Ik heb op dit moment een reepje Kingston HyperX KHX3200/512 in me computertje draaien.
Nu ben ik sindskort (gisteren) begonnen met SoB (Seventeen or Bust), en logischerwijs is mijn processor nu constant 100% in gebruik.. "raar"
Toen ik vanmiddag thuis kwam, zag ik op MBM dat me CPU 50 graden was... Op zich niet zo'n ramp, dat gebeurt ook tijdens gamen.
Maar toen ik plots aan mij geheugen voelde (had een vage neiging daartoe
) kwam ik erachter dat het geheugen toch wel heel heet is...
Er zit op het geheugen een heatspreader.. Hoewel ik wel eens gehoord heb dat het verstandiger is deze te verwijderen, zit deze er nog steeds op... 't werd toch nooit warm.
Ik heb in me BIOS gechecked, waarin stond dat mijn geheugen op 2,9 Volt draaide, dus had hopelijk de oplossing gevonden...
Helaas niet... het draait nu op 2,6 V (standaard), maar 't wordt nog net zo warm.
Verdere info:
CPU = AMD XP-M 2500+ @ 12 x 200 MHz (1,75 Volt)
Geheugen = Bekend @ 11-3-2-CL2 en 200 MHz
Moederbord = Asus A7N8X-X
Omdat ik er vandaag pas achterkwam, weet ik dus niet of het ook gebeurt in spelletjes, dus daarover geen uitsluitsel op dit moment (UT2k4 installeren met 6 CD's heb ik ook geen zin in nu
, want dat zal waarschijnlijk hetzelfde effect geven).
Moet ik me nu zorgen maken ?
Nu ben ik sindskort (gisteren) begonnen met SoB (Seventeen or Bust), en logischerwijs is mijn processor nu constant 100% in gebruik.. "raar"
Toen ik vanmiddag thuis kwam, zag ik op MBM dat me CPU 50 graden was... Op zich niet zo'n ramp, dat gebeurt ook tijdens gamen.
Maar toen ik plots aan mij geheugen voelde (had een vage neiging daartoe
edit:
edit 2 - heet is:langer dan 5 sec. is auw
edit 2 - heet is:langer dan 5 sec. is auw
Er zit op het geheugen een heatspreader.. Hoewel ik wel eens gehoord heb dat het verstandiger is deze te verwijderen, zit deze er nog steeds op... 't werd toch nooit warm.
Ik heb in me BIOS gechecked, waarin stond dat mijn geheugen op 2,9 Volt draaide, dus had hopelijk de oplossing gevonden...
Helaas niet... het draait nu op 2,6 V (standaard), maar 't wordt nog net zo warm.
Verdere info:
CPU = AMD XP-M 2500+ @ 12 x 200 MHz (1,75 Volt)
Geheugen = Bekend @ 11-3-2-CL2 en 200 MHz
Moederbord = Asus A7N8X-X
Omdat ik er vandaag pas achterkwam, weet ik dus niet of het ook gebeurt in spelletjes, dus daarover geen uitsluitsel op dit moment (UT2k4 installeren met 6 CD's heb ik ook geen zin in nu
Moet ik me nu zorgen maken ?
edit:
Ik heb tevens een mailtje naar Kingston gestuurd, maar ik wacht nog op antwoord
Ik heb tevens een mailtje naar Kingston gestuurd, maar ik wacht nog op antwoord
[ Voor 13% gewijzigd door Krullebol.nl op 21-04-2004 21:09 ]