[XHTML]Tabelcel laten reageren als link

Pagina: 1
Acties:

• David
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-05 21:36
Ik ben bezig met een skin voor phpBB. Het overzicht van fora en topics zit in een tabel.

Nu wil ik dat de hele tabelcel waarin de titel van het forum of topic klikbaar is. Op zich niet zo'n probleem (onclick-handler, window.title de link target laten displayen, cursor: pointer), maar ik kan niet met CTRL een nieuwe tab (Firefox) of met SHIFT een nieuw venster met daarin de target openen. In Mozilla werkt het prima om een href="" aan de <td> toe te voegen, maar da's niet helemaal volgens specificaties (en het werkt niet in IE6, een beter argument). Het plaatsen van een <a> voor de <td> is uiteraard ook fout.

Kan iemand mij helpen hier een elegante oplossing voor te vinden?

Dato DUO synth voor twee

• coubertin119
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 25-05 19:01
display: block; icm 100% width en height voor het linkje in die tabelcel?

Skat! Skat! Skat!

• faabman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-08-2024
waarom plaats je niet gewoon een <a /> binnen de <td /> ??

Op zoek naar een baan als Coldfusion webdeveloper? Mail me!

Verwijderd

Als je nou eens gewoon een a element in de td plaatst, en je geeft die a een CSS property display: block; mee, en je rekent even af met eventuele padding van de td, dan ben je al een heel eind.

• David
Hm, dan ben ik nog een (ingewikkeld) dingetje vergeten. Als een topic uit meerdere pagina's bestaat, voegt phpBB links toe (achter de topictitel) naar de verschillende pagina's. In jouw geval zou je dan geneste links krijgen, wat uiteraard niet wenselijk is.

Dato DUO synth voor twee

Verwijderd

[titel titel titel 1 2 3 4 5 6 7                    ]

Jij vindt het logisch dat als je rechts naast de getallen klikt, dat je gewoon naar het topic gaat? Ik niet.

• David
Verwijderd schreef op 21 april 2004 @ 20:54:
Jij vindt het logisch dat als je rechts naast de getallen klikt, dat je gewoon naar het topic gaat? Ik niet.
Nee, dat is inderdaad niet logisch. In dat geval pak ik de drastische oplossing: paginanummers weghalen en de link in grotere topics naar de laatste pagina laten verwijzen.

Dato DUO synth voor twee

• coubertin119
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 25-05 19:01
Kan je phpBB die content dan niet op een juiste manier laten teruggeven?

Skat! Skat! Skat!

• David
coubertin119 schreef op 21 april 2004 @ 20:59:
Kan je phpBB die content dan niet op een juiste manier laten teruggeven?
Natuurlijk, alles kan. Maar hoe zou jij de situatie die Cheatah schetst op een consequente manier oplossen?

De link naar het forum (dev-versie op m'n pc): http://antworks.no-ip.com/antforum/index.php

[ Voor 16% gewijzigd door David op 21-04-2004 21:05 ]

Dato DUO synth voor twee

Pagina: 1