Toon posts:

Ik zoek een geschikte low-budget mobo/cpu upgrade

Pagina: 1
Acties:
  • 48 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Na het lezen van enkele topics (waaronder uiteraard ook PGM FAQ) blijf ik toch steken met de vraag wat voor upgrade ik nodig heb. Ik draai al een poosje niet meer echt fanatiek mee in de pc wereld en de laatste ontwikkelingen zijn me dan ook ontschoten.

Nu heb ik net een nieuwe videokaart gekocht, radeon 9800 pro, maar nu is de rest van het systeem een beetje te traag waardoor ik mn radeon niet volledig benut.
Dus zit ik een beetje rond te kijken wat voor mobo en cpu ik wil nemen alleen weet ik niet of ik nou een nforce chipset moet nemen of een via chipset etc etc.

Ik dacht zelf aan een epox 8krai mobo met een athlon xp 2800+ barton.
Is dit een goede keuze is mijn vraag of raden jullie mij iets anders aan. Is athlon bijv nog wel hip :p of is nu tochweer intel aan te raden? Tevens heb ik pc2700 geheugen in mn huidige mobo zitten en dit neem ik graag mee naar mn volgende mobo, of is pc2700 ook al kansloos verouderd?
Kortom ik wil graag weten wat jullie zouden kopen voor een bedrag van ong 200-275 euro. *bovenstaande epox en athlon samen ong 180*

Bijvoorbaat dank.

Gijs.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 21-04-2004 22:16 ]

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-07 01:43

Turkish

zhé germans

Hip zijn met een cpu heb je niks aan, het gaat erom dat je koopt waar je wat aan hebt. Dus probeer aan de hand van je budget en reviews te bepalen welk mobo + cpu de beste is voor je. Het hangt gewoon af wat je ermee wilt.

Succes met je keuze ;)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

• heintjeput
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14:42
Ik zie niet in waarom jij je mobo / cpu / geheugen zou moeten gaan upgraden.
Ten eerste, ik denk dat je niet zo heel veel zult kunnen winnen zeker niet als je er max 275 euro aan uit wilt gaan geven, dan kun je nog nie teens een A64 3000+ met fatsoenlijk mobo kopen en aan geheugen hoef je dan ook al niet te denken.

Verder weet ik niet hoeveel geheugen dat je op dit moment hebt. Is dit 256mb dan is het misschien verstandig om 256 of 512mb bij te kopen.

Als je PC3200 geheugen zou kopen, dan zou je daar nu niks aan hebben om dat je FSB 166mhz draait en je geheugen ook, tenzij je het op 200mhz wilt laten draaien, wat meestal langzamer is.

BTW vertel eens waarom je wilt upgraden. Ik zit hier met een AXP 2000+ 512mb pc2100 en een 9600LP en ik kan alles nog goed draaien, FC op 1024x768 en medium, dus ik ben niet ontevreden.

Tja, als je echt geld te veel hebt en je wilt perse pronken met je pc, dan zou ik het misschien kunnen begrijpen als je een FX51 met 4gb ram en een 6800ultra zou kopen, maar anders zie ik geen reden om perse altijd bij te willen zijn met je computer.

[ Voor 14% gewijzigd door heintjeput op 21-04-2004 22:54 ]

Verwijderd

Topicstarter
gefeliciteerd dat je blij ben met je pc,
ik word een beetje verkeerd begrepen door beiden, hip is pure beeldspraak en ik hoef zeker niet elke keer bij te zijn met mn pc wat betreft recent developments.

Dat jij alles kan lopen op je systeem... ik vin het knap. Mijn pc is al weer 3.5 jaar oud en na een periode van 1.5 jaar niet meer gamen doe ik het nu weer mondjes maat en wil graag alles mooi laten lopen (vroeger moest het snel zijn, nu gewoon mooi qua graphics). De insteek is dus een beetje veranderd en helaas niet in het voordeel van de prijs :p Zo kan ik BF1942 bijvoorbeeld niet op zn mooist lopen met een stabiele fps, dit wil ik wel graag (Farcry en HL2 die er aan zit te komen dus al helemaal niet!) Vandaar een cheape upgrade. Ik zat dus te denken aan barton 2800+ (vrienden met vergelijkbaar systeem lopen farcry goed tot zeer goed, om maar een maatstaaf te nemen). Dus ik wil graag weten is dit een goede keuze? en welk mobo erbij... nforce gebaseerd of via of.....

