Toon posts:

extra stroomconnector

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gezocht, maar niets gevonden in het forum. Wel over die extra connector maar hier ben ik ook niets wijzer van geworden.

Ik had eerst een Asus 5600 gekocht, deze was zonder zo'n extra connector. Die deed het niet in mijn computer, hij vrat teveel stroom. Zodoende heb ik deze teruggestuurd. Nu moet ik een andere hebben, liefst met zo'n extra connector dan weet ik zeker dat hij het doet.

Nu....hoe zie ik nu aan die kaart, dat hij niet teveel stroom freet?

• OliverBB
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-11-2024
uit dit verhaal begrijp ik werkelijk niets

Doe dan een TopicReport ofzo, deze post voegt werkelijk niets toe :Y)

[ Voor 54% gewijzigd door Pollewob op 21-04-2004 21:17 ]

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Juist MET stroomconnector verbruiken ze meer (meer dan het PCI-slot kan leveren, vandaar de extra aansluiting). Lijkt er dus eerder op dat je voeding te licht is.

Wat zijn de specs van je pc (alle onderdelen) en watvoor voeding zit erin? :)

Verwijderd

Topicstarter
Nou, die chipset van Asus frat teveel stroom, volgens die verkoper. Die kaart gaf geen beeld, hij sloeg zelfs helemaal niet aan. Hij raade mij een kaart van club3d, want die chips freten minder stroom, en zou het moeten doen. Nu heb je ook van die duurdere kaarten, waar je een extra stroomconnector op kunt doen. Die zou het sowieso moeten doen.

Nu mijn vraag; hoe kan ik nu te weten komen of een videokaart zonder extra stroomconnector het zou doen in mijn computer?

Verwijderd

Topicstarter
ik zou het niet weten, wat voor voeding erin zit. Kan ik dat misschien zien bij eigenschappen?

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Nu online
Afhankelijk van de leeftijd van je mobo kan deze wel of niet genoeg stroom leveren aan de AGP-poort.

Door een extra stroomkabel van je voeding naar je videokaart te leggen weet je (vrij) zeker dat de kaart genoeg power krijgt.

Hoe je kunt zien of een kaart een te hoge stroom trekt kun je niet zomaar zien. Wel kun je er gewoon een nemen met die extra connector.

Veel ATI kaarten hebben zo'n connector. Ik ben niet zo thuis in nVidia kaarten, sorry :)

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Verwijderd

Verwijderd schreef op 21 april 2004 @ 21:18:
ik zou het niet weten, wat voor voeding erin zit. Kan ik dat misschien zien bij eigenschappen?
dat staak vaak op de achterkant van je voeding, en anders op een ander vlak van de voeding op een kaartje met specificaties

post bovendien de rest van je systeem specs, anders kan geen fatsoenlijk advies gegeven worden

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 21-04-2004 21:21 ]

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Verhaal verkoper riekt naar bullshit :P

Zoals ik hierboven al zeg.. kaarten met extra stroomconnector gebruiken juist MEER stroom, en doen het (als het idd aan de voeding ligt) dus nog slechter.

Waarschijnlij is je voeding niet sterk genoeg, controleer de voltagelijnen anders eens als de pc stressed is.

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:02

Smarron

The bend

Hmm, interessant draadje.

Ik heb van een maat de MSI ATiRadeon 9800XL overgenomen. Hier zit ook een connector op. Deze is aan te sluiten via de diskdrive connector van de voeding, zo'n kleintje dus.

Er zit echter wel een sticker overheen geplakt met de tekst: Only non-powered AGP-slots. Ik heb een redelijk nieuw moederbord, een sterke voeding.

Kan ik hem nou toch gewoon aansluiten? (Ik snap trouwens niet wat zo'n kaart in een oud systeem moet. Welk nut heeft het dus eigenlijk? In de Medion 8080XL zat hij ook niet aangesloten via een molex).

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Verwijderd

Kan ik hem nou toch gewoon aansluiten?
het lijkt me dat dit nooit kwaad kan he

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Smarron schreef op 21 april 2004 @ 21:23:
Hmm, interessant draadje.

Ik heb van een maat de MSI ATiRadeon 9800XL overgenomen. Hier zit ook een connector op. Deze is aan te sluiten via de diskdrive connector van de voeding, zo'n kleintje dus.

Er zit echter wel een sticker overheen geplakt met de tekst: Only non-powered AGP-slots. Ik heb een redelijk nieuw moederbord, een sterke voeding.

Kan ik hem nou toch gewoon aansluiten? (Ik snap trouwens niet wat zo'n kaart in een oud systeem moet. Welk nut heeft het dus eigenlijk? In de Medion 8080XL zat hij ook niet aangesloten via een molex).
Die kaart is ondergeclockt zodat hij niet meer zoveel stroom vreet, vandaar dat hij ook niet aangesloten was in die Medion PC B)
Je kan hem wel aansluiten, maar dat zou ik alleen doen als hij het niet red, of als je die kaart gaat OC'en :)

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:02

Smarron

The bend

Nokko schreef op 21 april 2004 @ 21:42:
Die kaart is ondergeclockt zodat hij niet meer zoveel stroom vreet, vandaar dat hij ook niet aangesloten was in die Medion PC B)
Je kan hem wel aansluiten, maar dat zou ik alleen doen als hij het niet red, of als je die kaart gaat OC'en :)
Lijkt me idd een logische stap geweest van Medion. Ik ga het zo ff proberen. Wil hem zowieso gaan oc-en. Ben nu toch lekker bezig met mobo en cpu.

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Pagina: 1