HyperX te warm ?

Pagina: 1
Acties:
  • 129 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Krullebol.nl
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 03-05 22:06
Ik heb op dit moment een reepje Kingston HyperX KHX3200/512 in me computertje draaien.

Nu ben ik sindskort (gisteren) begonnen met SoB (Seventeen or Bust), en logischerwijs is mijn processor nu constant 100% in gebruik.. "raar"

Toen ik vanmiddag thuis kwam, zag ik op MBM dat me CPU 50 graden was... Op zich niet zo'n ramp, dat gebeurt ook tijdens gamen.

Maar toen ik plots aan mij geheugen voelde (had een vage neiging daartoe B) ) kwam ik erachter dat het geheugen toch wel heel heet is...
edit:
edit 2 - heet is:langer dan 5 sec. is auw

Er zit op het geheugen een heatspreader.. Hoewel ik wel eens gehoord heb dat het verstandiger is deze te verwijderen, zit deze er nog steeds op... 't werd toch nooit warm.

Ik heb in me BIOS gechecked, waarin stond dat mijn geheugen op 2,9 Volt draaide, dus had hopelijk de oplossing gevonden...
Helaas niet... het draait nu op 2,6 V (standaard), maar 't wordt nog net zo warm.

Verdere info:
CPU = AMD XP-M 2500+ @ 12 x 200 MHz (1,75 Volt)
Geheugen = Bekend @ 11-3-2-CL2 en 200 MHz
Moederbord = Asus A7N8X-X

Omdat ik er vandaag pas achterkwam, weet ik dus niet of het ook gebeurt in spelletjes, dus daarover geen uitsluitsel op dit moment (UT2k4 installeren met 6 CD's heb ik ook geen zin in nu :z , want dat zal waarschijnlijk hetzelfde effect geven).

Moet ik me nu zorgen maken ?

edit:
Ik heb tevens een mailtje naar Kingston gestuurd, maar ik wacht nog op antwoord

[ Voor 13% gewijzigd door Krullebol.nl op 21-04-2004 21:09 ]

• Goku33
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22-07 16:20

Goku33

Ownage!

Heatspreader iig niet verwijderen, die is er juist voor om de warmte beter af te voeren...

• Krullebol.nl
Ja, dat leek mij inderdaad ook.. Ik heb ooit eens in een overkloktopic gelezen dat ik het er beter af kon halen.. maar heb het niet gedaan... Het ding zal er niet voor niks zitten denk ik

• geez
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 28-04 20:04
denk het niet. 5 sec is nog aardig lang :+ ooit het geheugen van je videokaart gevoelt als ie druk is?

maar je voelt aan de heatspreader, en niet aan de chips zelf. die kunnen dan nog heter zijn. hmmm... :|

[ Voor 34% gewijzigd door geez op 21-04-2004 23:05 ]

• BenJoep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-08 18:31
geheugen wordt nou eenmaal warm, als het prima werkt is er toch niks aan de hand.. laat het even een nacht draaien met memtest, en je weet of die errors geeft..

[edit]
link: http://www.memtest.org/

[ Voor 12% gewijzigd door BenJoep op 21-04-2004 23:10 ]

| I've got permission to color outside the lines |

Verwijderd

Krullebol schreef op 21 april 2004 @ 23:01:
Ja, dat leek mij inderdaad ook.. Ik heb ooit eens in een overkloktopic gelezen dat ik het er beter af kon halen.. maar heb het niet gedaan... Het ding zal er niet voor niks zitten denk ik
klopt wat je zeg... je ken ze er beter wel afhalen... dit in verband met dat niet elke chip 100% vlak is en dus ook niet volledig contact maakt maakt met de heat-spreader... plus dat het nog eens de lucht cirkelatie tegenhoudt want alle warme lucht zit er vast....
Je ken ze daarom het beste eraf halen... word het dan nog te heet moet je heat-SINKS kopen.. en daar een stil fannetje op zetten voor een rustige air-flow...
Omdat dan elke chip appart zit heb je niet last van de verschillende hoogstes van die chippies en dus heeft dat wel zin...
die heat-spreaders zijn voornamelijk omdat het er ''gaaf'' en ''snel'' eruit ziet... en iedereen trapt erin... 8)7

• Goku33
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22-07 16:20

Goku33

Ownage!

