Ik heb dus een Abit IC7-G die ik al had verkocht aan iemand anders maar nog steeds hier ligt door het volgende probleem :
Bij het verwisselen van met me nieuwe mobo ( Shuttle AN50R
) is de Voltmod losgegaan. Dat wil zeggen dat er op de plek van het R50 weerstandje ( die eraf is gehaald daarvoor ) een draadje naar een 1k Potmetertje liep. En daarvandaan weer een draadje naar het weerstandje wat naast de R50 zit.
Nu is dat draadje van R50 naar Pot. losgegaan op de plek van het moederbord zeg maar. En het andere draadje op de plek bij het potmetertje zelf. Ik weet niet hoe het is gekomen, maarja het is gebeurd.
Nu denk je, dan soldeer je dat weer even vast allemaal, maarja waarom zou ik dat doen als ie toch naar iemand gaat die niet eens weet wat OC'en en voltage verhogen inhoud
. Dus ik dacht samen met diegene die het voor mij zou solderen. Dan halen we al die draadjes weg etc. en solderen we gewoon weer het originele weerstandje wat op de plek R50 zat. BioBlade vertelde mij dat dat weleens eentje van 440 Ohm zou kunnen zijn. Dus ik heb er eentje van 470 Ohm op gezet omdat er even niets anders was.
Maarja het bord doet nu niks meer...
Het gaat hier trouwens om een V-Dimm mod. Deze was zo aangesloten dat hij het voltage kreeg van de 3.3V lijn. Dus je kon het mem. nu maximaal instellen tot 3.3V ( duh
), maarja ik had hem weer origineel gemaakt zeg maar. Zodat ie ( hopelijk ) gewoon weer tot 2.9V max kon.
Dus als iemand suggesties heeft, of nog beter ; weten wat voor waarde het weerstandje had wat bij R50 heeft gezeten. Hopelijk ligt het namelijk daaraan.
Ook vertelde diegene die het heeft gesoldeerd dat de pot momenteel op 900 Ohm stond, dus die vond het al raar dat er als origineel een 440 Ohm weerstandje werd gebruikt.
Dus mensen die verstand hebben van v-mods etc. of even een Macro willen maken van de plek waar R50 zit op hun IC7 ( Max 3 ?) mobo... Thx
Bij het verwisselen van met me nieuwe mobo ( Shuttle AN50R
Nu is dat draadje van R50 naar Pot. losgegaan op de plek van het moederbord zeg maar. En het andere draadje op de plek bij het potmetertje zelf. Ik weet niet hoe het is gekomen, maarja het is gebeurd.
Nu denk je, dan soldeer je dat weer even vast allemaal, maarja waarom zou ik dat doen als ie toch naar iemand gaat die niet eens weet wat OC'en en voltage verhogen inhoud
Maarja het bord doet nu niks meer...
Het gaat hier trouwens om een V-Dimm mod. Deze was zo aangesloten dat hij het voltage kreeg van de 3.3V lijn. Dus je kon het mem. nu maximaal instellen tot 3.3V ( duh
Dus als iemand suggesties heeft, of nog beter ; weten wat voor waarde het weerstandje had wat bij R50 heeft gezeten. Hopelijk ligt het namelijk daaraan.
Ook vertelde diegene die het heeft gesoldeerd dat de pot momenteel op 900 Ohm stond, dus die vond het al raar dat er als origineel een 440 Ohm weerstandje werd gebruikt.
Dus mensen die verstand hebben van v-mods etc. of even een Macro willen maken van de plek waar R50 zit op hun IC7 ( Max 3 ?) mobo... Thx
Specs | P5Q-E P45| C2D E8400 E0 @4.0GHz | Scythe Mugen | TWIN2X4096-8500C5DF | GTX260-216 Black Edition | Dell UltraSharp 2209WAf