computer dood part 2

Pagina: 1
Acties:

• DeRooney
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-02 14:59
dit keer zal ik de specs erbij vermelden. ook de antwoorden op de vragen van de mensen die gereplied hadden, daarnaast: het topic over opstart problemen heb ik door genomen.. (die troubleshooter)

probleem:
Gisteravond sloot ik mijn pc af, niks aan de hand. Nu wilde ik vanochtend mijn pc weer aanzetten, maar er gebeurde helemaal niks. Als ik op de powerknop druk gebeurt er niks. Helemaal niks.. het blijft angstig stil.
Nu las ik ook iets over lekkende condensatoren, maar ik heb gekeken en volgens mij is er met die van mij niks mis.
Ik vroeg mij af wat dan wel het probleem kan zijn...
ben niet zo heel erg bekend met mogelijke oorzaken.
waar zou ik het probleem moeten / kunnen zoeken?

specs:
k7t266 pro-R (ms6380)
amd 1200 cpu
256 ddr ram
geforce 2 mx 32mb video kaart
2 hd's, allebei seagate op primary ide
2 cdrom drives, beiden op secundary ide, waarbij de brander slave is.
soundblaster live! 1024
ethernet 100mbit kaartje
jnc technology voeding: 230 w output

antwoorden op de vragen:
* alle stekkerdozen e.d. doen het prima, stekker zit er ook gewoon in.
* andere voeding heb ik nog niet uit kunnen proberen, voedingen heb ik niet op voorraad
* alle stekkertjes intern zitten goed. heb alles ook opnieuw bevestigd
* ik heb geen lampje kunnen ontdekken op mijn mobo. die zal het dus ook wel niet doen.

dat is het volledige verhaal. hoop dat het zo genoeg informatie geeft.

thanks..

Verwijderd

CMOS clear gedaan; soms wilt dat helpen.

Verwijderd

Even stroom van je voeding af. Paperclip oid in een groen stukje van atx stekker stoppen en 1 stukje in zwarte. Dan stroom erop en dan kan je zien of fan draait. Zo niet dan is je voeding hartstikke kapot.

[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 21-04-2004 21:05 ]

Verwijderd

Meestal moederbord, kheb er nog een liggen om te proberen

Verwijderd

Heb je al geprobeerd zo kaal mogelijk op te starten??? Hd eruit cd rom/brander eruit zo veel mogelijk pci kaarten eruit? etc...?
Maar het ruikt idd heel sterk naar een kapot mobo of kapotte voeding...

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 21-04-2004 21:14 ]

• DeRooney
dus in de stekker die op mijn mobo vast zit... de groene heb ik gevonden, alleen ik heb 7 zwarte draden lopen in die stekker.. maakt het uit welke ik doe?

@snijders: een probeer mobo wil ik best hebben hoor...

[ Voor 16% gewijzigd door DeRooney op 21-04-2004 21:20 ]

Verwijderd

maakt niets uit. alleen ik vind 230 watt wel een beetjuh weinig hoor! want volgens mij is het een thundirbird!

Verwijderd

Zoek het niet in een losse verbinding. Je geeft aan dat je de computer 's avonds uitzette en 's ochtends niets meer deed. Dit duidt, hellaas, op een defect. In dit geval de voeding of mobo. Ik heb dit al eerder meegemaakt maar dan met het opnieuw opstarten.

• Welleweerd
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 05-08 17:40

Welleweerd

laat de koeien in vrede grazen

maakt niet uit in welke zwarte je hem steekt komt allemaal toch bij hetzelfde terecht!

Bedankt alvast

• DeRooney
ik heb de paperclip test gedaan zonder positief resultaat.. er gebeurde helemaal niks toen ik de stroomkring sloot.. paperclips stonden met elkaar in contact, stroom erop, maar niks aan het handje...
geen reactie...

dat zou er dan op duiden dat mijn voeding de geest gegeven heeft?

btw: waar kan ik dat lampje op mijn mobo vinden?

edit:
zo kaal mogelijk opstarten heeft ook geen resultaat, absoluut geen reactie.. helemaal niks...