• makje
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12:39

makje

Professioneel prutser

Een AMD XP 2800+ met dat moederbord is denk ik een goede koop met goed presterende spullen voor een redelijke prijs. Echter voor dit soort vragen en adviezen kun je beter in dit topic terecht: "Wat kan ik het beste hieraan upgraden" deel 7

Dan is het wel gewenst om wat meer details te geven over je huidige pc zodat ze beter kunnen adviseren van wat meekan met je nieuwe pc en wat vervangen moet worden. Zoals gezegd is nu o.a. niet duidelijk hoeveel geheugen je hebt etc.

9800x3d

Verwijderd

Hmmm, ik denk dat een investering in een A7N8X-X een zéér goede investering zou zijn, dat moederbord is ZIEK goedkoop voor wat je ervoor krijgt. Een nForce met de nForce stabiliteit en overklokbaarheid.

Als je écht cheap wilt doen kijk je voor een budget plank van Matsonic (de 8788 heb ik vrij goeie ervaringen mee), met een Athlon 2800+.

Dat je PC2700 geheugen hebt boeit niet zo erg, je zit dan met die Athlon 2800+ wel gelijk aan je limiet, overklokken is er niet meer bij dan.

Verwijderd

Topicstarter
ik hoor inderdaad meer mensen over het asus bord... is die nforce chipset zo wenselijk dan? Ik moet erbij vermelden dat ik niet echt een overclocker ben. Het enigste wat ik heb gedaan op mn huidige systeem is de fsb wat hoger zetten,, maar echt slechts een paar punten hoger dan wat mn cpu officieel kan. Dus om de overclock opties hoef ik het niet te doen.

Dat asus bord, daar past een 2800+ zeker op? (zie dat hij geoptimaliseerd is voor 400 mhz bus, en de 2800+ is 333 geloof ik)
Verder zag ik op de asus site info over de jumper, die op 200 gelocked kan of op 333/266, ik neem aan dat hij voor de 2800 dan op 333 moet of is dit een verkeerde interpretatie

[ Voor 122% gewijzigd door Verwijderd op 21-04-2004 23:47 ]

• rlkz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Oke

Teneerste raad ik je een AMD systeem aan :9 , maar jah anderen zeggen weer een Intel. Dus dat blijft strekt persoonlijk en wat je budget verder is, maar omdat je een goedkope upgrade wilt doen zou ik zeer zeker voor een AMD gaan.

Daarbij is het zo dat [als je voor een AMD systeem gaat] je het beste kan kiezen voor een NForce2 400 [Ultra] moederbord, hier zijn ook veel reviews over te vinden met als tegenstander VIA Chipsets. En aangezien Asus een zeer grote naam heeft neergezet met de A7N8X serie, raad ik deze hierbij meteen aan.
ook omdat ik zelf de A7N8X Deluxe heb, en er super tevreden mee ben _/-\o_

Voor een iets breeder budget zou ik voor de Asus A7N8X-E Deluxe gaan, maar omdat je zo goedkoop mogelijk wilt is de Asus A7N8X of -X een uiterst top bordje. Bedenk wel dat deze normale X of -X versies niet beschikken over dual channel geheugen en over de Soundstorm geluidskaart en nog een aantal dingen.

Over de CPU kan ik kort over wezen. Geen OC ? en toch snel ? 2500+ t/m 2800+ zijn rap genoeg. En over dat PC2700 geheugen, sjah ik gebruik het ook nog steeds en omdat de Athlon cpu's [de meeste] op een FSB werken van 333 Mhz dan is deze combinatie perfect lijkt me mits geen OC [performance is synchroom het hoosgt, correct me if i'am wrong]

Voor een korte indicatie van de performance tsjek mijn System specs ;)

Suc6

I browse with Vivaldi

Verwijderd

Topicstarter
perfect dude, nuttige info indeed... Hoe zwaar moet ik tillen aan dat ontbreken van dual channel bende? (geen idee wat het in houdt maar wanneer belangrijk wil ik uiteraard wat meer neerleggen).
Verder zie ik ook nforce 2 400 chipsets en ultra 400, is dit nog moeite van extra investeren waard?
Iig mooi om te horen dat ik mn geheugen probleemloos kan meenemen, zit iig wel te denken nu aan een nforce bordje dan, waarschijnlijk dus die a7n8x * , welke precies moet ik nog even checken :D

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 22-04-2004 00:12 ]

• makje

makje

Professioneel prutser

De A7N8X beschikt wel over dual-channel geheugen.

