PCI busspeed verneukeratief bij oc'en

Pagina: 1
Acties:

• TheRitz
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12-02-2024
Weet iemand wat voor invloed het opvoeren van de busspeed en/of multiplier heeft op het functioneren van de pci bus op een Asus P5-ab mobo?

Mijn snertwerkkaart doet moeilijk als ik mijn systeem opkrik naar 5*100Mhz....

| Xbox 360 | Canon 350D | LG O2X| Gamertag : TheRitz | Oldskool NL: Not old, just Older! | Bestuurslid

Verwijderd

't kan zijn dat dit moederbord de PCI nog op 1/2 * bus speed heeft dan draait 't op 50mhz en dat is dodelijk voor 33mhz kaarten...

Je kunt eens in 't BIOS zoeken naar een PCI multiplier en die verzetten naar 1/3 als je die niet hebt is er iets ergs aan de hand... of hij moet 't automatisch doen...

• WarPuppy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-08 21:39

WarPuppy

Electronic Technology

In principe maakt het nix uit, je netwerkkaart moet dat toch aankunnen ? Wat denk je van al die anderen kunnen dat toch ook, ik zie geen probleem.

OF wel ? |:(

Verwijderd

mijn oude soundblaster 64 heeft er wel degelijk last van als ik mijn sys op 150 Mhzjes lopen heb..:(
De busspeed is dan ongeveer 37.5 Mhz.

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18:07
Mijn TV kaart had lockups op 37,5MHz. Als ik zenders wilde wisselen hing ie als ik em fullscreen afspeelde.
Heb ik later windows ME een reinstall gegeven, wat reg settings van mijn videokaart aangepat en vervolgens werkt ie als een trein...
(was VPESupport, wat ie doet weet ik niet, maar het werkt)

Verwijderd

Zeg schat......

Volgens mij spreken je mede Tweakers je meer dan dat ik doe :)

Groetjes,

je Meisje

• OldButNotSoWise
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-02 01:07

OldButNotSoWise

TUFKAHBM

Op vrijdag 22 december 2000 08:50 schreef Petra het volgende:
Zeg schat......

Groetjes,

je Meisje
Dan doe je toch iets verkeerds :D

• Macconner
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 15-05-2013

Macconner

as if is mathers...

mmmm k'eb FSB van 180.01 en geen enkele storing, hangups of what ever.. brak nicje :)

Macconner! | speed 733@1007 :)

Verwijderd

Op vrijdag 22 december 2000 08:50 schreef Petra het volgende:
Zeg schat......

Groetjes,

je Meisje
LOL :D

• TheRitz
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12-02-2024
Jullie geloven me toch niet als ik zeg dat ze overdrijft? ;)

| Xbox 360 | Canon 350D | LG O2X| Gamertag : TheRitz | Oldskool NL: Not old, just Older! | Bestuurslid

• mossel
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ze moest zich nog wel ff opgeven bij tweakers voordat ze een post aan haar vriendje kon doen :)

Gemm. per dag: 1

Duidelijk niet zo'n computergek :)

Ik snap het wel, maar ik begrijp het niet. [q]Bassie[/q]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:39

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

ff terug on-topic: Als de PCI divider inderdaad nog op 1/2 zit en de FSB gaat naar 100, dan is het niet gek dat de kaarten op 50MHz niet willen werken.
Op mijn DFI K6BV3 plankje wordt er automatisch een divider ingesteld naar gelang de gekozen FSB- mogelijk door de asynchrone architectuur van de VIA MVP3 chipset (:( de tweaker in mij is daar niet zo blij mee!), maar ik heb een MSI plank met een ALi5 chipset (net als jouw ASUS P5A) gezien die een jumper had. RTFM dan maar om te zien hoe het bij jou zit...

Oslik, blyat! Oslik!

Verwijderd

uhhhhh..... een k6-2 450 draait OOK met een fsb van 100mhz, dus dat is het niet..... PCI freq. draait nog steeds op hetzelfde aantal Mhz-jes.

denk dat het je koeling is.....

100 * 4.5 = 450
100 * 5.0 = 500

conclusie: fsb blijft gelijk!!

|:( |:(
Pagina: 1