Het oog wil ook wat :P

• Krullebol.nl
Verwijderd schreef op 22 april 2004 @ 10:40:
[...]

die heat-spreaders zijn voornamelijk omdat het er ''gaaf'' en ''snel'' eruit ziet... en iedereen trapt erin... 8)7
Ik heb het geheugen natuurlijk niet gekocht om de heatspreaders... beetje zonde om 150 euro uit te geven aan geheugen, omdat het er "mooi" uitziet. 8)7

Ik heb wel eens een poging gedaan tot het verwijderen van die plaatjes, maar ik ben bang dat ik de hele zooi sloop. Zeker omdat het soort van vast "geplakt" zit... hoewel het niet echt geplakt is, maar er zit een goedje op

• Krullebol.nl
Dear M. .....

Thank you for your enquiry.

The Kingston HyperX module KHX3200/*** is a PC3200 400MHz lower latency DDR module for the overclocker/enthusiasts market that has been tested on our HP 83000 multi-million dollar memory tester to run at the following
specifications:

400Mhz, memory timings 2-2-2-6-1 at 2.6V.

CL: 2 , CAS latency
tRCD: 2, RAS TO CAS DELAY
tRP 2, RAS ACTIVE PRECHARGE
tRAS: 6, ROW-ACTIVE DELAY / ACTIVE PRECHARGE DELAY
COMMAND RATE 1

As per the module's datasheet the unit supports an Operating Temperature between 0oC and 70oC. Therefore the temperatures indicated in your e-mail appear to be aceptable and as HyperX is a memory designed for overclocking this can be expected.

However please be aware that Kingston cannot recommend overclocking as it can compromise the warranty of the products involved. Therefore we recommend to use only the memory modules that we have listed on our website at
http://www.kingston.com/products/default.asp, in case of the Asus A7N8X-X http://www.ec.kingston.co...ibutor=0&submit1=Searchor
a specific motherboard, as they match the specifications the manufacturer has released for this motherboard.

Hope this will help.

Best regards

Kingston Technology
dit is wat Kingston vertelde.

Verder geen aandacht aan schenken dus... gelukkig...
dank voor de inzet/moeite

[ Voor 12% gewijzigd door Krullebol.nl op 22-04-2004 16:00 ]

Verwijderd

Krullebol schreef op 22 april 2004 @ 12:46:
[...]

Ik heb wel eens een poging gedaan tot het verwijderen van die plaatjes, maar ik ben bang dat ik de hele zooi sloop. Zeker omdat het soort van vast "geplakt" zit... hoewel het niet echt geplakt is, maar er zit een goedje op
dat spul heet koelpasta..... als je de klemmetjes loshaal ken je ze der voorzichtig afpakken... de chippies laten echt niet zomaar los hoor... dan zou eerder nog je plankje breken... oftewel gerust afhalen....
(als je dat wil natuurlijk)

• Krullebol.nl
Verwijderd schreef op 23 april 2004 @ 17:54:
[...]

dat spul heet koelpasta..... als je de klemmetjes loshaal ken je ze der voorzichtig afpakken... de chippies laten echt niet zomaar los hoor... dan zou eerder nog je plankje breken... oftewel gerust afhalen....
(als je dat wil natuurlijk)
I know.... heb het wel degelijk geprobeerd... maar 't ging niet echt van harte.. die klemmetjes zaten me wat strak, en ik vond 't ook zonde me "mooie" blauwe heatspreaders te beschadigen (suuunige 'Ollander, alles bewaren :D ).

en ik dacht ook al bijna dat 't koelpasta was... maar niet zeker geweten...

Verwijderd

Krullebol schreef op 23 april 2004 @ 18:17:
[...]

I know.... heb het wel degelijk geprobeerd... maar 't ging niet echt van harte.. die klemmetjes zaten me wat strak, en ik vond 't ook zonde me "mooie" blauwe heatspreaders te beschadigen (suuunige 'Ollander, alles bewaren :D ).

en ik dacht ook al bijna dat 't koelpasta was... maar niet zeker geweten...
Het is geen koelpasta, het is tape. Als je ze eraf haalt zullen ze niet meer warm worden. Ik heb zelf ook KHX gehad zonder heatspreaders. Als ze eraf zijn kun je ze bewaren in een cd hoesje en later weer erop zetten.

Een fan op je mem werkt ook btw..

• Krullebol.nl
Verwijderd schreef op 24 april 2004 @ 10:59:
[...]

Het is geen koelpasta, het is tape. Als je ze eraf haalt zullen ze niet meer warm worden. Ik heb zelf ook KHX gehad zonder heatspreaders. Als ze eraf zijn kun je ze bewaren in een cd hoesje en later weer erop zetten.

Een fan op je mem werkt ook btw..
Moet ik er toch nog maar eens mee bezig...
Kijken of het lukt
Pagina: 1