msi.
K heb ook een bord gehad uit de 61XX reeks en kan met redelijke zekerheid zeggen dat het een SOcket A mobo is. Dat gaat dus voor AMD athlon/duron procs.

Als je stand wil houden op dit forum zul je toch echt sneller moeten leren tikken ;)

Maargoed, we hebben dus al vastgesteld dat het een Slot 1 bord is: de MSI 6163 en ik denk dat ik zelfs de handleiding heb getraced :Y)

• AjDuLion
kheb de handleiding gevonden en ook de jumpers uitgevogelt ik weet nu welke ik moet hebben dus ik ga het even proberen kdenk dat ik het over 5 minuten aan het draaien heb jullie horen het van me

• ph3n1x
Damn, ik moet dus echt wel sneller leren zoeken en typen, ...
Snelle mensen hier ;)

• AjDuLion
ph3n1x schreef op 21 april 2004 @ 23:03:
MS staat voor msi.

[edit]
K heb ff gezocht via google, en ben er achter gekomen dat dit een Intel BX440 bordje is. Voorlopig heb ik nog geen handleiding gevonden.
k ga nog ff verder zoeken.

Hier kan je wel al een review vinden. Als je die nog wilt hebben he ;)
naja heb het net even geprobeert alleen de voeding/mobo of fans of wadan ook geven geen kick dus het werkt niet kheb geprobeert de jumper om te draaien reset ingedrukt te houden maar niks werkt iemand nog ideeien?

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Jumper? Ik hoop dat je het knopje bedoelt...

{signature}

• ph3n1x
euhm, de groene en eender welke zwarte draad van je atx power met elkaar verbinden. als je dat durft te doen, ...
Als ie in t moederbord zit he
* ph3n1x staat niet in voor de eventuele gevolgen

[ Voor 26% gewijzigd door ph3n1x op 21-04-2004 23:18 ]

• AjDuLion
nou net weer geprobeert de voeding gaat wel aan de hdd's draaien ook even maar..

1: proccesor fan draaid niet
2: de 2 fans die op het mobo aangesloten zitten draaien ook niet
3: hij doet verder helemaal niks :( geen bliep of wadan ook..

• cryforhelp
angel008 schreef op 21 april 2004 @ 23:13:
[...]

naja heb het net even geprobeert alleen de voeding/mobo of fans of wadan ook geven geen kick dus het werkt niet kheb geprobeert de jumper om te draaien reset ingedrukt te houden maar niks werkt iemand nog ideeien?
Ok, even opvoedend te werk gaan:
[list]• Probeer die zin eens achter elkaar op te lezen. Juist dat haal je niet met je adem hè? Dat betekend dus ook dat het fout nederlands is :/
• Piepjes, knippertjes, aansluiting gecontroleerd, aan/uitschakelaar op voeding, stekker in voeding van die vanzelfsprekende dingen. Controleren en/of hier rapporteren...

• ph3n1x
meet eens even door als er wel iets door de pinnetjes komt van stroom. K hoop dat je een multimeter in de buurt hebt liggen.
Anders is dat gedeelte gewoon kapot. Wat echter niks wilt zeggen over de rest van je moederbord. K heb het ook aan de hand gehad met een msi kt133a. Dat bord kon geen dragon Orb @7000 RPM trekken. bord werkte wel nog.
Hang er ff een vidkaart in, en kijk als je post op je scherm getovert krijgt.
Dat wilt ook al wat zeggen.

[edit]

Als je bord nog in de kast ligt, haal het even dr uit. Er kan ergens kortsluiting zijn, waardoor je bord om veiligheids redenen stil valt.
Doesn't hurt to try

[ Voor 17% gewijzigd door ph3n1x op 21-04-2004 23:24 ]

• AjDuLion
ph3n1x schreef op 21 april 2004 @ 23:21:

[edit]

Als je bord nog in de kast ligt, haal het even dr uit. Er kan ergens kortsluiting zijn, waardoor je bord om veiligheids redenen stil valt.
Doesn't hurt to try
mobo eruit heeft ook geen effect maar ik moet zeggen er hangt verder niks in kwa tob o beeldscherm hel zelfs de hdd is nog niet aangesloten :P
kan dit verschil maken het lijkt me dat de fan wel zou moeten draaien?

• ph3n1x
Als ik goed ben, maakt het totaal geen verschil uit.
Al die banen voor je fans komen op een of ander punt samen. Als er ooit in het leven te veel stroom is getrokken zal dat nooit meer werken.
Hang er eens een vidkaart in en kijk als ie post. Eventueel met een waarschuwing. Als je deze kan lezen, kan je hem hier dan posten?

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:00

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

1) als je weet wat voor mobo je hebt kun je (zeker bij een geval als dit van een bekend merk) makkelijk zelf een handleiding opzoeken
2) op moment dat je alles goed aangesloten hebt en eea nog steeds niet werkt, kun je de Hangen en Opstarten troubleshooter erop naslaan
3) het is hier misschien niet het Groot Dictee der Nederlandse Taal, maar een beetje verzorging in je posts mag ook wel, bijna iedere zin barst van de tenenkrommende fouten en slordigheden :o

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.