Hoor mezelf bij de een wel bij de ander niet

Pagina: 1
Acties:
  • 323 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• bpee
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14-07 08:57
Het probleem zit hem in voice chatten.
Maakt niet uit met welk progamma.. Tenminste ...ik heb Skype en msn al gebrobeerd allebei de nieuwste versies. En mijn OS is Win XP Pro. Zijne ook.

Ik hoor mezelf pakweg een seconde later. :(

Ik heb dit probleem tot nu toe pas bij 1 persoon gehad. (ik gebruik voice chat ook maar met 3 personen) Maar bij de ene gaat het gewoon goed. maar 2 sec later bel ik het probleem geval. En bij hem hoor ik mezelf zodat er niet fatsoenlijk te praten is. Ik hoor mezelf namelijk harder als hem.
Ik zelf gebruik een headsetje en hij gewoon mic+speakers.
Wanneer hij zijn speakers uitzet blijft het probleem dus daar ligt het niet aan. Het geluid gaat dus niet rond via zijn speakers en mic. dacht ik zo.
Ik heb verder natuurlijk wat topics doorgelezen maar daar ben ik helaas niets wijzer van geworden.

Mocht iemand een oplossing weten leg het dan even duidelijk uit waar ik het kan vinden....Kleine moeite toch? ;)

Helaas dat ik jullie hiermee lastig moet vallen, heb er altijd een hekel aan wanneer ik er zelf niet meer uit kom! :X :'(

Verwijderd

Jij hoort je eigen stem dus over de koptelefoon als je tegen een ander praat over msn? Dat lijkt mij al niet te kloppen. Als ik namelijk een gesprek voer via msn hoor ik mijn eigen stem niet over de koptelefoon. Zou ik ook niet echt op prijs stellen :P

Weet je wel zeker dat je instellingen kloppen? Ik kan me namelijk wel herinneren dat ik tijdens het instellen wel even mijn eigen stem hoorde over de koptelefoon. En dat lag volgens mij aan een verkeerde instelling bij de volumeregeling.

• Ed.
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 26-09-2022

Ed.

Heb je dit bij iedereen op MSN? Zo niet, dan is er iets brak met die ander z'n geluidskaart. Zo ja, dan ligt 't probleem bij jou. Doe es wat testjes met voice recording software (zit standaard in windows ;)) en vertel ons de resultaten

• timmersr
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-10-2024
Ik heb via Skype kwalitatief goed contact met iemand in een andere stad. Beide gebruiken we een lokaal LAN en routers met NAT en breedbandverbindingen met maximaal 1 en 2 Mbps.

Maar contact binnen mijn eigen LAN verloopt niet goed.

Zo probeer ik contact te leggen tussen mijn twee laptops. (Laatste versie Skype, WinXP met P4-3.06Ghz en een PIII-600Mhz). Slechts veel echo, digitale ruis, simplex-audio en/of sterke vertragingen van 1-2 sec.

[ Voor 10% gewijzigd door timmersr op 22-04-2004 07:02 ]

• stevenP
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 31-08 19:58
probeer anders is een keer allebij met teamspeak...

http://www.teamspeak.org

Gasloos! 3100Wp Z, 2150Wp W, Panasonic 5J monoblock, Panasonic 150L WPB

• bpee
Verwijderd schreef op 21 april 2004 @ 23:36:
Jij hoort je eigen stem dus over de koptelefoon als je tegen een ander praat over msn? Dat lijkt mij al niet te kloppen. Als ik namelijk een gesprek voer via msn hoor ik mijn eigen stem niet over de koptelefoon. Zou ik ook niet echt op prijs stellen :P

