Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/
Ik heb namelijk 80 aderige 40 pins conductor kabels waar meen ik bij het 12de draadje van de andere kant van de rode lijn dus pin 1 dus zeg maar de 68 ste geloof ik draad een onderbreking inzit & meen ook dat master en slave intern in de kabel anders gebonden zijn. Komt uit een Compaq die UDMA 5 draaide ULTRA ATA 100 Merk van de kabel is FOXCONN
Ik heb wel is proberen uit te zoeken waarom die daar zit maar heeft geloof ik te maken met de herkening van als je er een ata 33 apparaat aan hang ofzo geloof ik. Maar heb het nooit echt op gezocht. Misschien iemand die dit weet te vertellen?
[ Voor 73% gewijzigd door lSltAlKeR op 21-04-2004 22:08 ]
Speedtouch freak
De uiteinde van de kabel is dan niet meer echt afgewerkt en dan loop je de kans dat er aders tegen elkaar komen te liggen... of te wel kortsluiting. Of ik moet iets verzinnen om dat af te kunnen werken .....
Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/
Verwijderd
alle draadjes krimpkousen_Dune_ schreef op 21 april 2004 @ 22:06:
Dat heb ik bij 1 kabel inderdaad al geprobeerd, maar gaat moeilijker dan je denkt.
De uiteinde van de kabel is dan niet meer echt afgewerkt en dan loop je de kans dat er aders tegen elkaar komen te liggen... of te wel kortsluiting. Of ik moet iets verzinnen om dat af te kunnen werken .....
Dat heb ik inderdaad ook gedaan, met een goed scherp mes, maar het resultaat valt enigszins tegen ..Verwijderd schreef op 21 april 2004 @ 22:09:
Je kan zo een kabel toch gewoon kort (erg kort) op de connector afsnijden met een scherp hobbymes, zo heb ik het tenminste gedaan.
Scherpe schaar gebruiken. Of heel scherp mes. Nieuwe Stanley 's kopen_Dune_ schreef op 21 april 2004 @ 22:06:
Dat heb ik bij 1 kabel inderdaad al geprobeerd, maar gaat moeilijker dan je denkt.
DAN langs een blokhaak of winkelhaak het mes trekken of gewoon liniaal
Speedtouch freak
Ouwe troep en veel geduld geven uiteindelijk alsnog een burnout.
Precies :+:D
[ Voor 43% gewijzigd door Gody op 21-04-2004 22:18 . Reden: reactie op eF-Wee toegevoegd ]
Verwijderd
En voor de personen die gelijk beginnen "ben jij nou een tweaker", ik ben voorzichtig met mijn duur aangeschafte spullen, ik heb geen zin dat een 160GB hardeschijf naar z'n grootje gaat, net zo als een processor overklokken, als ik een snellere nodig ben dan zal er wel eentje komen. Maar ik heb geen zin om risico's te lopen met hardware die een paar honderd euro gekost heeft.
P.s. De personen die wel normaal gereageerd hebben wil ik hartelijk danken en mocht er iemand zijn die toevallig toch een winkel weet, laat het even weten.
[ Voor 7% gewijzigd door _Dune_ op 22-04-2004 08:11 ]
Onder cables, ATA133, de bovenste
en zo is het voorspeld!
Verwijderd
en wat zie je bij die compaq kabels, juist, die zijn afgeknipt of gesnedenVerwijderd schreef op 21 april 2004 @ 23:10:
Ze willen ook nog al eens in van die gruwelijk oude compaq jes zitten, alleen geen idee of dat de goede zijn. Succes iig met het kiezen van een antwoord
Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?
uit de T.net FAQ_Dune_ schreef op 21 april 2004 @ 23:04:
[knip]
En voor de personen die gelijk beginnen "ben jij nou een tweaker", ik ben voorzichtig met mijn duur aangeschafte spullen, ik heb geen zin dat een 160GB hardeschijf naar z'n grootje gaat, net zo als een processor overklokken, als ik een snellere nodig ben dan zal er wel eentje komen. Maar ik heb geen zin om risico's te lopen met hardware die een paar honderd euro gekost heeft.Wat anderen doen moeten ze natuurlijk zelf weten.[knip]
Nee, jij bent geen tweaker een oprechte reactie dus eF-Wee.Wat betekent 'tweaken'? Mijn woordenboek vindt het een vies woord!
Tweaken staat voor optimaliseren en sneller of beter maken. Deze activiteit kan op allerlei hard- en software betrekking hebben. Voorbeelden zijn het overklokken van een processor met voltage- en geheugentimings-aanpassingen, het aanleggen van een waterkoelingsysteem om de prestaties van de processor en videokaart te verbeteren, het finetunen van een Linux doos of het strippen van een Windows XP interface.
niet dat je nu wegmoet ofzo
</onzin>
Haha, ik tweak dan wel geen hardware, maar ik probeer wel het uiterste uit mijn systeem te krijgen, door met de combinatie van drivers, registry, BIOS isntellingen en software.nuclear waste schreef op 22 april 2004 @ 17:22:
[...]
uit de T.net FAQ
[...]
Nee, jij bent geen tweaker een oprechte reactie dus eF-Wee.
offtopic:
Maar ik bedoel het ook absoluut niet negatief, een ieder die een processor wil overklokken ga gerust je gang.
Overigens probeer ik wel een goed gekoeld en relatief stil systeem te verkrijgen, maar ik ben gewoon heel zuinig met mijn hardware.
De enige vraag die ik ook stelde was, of iemand ook weet waar ik een bepaald type IED/ATA kabel zou kunnen kopen. Het iriteerd mij dan enigszins om dan dergelijk niet relevante opmerkingen naar mijn hoofd geslingerd te krijgen.
Maar je hebt gelijk als je zou zeggen reageer daar dan ook niet op.
Overigens heb ik inmiddels twee standaard rounded kabels ingekort en ga kijken of ik met lijm of een vloeibare kunststof de uiteinden van de aders kan afschermen.
Hoezo niet tweaken ....
P.s. Maar nogmaals als er iemand is die nog een site of winkel weet.
De site die RES-Q noemde heeft helaas maar 1 kleur en net niet wat ik zoek, ik wil ze graag zilverkleurig hebben, koper mag ook nog.
[ Voor 10% gewijzigd door _Dune_ op 22-04-2004 18:35 ]
Verwijderd
Dacht je nou echt dat hier alleen maar Tweakertjes rondliepen?nuclear waste schreef op 22 april 2004 @ 17:22:
[...]
uit de T.net FAQ
[...]
Nee, jij bent geen tweaker een oprechte reactie dus eF-Wee.
offtopic:
Verreweg de meeste mensen hebben geen of onvoldoende kennis van zaken en er wordt heel wat afgeprutst.
Ik vins TS alleen maar verstandig dat ie zo met z'n spullen omgaat, en hij heeft gelijk, tweaken kun je op verschillende manieren doen.
We zitten hier trouwens in casemodding, niet in overclocking ofzo..
Verwijderd
btw, als je ooit in Eindhoven bij de Vobis komt, vraag naar Rob, ik kan wel wat korting geven
Bij de Vobis ?? haha ... oke ... mmmm maar Eindhoven.... is een beetje verweg, toch bedankt voor het aanbodVerwijderd schreef op 22 april 2004 @ 20:12:
Bij de Vobis verkopen ze deze
btw, als je ooit in Eindhoven bij de Vobis komt, vraag naar Rob, ik kan wel wat korting geven
Ik woon in Havelte een dorpje vlak bij Meppel (Zuid/west Drenthe)