De TS heeft slechts 1 geheugenreepje dus als hij niet een 2e reepje erbij koopt dan hoeft hij ook geen moederbord die dual-channel ondersteund. Hij kan het dus houden bij een A7N8X-X die toch weer een paar tientjes goedkoper is. Een waardig en even duur/goedkoop alternatief lijkt mij de Asus A7V600 met VIA KT600 chipset. Het voordeel hiervan is de extra features als Gigabit LAN en 2x S-ATA. Dit moederbord is bijna even snel als de nForce2 moederborden...

zie ook bijv. nieuws: Asus A7V600 moederbordreview @ AnandTech en nieuws: Negen VIA KT600-moederborden bekeken door VR-Zone

9800x3d

Verwijderd

Verwijderd schreef op 22 april 2004 @ 00:08:
perfect dude, nuttige info indeed... Hoe zwaar moet ik tillen aan dat ontbreken van dual channel bende? (geen idee wat het in houdt maar wanneer belangrijk wil ik uiteraard wat meer neerleggen).
Theoretisch rond de 4 a 5% Echte misser is het niet nee, maar het is altijd mooi meegenomen. Voor de rest sluit ik me volledig aan bij The Dark Spirit, alleen heb ik mijn vraagtekens bij zijn geheugen verhaal! Of 1 op 1 nou echt sneller is dan een FSB op 400 en een CPU op 400, dan geheugen op 333 vraag ik me af. Prijstechnisch is het in ieder geval de moeite niet om het te laten

@ makje: Voor zover ik weet is van asus alleen de Deluxe versie degene met Dual channel. Ze hebben het in die link van jou inderdaad gespecificeerd, maar volgens mij is dat alleen maar omdat het hier over Nforce 2 gaat, correct me if i'm wrong

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 22-04-2004 00:16 ]

Verwijderd

Topicstarter
ik zat idd te kijken op de site van asus en ze hebben allemaal dual channel, behalve de a7n8x -x ... verder hebben alleen de deluxe die soundstorm..

mn geluidskaart vertoond af en toe kuren, is de soundstorm goedgenoeg om mn huidige te vervangen? (gametheater xp van hercules)

• rlkz
  • Niet online
Zoals er al is vermeld en in enkele reviews over het gebruik van Dual Channel geheugen, maar dit is misschien maar 2 tot 5 procent sneller dan het gebruik van Single Channel geheugen. Dus veel maakt het niet uit, net zoals met het verhaaltje van AGP4x en 8x.

En jah, alleen de NForce2 400 Ultra ondersteund Dual Channel.

Voor een aantal zeer uitgebreide reviews over de A7N8X Deluxe / A7N8X-E Deluxe kun je hier een kijkje nemen.

Helaas, najah helaas... is de A7N8X Deluxe zowat uit de schapen gehaald en daar is de -E versie voor in de plaats gekomen. Deze heeft geen 2x LAN meer maar nu 1x Gigabit LAN en een WiFi slot. Dat is het verschil tussen die twee

En jah de awards geven het antwoordt al :9 . Met een A7N8X Deluxe / A7N8X-E Deluxe maak je geen verkeerde keuze

[ Voor 14% gewijzigd door rlkz op 22-04-2004 00:37 . Reden: late post :P ]

I browse with Vivaldi

• rlkz
  • Niet online
Verwijderd schreef op 22 april 2004 @ 00:27:
....
mn geluidskaart vertoond af en toe kuren, is de soundstorm goedgenoeg om mn huidige te vervangen? (gametheater xp van hercules)
Jah het is een goede geluidskaart, maar ik heb helaas problemen gehad met kraken en etc. En nu last van ruis [en ik hoor mijn eigen muis heen en weer gaan]. Dit kan ook zijn omdat hier de boel niet geaard is. Maar voor Dolby Digital feest en mp3's/games voldoet ie prima ;)

ik heb besloten om toch maar een PCI kaartje te halen, Terratec oid

I browse with Vivaldi

Verwijderd

Topicstarter
misschien dan tochmaar die 1/2 tientjes extra neerleggen voor een deluxe, ik heb op het moment 1 ddr reepje, maar wil daar ook nog eentje bij kopen op den duur, dan word dat dual channel dus ook wat als ik het goed begrijp? Maakt het nog wat uit met dual channel wat betreft type geheugen (op de asus site staat nl dual channel ddr400, ik kan me voorstellen dat dit een beetje pronken is van kijk ons dualchannel vooor ddr400 chips, of werkt dit echht alleen als je ddr400 heb)

• rlkz
  • Niet online
Nee, Dual Channel werkt ook met PC2700 DDR. Alleen je moet erwel voor zorgen dat je dan vervolgens een indentiek latje erbij koopt - zoals je die nu hebt -.

