Probleem met switch, router of kabeling?

Pagina: 1
Acties:

• jozy
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-05 21:21
Beste medetweakers,

Ik zit met een probleem. Ik heb een thuisnetwerk met 3 pc's. netwerk bestaat uit:
- Alcatel speedtouch home --> nu Pro
- 8 poort switch van intel 10/100 met apart uplink poort.
- p4 2,6 ghz etc met sis 10/100 netwerk kaart. 2 meter kabel
- p4 1,8 ghz met realtek 10/100 netwerk kaart. 20 meter kabel
- laptop 1,2 ghz met realtek 10/100 netwerk kaart. 3 meter kabel

Dit netwerkje werkt keurig zoals ik wil. Bekabeling is ftp kabel cat5 zelf in lengte ingesteld etc. Kabel lengte per pc staat achter gegevens pc.
Maar nu wilde ik nog een pc aansluiten met een kabel van 12 meter, maar die pakte hij niet, zodoende heb ik 8 keer zijn kopje vervangen totdat ik geen zin meer had. Daarom had ik dat 12 meter kabeltje direct op mijn router/modem aangesloten (hij deed het) en kwam toen tot de conclusie dat het in ieder geval niet aan het kabeltje lag. En heb toen andere poorten geprobeerd, maar het mocht niet baten.
Het vage is dat een kabel van 20 meter het wel doet en een kabel van 12 meter het niet doet.
Ps alle kabels zijn straight. Ik heb ook cross geprobeerd.

Opstelling klik link

http://www.icreo.nl/opstelling.jpg

Hoe kan dit en belangrijkst hoe is het op te lossen?

Dit probleempje heb ik niet op google en got search kunnen terugvinden.

Bij voorbaat dank

• usr-local-dick
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ik heb wel eens gehad dat de switch van slag was. Probeer die eens te resetten.
Die dingen houden een MAC/IP table bij en ik kan me voorstellen dat die in zeldzame omstandigheden corrupt raakt.
Ook NIC van PC nagekeken? Het komt nl. ook voor dat bepaald NIC niet met andere NIC's/switchen willen praten...

• jozy
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-05 21:21
ik heb kabel van laptop vervange door die van 12 meter en op zelfde poort van switch gelaten. Ook heb ik de switch een paar keer gereset

• usr-local-dick
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
jozy schreef op 21 april 2004 @ 20:58:
ik heb kabel van laptop vervange door die van 12 meter en op zelfde poort van switch gelaten. Ook heb ik de switch een paar keer gereset
Dan blijft alleen over de combi van PC-NIC en de switch.
Probeer eens een andere NIC (als je die hebt liggen).

• Coen Rosdorff
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Kleuren in de juiste volgorde? Als de ader paren niet bij elkaar blijven krijg je problemen....

het lijkt wel of mijn plaat blijft hangen :)