Weet je wel zeker dat je instellingen kloppen? Ik kan me namelijk wel herinneren dat ik tijdens het instellen wel even mijn eigen stem hoorde over de koptelefoon. En dat lag volgens mij aan een verkeerde instelling bij de volumeregeling.
Ik denk dat alle instellingen kloppen aangezien het probleem niet bestaat met andere mensen......
Saegos schreef op 22 april 2004 @ 05:41:
Heb je dit bij iedereen op MSN? Zo niet, dan is er iets brak met die ander z'n geluidskaart. Zo ja, dan ligt 't probleem bij jou. Doe es wat testjes met voice recording software (zit standaard in windows ;)) en vertel ons de resultaten
Hij heeft het probleem schijnbaar ook niet met andere mensen vreemd genoeg. En testjes met die voice recorder verlopen allemaal prima... (wel altijd vreemd om je zelf te horen natuurlijk :) )
timmersr schreef op 22 april 2004 @ 06:59:
Ik heb via Skype kwalitatief goed contact met iemand in een andere stad. Beide gebruiken we een lokaal LAN en routers met NAT en breedbandverbindingen met maximaal 1 en 2 Mbps.

Maar contact binnen mijn eigen LAN verloopt niet goed.

Zo probeer ik contact te leggen tussen mijn twee laptops. (Laatste versie Skype, WinXP met P4-3.06Ghz en een PIII-600Mhz). Slechts veel echo, digitale ruis, simplex-audio en/of sterke vertragingen van 1-2 sec.
Het probleem zit hem niet binnen een LAN, Hij zit in de ongeveer zo'n 100 Km verderop.....

[ Voor 4% gewijzigd door bpee op 22-04-2004 09:18 ]

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 31-08 06:59

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Zo'n echo krijg je vaak als de tegenpartij speakers en een losse microfoon gebruikt.

• bpee
sebastius schreef op 22 april 2004 @ 09:13:
Zo'n echo krijg je vaak als de tegenpartij speakers en een losse microfoon gebruikt.
Weet ik daarom heb ik in de openings post ook al verteld dat het probleem zich blijft voordoen ook wanneer hij zijn speakers uit zet..... 8)7

• Hans.Solo
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-08 16:20

Hans.Solo

Tank n00bje :P

Hmmm dit ge-etter had ik binnen UT 2k4 omdat ik mijn line-in waar de mic op zat niet ge-mute had, want binnen de voicechat van 2k4 word dat al getriggerd op het moment dat ik gaat praten en hoefde ik hem dus binnen windows niet aan te zetten.

Misschien hier iets in de zelfde trant? Line-in kan/moet gewoon gedempt worden in volume controle omdat skype zelf de mic wel kan regelen??

99 bugs in the code , 99 bugs in the code
Take on down and patch it up...
117 bugs in the code.

Verwijderd

Hoor je jezelf niet gewoon door de boxjes van de ander....

• bpee
Verwijderd schreef op 23 april 2004 @ 09:35:
Hoor je jezelf niet gewoon door de boxjes van de ander....
Lezen blijft nog steeds moeilijk lijkt het. })
Ten eerste is er bij de openingspost al vermeld dat het probleem zich ook blijft voordoen wanneer hij zijn boxen uitzet.
En ten tweede heb ik dat 2 posts geleden ook al tegen sebastius gezegd.

Maar het probleem blijft zich nog steeds voordoen en ik heb alles al geprobeerd wat er tot nu toe genoemd is. Heeft er dan niemand zo'n zelfde probleem?
En het blijft vreemd dat dat alleen met hem voorkomt. Ik heb ook skype al gemaild, maar daar heb ik na 3 dagen nog steeds niets van vernomen. :(

Verwijderd

bpee schreef op 23 april 2004 @ 11:07:
[...]

Lezen blijft nog steeds moeilijk lijkt het. })
Ten eerste is er bij de openingspost al vermeld dat het probleem zich ook blijft voordoen wanneer hij zijn boxen uitzet.
En ten tweede heb ik dat 2 posts geleden ook al tegen sebastius gezegd.

Maar het probleem blijft zich nog steeds voordoen en ik heb alles al geprobeerd wat er tot nu toe genoemd is. Heeft er dan niemand zo'n zelfde probleem?
En het blijft vreemd dat dat alleen met hem voorkomt. Ik heb ook skype al gemaild, maar daar heb ik na 3 dagen nog steeds niets van vernomen. :(
_/-\o_ Sorry, iets te snel gelezen :Z
Pagina: 1