Dus als je nu bijv Kingston PC2700 Cl2.5 512DDR hebt. Dan moet je dezelfde erbij in drukken. najah je snapt em wel :)

[ Voor 12% gewijzigd door rlkz op 22-04-2004 00:42 ]

I browse with Vivaldi

Verwijderd

Topicstarter
haha goeie gok, das precies wat ik nu heb, naja mooi dat drukt de kosten dan ook weer :p

Dan ben ik er uit, het word een asus deluxe bordje met denk ik een athlon xp 2800+, dan kan ik wel weer even vooruit dacht ik zo.

Ben er nog niet helemaal uit of het nou een E-deluxe moet worden of een deluxe gewoon, maar als de oude deluxe niet meer in de winkels ligt is de keus natuurlijk snel gemaakt.

Heren, mijn dank is groot.. Ik wens u een prettige nacht toe _/-\o_

Verwijderd

Topicstarter
ow bende nog 1 vraagje, mn broer heeft wifi op zn laptop, en we lopen hier vaak te kutten met draden enzo, als ik dan die e-deluxe neem met wifi zijn dan onze problemen opgelost?

• rlkz
  • Niet online
Verwijderd schreef op 22 april 2004 @ 00:13:
[...]
...Of 1 op 1 nou echt sneller is dan een FSB op 400 en een CPU op 400, dan geheugen op 333 vraag ik me af. Prijstechnisch is het in ieder geval de moeite niet om het te laten
Bedoel je RAM en FSB op 400 ?

zo jah, dan is dat idd sneller dan RAM en FSB op 333. Maar hier speelt het Cache Latency en Timings ook nog een rol volgens mij. ddr400 op CL3 is bijv langzamer dan ddr333 op CL2 met strakke timings.

Correct me if i'am wrong :9

I browse with Vivaldi

• rlkz
  • Niet online
Verwijderd schreef op 22 april 2004 @ 00:48:
ow bende nog 1 vraagje, mn broer heeft wifi op zn laptop, en we lopen hier vaak te kutten met draden enzo, als ik dan die e-deluxe neem met wifi zijn dan onze problemen opgelost?
Euh, hier weet ik het fijne niet van (nog een accesspoint ertussen maybe , ik weet het niet :X ). Maar het is zo dat de E-Deluxe een slot daarvoor heeft maar je zal dan wel weer een apart ding erbij moet aanschaffen. Sommige computerwinkels leveren dat WiFi ding erbij, maar niet alle computerwinkels leveren ook dat WiFi ding er standaard bij (staat op Asus site).

Van Asus site: Note: The WiFi-b™ card with software AP has to be purchased separately

[ Voor 8% gewijzigd door rlkz op 22-04-2004 01:03 ]

I browse with Vivaldi

Verwijderd

Wat ik bedoelde was of een CPU op 333Mhz bus in samenwerking met zijn geheugen (die kingston pc2700 cas2.5) sneller zal zijn als CPU op 333Mhz bus en 400mhz geheugen cas2.5 (hmmm, dit ga ik maar eens uitzoeken, lopen iets te ver weg van de TS vraag
ThE DarK SpiRiT schreef op 22 april 2004 @ 00:55:
[...]

Correct me if i'am wrong :9
offtopic:
He dief, da was mijn tekst :9
ThE DarK SpiRiT schreef op 22 april 2004 @ 01:00:
[...]

Euh, hier weet ik het fijne niet van (nog een accesspoint ertussen maybe , ik weet het niet :X ). Maar het is zo dat de E-Deluxe een slot daarvoor heeft maar je zal dan wel weer een apart ding erbij moet aanschaffen. Sommige computerwinkels leveren dat WiFi ding erbij, maar niet alle computerwinkels leveren ook dat WiFi ding er standaard bij (staat op Asus site).
Ding hoeft er niet bij te zitten, hij is dan alleen WIFI ready (dat zwarte blok met al die gaatjes ipv een pci slot onderin) Er zijn inderdaad wel boxen waar die bij in zit, maar dat zul je gauw genoeg aan de prijs zien :) Hij is in ieder geval 11Mbit. Je kan gewoon tussen 2 wifi kaartjes een "crosslink" verbinding maken, accesspoint is niet nodig

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 22-04-2004 01:03 ]

• makje

makje

Professioneel prutser

klopt, maar de hogere FSB van processor én geheugen maakt het dan alsnog sneller, ook als het geheugen dan op CL3 i.p.v. CL2 loopt.

