[win2k] Iets als compatibility modus

Pagina: 1
Acties:

• Kaastosti
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09-05 14:16

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Topicstarter
De vader van een vriend van me moet helaas een tijdje in het ziekenhuis verblijven. Hij wilde zich tijdens zijn verblijf amuseren met Kolonisten van Katan op een laptop. Het is al een wat ouder spel wat ontworpen is voor windows 98 of iets in die richting.

Het probleem is nu dat het OS op de laptop Windows 2000 is, waarop het spel niet (vlekkeloos) gaat draaien. We zijn dan ook hard op zoek naar een manier om dit toch werkend te krijgen.

Wisselen van OS is in deze geen optie, wisseling van spel ook niet ;) Mijn vraag is dan ook... bestaan er mogelijkheden onder Windows 2000 om een soort compatibility mode te draaien als in XP? Onder XP draait het spel namelijk ook in eerste instantie niet, totdat je die modus op Windows 98 zet.

Een vergissing is menselijk, maar om er echt een puinhoop van te maken heb je een computer nodig.

• Donuts
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19-04 07:57
Bootflop maken op een Win9X machine! Of natuurlijk gewoon downen van www.bootdisk.com

:) :) :)

[ Voor 33% gewijzigd door Donuts op 21-04-2004 21:19 ]

Women who seek to be equal with men lack sense of reality

• Kaastosti

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Topicstarter
En dan... kan ik booten van een Win98SE bootdisk. En dan?

Een vergissing is menselijk, maar om er echt een puinhoop van te maken heb je een computer nodig.

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
regsvr32 %systemroot%\apppatch\slayerui.dll

even inkloppen vanaf de commandline in windows

dan zou je een compatibilty tab moeten krijgen

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

een programma genaamd 'apcompat' kan compatibiliteit van een aantal andere windows os'en emuleren

dit zit volgens mij niet standaart bij windows 2000, maar wel bij windows xp
en het is vast wel ergens te downen :)

• Donuts
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19-04 07:57
Sterk punt, Win game natuurlijk. Spel is dus geen eeuwen oud...

;) ;) ;)

Tja, in dat geval wordt het moeilijk. Ik ken er geen proggies voor. Bestaan er geen upgrades voor het spel om het onder 200 te draaien..?

Women who seek to be equal with men lack sense of reality

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-05 22:52

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Kaastosti schreef op 21 april 2004 @ 21:22:
En dan... kan ik booten van een Win98SE bootdisk. En dan?
Is een upgrade naar Windows XP dan geen optie? Das namelijk net 1 van de verbeteringen van Windows XP tov 2000, de compatibiliteitsopties. :)

Tesla Model Y RWD (2024)

• Kaastosti

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Topicstarter
Daarom zeg ik dus in m'n openingspost dat wisseling van OS geen optie is. Dat was namelijk ook direkt een van mijn genoemde mogelijkheden :)

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
--MeAngry-- schreef op 21 april 2004 @ 21:24:
[...]

Is een upgrade naar Windows XP dan geen optie? Das namelijk net 1 van de verbeteringen van Windows XP tov 2000, de compatibiliteitsopties. :)
das dus niet het geval, die mode zit ook al in windows 2000, echter zie je hem standaard niet ;)

A wise man's life is based around fuck you

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-05 22:52

--MeAngry--

aka Qonstrukt

zwelgje schreef op 21 april 2004 @ 21:26:
[...]

das dus niet het geval, die mode zit ook al in windows 2000, echter zie je hem standaard niet ;)
Kijk, dat is dus mooi dat ik dat nu weet, tnx :)

Tesla Model Y RWD (2024)

• Kaastosti

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Topicstarter
Dat gaan we dan eens proberen.. als het werkt ben je bij deze gepromoveerd tot held ;) THX!

Pagina: 1