[ Voor 15% gewijzigd door DeRooney op 21-04-2004 21:32 ]

Verwijderd

arjoderoon schreef op 21 april 2004 @ 21:28:

Niet op alle mobo's zit een lampje :X De jouwe vast dan niet. :)

Verwijderd

Bij mij zitten er geen ledjes op

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-08 15:57

--MeAngry--

aka Qonstrukt

arjoderoon schreef op 21 april 2004 @ 21:28:
ik heb de paperclip test gedaan zonder positief resultaat.. er gebeurde helemaal niks toen ik de stroomkring sloot.. paperclips stonden met elkaar in contact, stroom erop, maar niks aan het handje...
geen reactie...

dat zou er dan op duiden dat mijn voeding de geest gegeven heeft?

Niet elk mobo heeft een lampje, die MSI VIA KT266 borden bijvoorbeeld ook niet. ;)
Maareh, een 230W voeding is sowieso nogal krap met een AMD Athlon Thunderbird systeem met nog es 2 HD's e.d.
Het kan wél, maar aan het wattage te zien zal die voeding ook al wat ouder zijn. Kun je die voeding niet es in een andere computer hangen?

Tesla Model Y RWD (2024) ▪︎ Daikin Altherma 3 6kW (300L SWW) ▪︎ 20x AIKO NeoStar 2S+ 465Wp ▪︎ Sigenergy SigenStor EC 10+10 (12kW + Gateway HomePro TP)

Verwijderd

Dan is dus je voeding hartstikke kapot. Want nu heb je hem inmiddels ook al lang genoeg laten rusten om te kijken of het geen beveiliging van de voeding was (20 minuten of iets in die richting) Kan ook dat de zekering in de voeding kapot is, dan zou je hem eens moeten openmaken. Maar het is iig bijna zeker je voeding dus :)

• DeRooney
voeding is indd al heel wat ouder...
stamt nog uit mijn amd k6-2 450mhz tijdperk. in een ander pc hangen gaat niet lukken hier...

stelt me in ieder geval gerust dat het dan de voeding is. heb dit mobo met deze cpu nog niet zo lang.. zou er heel erg flink van balen als die kaduuk is...

[ Voor 38% gewijzigd door DeRooney op 21-04-2004 21:39 ]

Verwijderd

Als je wil dat de voeding aangaat moet je er ook nog een belasting op aansluiten, anders doet hij niks. Pas bij een bepaalde belasting komt hij tot leven.

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op 21 april 2004 @ 22:09:
Als je wil dat de voeding aangaat moet je er ook nog een belasting op aansluiten, anders doet hij niks. Pas bij een bepaalde belasting komt hij tot leven.
bij sommige voedingen is dat inderdaad zo bij anderen niet.
en als belasting werkt een cdrom speler of hardeschijf zonder IDE kabel best genoeg :)

404 Signature not found

• mkampstra
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 25-02 19:28
FF extra info.
MSI levert bij veel moederboorden een D-Bracket. Dat zijn 2 usb poorten en een 4 Diagnose leds voor een vrij slotje in de achterzijde van je kast.

• DeRooney
k heb het gezien.. die d-led... ze lichten helemaal niet op. heb ook geen combinatie gezien die een kapotte voeding aan zou geven. (het mobo krijgt gewoon geen stroom blijkbaar...)

het testen van die voeding met die paperclips heb ik gedaan met belasting (2 cddrives, 2hd's, diskettedrive)

Verwijderd

Heb je het ook al zonder belasting getest, zeer onwaarschijnlijk maar het kan ook aan een van de drives liggen.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

arjoderoon schreef op 21 april 2004 @ 22:43:
k heb het gezien.. die d-led... ze lichten helemaal niet op. heb ook geen combinatie gezien die een kapotte voeding aan zou geven. (het mobo krijgt gewoon geen stroom blijkbaar...)
Tja, als je bord geen sap krijgt doen die lichtjes het ook niet nee :+

http://www.tweakers.net/pricewatch/cat/212

Suc6 ;)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• DeRooney
oke, nadat ik nieuwe behuizing aangeschaft heb (dus nieuwe voeding :)) doet hij het weer zoals vanouds. Topic kan nu gesloten worden, iederen bedankt voor jullie hulp!

Verwijderd

Geluk dat je voeding kapot was (oud beestje) en niet je mobo! :P
Pagina: 1