Ik denk dat de vraag van Firefly84 meer ging over het asynchroom laten draaien van cpu op 333FSB en geheugen op 400DDR. In dat geval krijg je synchronisatieproblemen die bij een AMD XP meestal niet of nauwelijks worden overtroffen door het voordeel van het snellere geheugen. De Pentium4 heeft er wel voordeel van als je het geheugen sneller laat draaien dan de FSB.

En ik zie dat ik Firefly84 dus alsnog moet correcten (had zijn edit blijkbaar gemist) : De Asus a7n8x heeft ook de nForce2 400Ultra Northbridge en dus ook dual-channel ondersteuning. Het verschil zit hem in de southbridge (MCP ipv MCP-T) en het gemis van extra funties m.b.v. extra chips die S-ata en LAN funtionaliteit bieden.

edit:
hmmm, moet toch sneller leren typen. In ieder geval was mijn vermoeden dus wel correct :)

Verder is de WiFI kaart niet altijd inbegrepen bij de a7n8x-e deluxe. Dat moet je dus even navragen bij de winkel. In de pricewatch zijn ze ook apart opgenomen: pricewatch: Asus A7N8X-E Deluxe, nForce2 Ultra400 (Sound, LAN, SATA, RAID, 1394) en
pricewatch: Asus A7N8X-E Deluxe/Wifi, nForce2 Ultra400 (G-Lan, Wifi 11 Mbps, Sata-Raid)

[ Voor 18% gewijzigd door makje op 22-04-2004 01:08 ]

9800x3d

Verwijderd

Topicstarter
aah ok perfect vuurvlieg :-) dan functioneerd het dus als een soort bluetooth? als dat een goeie vergelijking is :p
Naja dan vind ik dat wel een optie, en er worden inderdaad 2 types aangeboden, eentje met wifi card, en eentje zonder wifi card.

wat houd wifi ready dan in eigenlijk? Ik neem aan dat je pas wifi kan doen met die extra kaart erbij of heb ik dit mis

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 22-04-2004 01:07 ]

• makje

makje

Professioneel prutser

WiFi ready is dat de aansluiting zit op het moederbord. Hierbij hoeft de wifi kaart dus nog niet te zitten (en dat zal het dan ook wel niet, anders hadden ze het er wel bij gezet ;))

9800x3d

Verwijderd

Topicstarter
aah ik snap hem al, als ik die kaart erbij koop kan ik thuis een draadloos netwerk aanleggen met die kaart.. maar wat is dan het voordeel hiervan dat ze het op het mobo verwerken? iedereen kan toch gewoon een wifi setje kopen? is het voordeel dat er dan geen lan-poort verloren gaat oid? of dat je een stopcontact bespaart bij gebruik van een extern wifi unitje :p?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 22 april 2004 @ 01:06:
aah ok perfect vuurvlieg :-) dan functioneerd het dus als een soort bluetooth? als dat een goeie vergelijking is :p
Naja dan vind ik dat wel een optie, en er worden inderdaad 2 types aangeboden, eentje met wifi card, en eentje zonder wifi card.

wat houd wifi ready dan in eigenlijk? Ik neem aan dat je pas wifi kan doen met die extra kaart erbij of heb ik dit mis
WIFI Ready = dat je zo'n module van Asus zo op je bordje kan prikken, voor die dingen van asus heb je een speciaal slot nodig, gaat dus niet via een PCI interface. Je hebt die extra kaart inderdaad wel nodig. Gebruikerservaring heb ik er niet mee (ik zweer bij belkin voor wifi) maar denk dat je die hier genoeg zult vinden.

@ makje: je hebt helemaal gelijk, ik was in de war met de a7n8x-X versie 8)7 |:( :X

[offtopic]tijd voor typcursus, ben weer eens veel ste laat[/b]

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 22-04-2004 01:13 ]

• makje

makje

Professioneel prutser

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/29834/full.jpg
Zie je die zwarte gleuf helemaal links? dat is een aparte aansluiting voor de Wifi-kaart. Op die manier gaat er dus geen PCI slot o.i.d. verloren als je er gebruik van wilt maken...

edit:
@ FireFly84, dit lijkt ook bijna meer op slowchat :o

[ Voor 13% gewijzigd door makje op 22-04-2004 01:15 ]

9800x3d

Verwijderd

makje schreef op 22 april 2004 @ 01:14:
[afbeelding]
Zie je die zwarte gleuf helemaal links? dat is een aparte aansluiting voor de Wifi-kaart. Op die manier gaat er dus geen PCI slot o.i.d. verloren als je er gebruik van wilt maken...

edit:
@ FireFly84, dit lijkt ook bijna meer op slowchat :o
Klopt :P

Alleen geloof ik niet in die redenering van jou dat er een PCI slot verloren gaat. Die kaarten hangen als het waren "omstekop" in je kast, dus hangt het hele gebeuren naar beneden. Het PCI slot boven je wifi slot kan je dan volgens mij niet meer gebruiken. Wat wel de reden is, al sla je me dood, enige wat ik me kan bedenken is iets ivm interrupts ofzo (<---- echt een wilde gok, heb geen flauw idee)

Verwijderd

Topicstarter
Denk dat ik mn winkel heb gevonden, goedkoop, en weinig slechts over gehoord.

Staat alleen niet op of dit een barton is:
http://www.1to0.nl/productinfo.php?id=599&cat=9
das nou wel iets dat belangrijk is :p

• makje

makje

Professioneel prutser

hmmm, of het alsnog een PCI slot kost zou ik niet eens weten eigenlijks, best jammer als dat zo is. In dat geval kan het inderdaad technische redenen hebben ja, maar ook marketing. Op zo'n manier voeg je natuurlijk wel een extra feature aan je mobo toe als fabrikant die andere fabrikanten (nog) niet hebben en doordat je er alleen een Asus WiFi kaart in kunt stoppen verdient Asus daar dan ook nog aan i.p.v. andere (WiFi kaarten)fabrikant :)

9800x3d

• makje

makje

Professioneel prutser

Verwijderd schreef op 22 april 2004 @ 01:23:

Volgens mij zit de WiFI kaart hier nog niet bij....

edit:
Bijv. Yorcom heeft beide modellen waarbij bij de ene ook expliciet vermeld staat dat daaar de kaart bij in zit... (nee, heb geen aandelen in deze shop ;))

[ Voor 21% gewijzigd door makje op 22-04-2004 01:29 ]

9800x3d

Verwijderd

Topicstarter
ach ja , ik koop hem natuurlijk niet voor de wifi functionaliteit, maar het is mooi dat het in ieder geval kan met een simpele upgrade..
De prijs is mooi op die site dus wat dat betreft :D

• makje

makje

Professioneel prutser

In dat geval: veel plezier met je upgrade :)

9800x3d

Verwijderd

Topicstarter
maar heeft u een idee of die processor barton type is (of zijn ze dat nu bijna allemaal)
ben nl van plan alles wel op 1 site te kopen, maar als ik niet zeker weet of het een barton is is dat natuurlijk weer een beetje risky

Verwijderd

Verwijderd schreef op 22 april 2004 @ 01:23:

Het is een barton, anders had die op 2.25Ghz gedraait

zie ook:

AMD Athlon XP Model Numbers
CPU Name Clock Speed
Athlon XP 3000+ (Barton) 2.167GHz
Athlon XP 2800+ (Barton) 2.083GHz
Athlon XP 2800+ (333MHz FSB) 2.25GHz
Athlon XP 2700+ (333MHz FSB) 2.167GHz
Athlon XP 2600+ (333MHz FSB) 2.083GHz
Athlon XP 2600+ 2.13GHz
Athlon XP 2500+ (Barton) 1.83GHz
Athlon XP 2400+ 2.00GHz
Athlon XP 2200+ 1.80GHz
Athlon XP 2100+ 1.73GHz
Athlon XP 2000+ 1.67GHz
Athlon XP 1900+ 1.60GHz
Athlon XP 1800+ 1.53GHz
Athlon XP 1700+ 1.47GHz
Athlon XP 1600+ 1.40GHz

(copy/paste van een post van abbadon in een barton topic)

Verwijderd

Topicstarter
perfect, dan ben ik klaar, wederom thanks voor de hulp tot diep in de nacht :p

Slaapse !

Verwijderd

Van hetzelfde, veel plezier met je nieuwe componenten

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:19
Hmmm, je zult jezelf in het vervolg toch wat beter moeten informeren want dit topic is niks meer en minder dan "Wat moet ik nemen???" en daar zijn we vrij duidelijk over.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.