WiFi tussen huis en loods op 100 meter.

Pagina: 1
Acties:
  • 628 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• defrag
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-05-2023
Beste tweakers,
Wie kan mij advies geven over het volgende niet allerdaagse probleem:

Aanleg van een draadloos netwerk tussen een huis en een loods op ca 100 meter

Ik wil iemand helpen om een draadloos netwerk aan te leggen in een redelijk groot huis. Het lastige is dat het huis en de loods (waar een kantoortje in komt), op ongeveer 75 a 100 meter van het huis staat. Er zijn verder geen obstakels tussen woning en loods. In het huis zelf moet ook bereik zijn naar een kamer op de 1e verdieping (25 meter ongeveer).

Configuratie:
  • ADSL aansluiting + ethernet modem Accesspoint + 4 poorts router 802.11G (54Mb/s) met WPA. 2 laptops (WinXP) desktop PC (win98).
Eén van de laptops komt in het kantoortje en de PCMCIA kaart zal misschien voorzien moeten worden van een externe antenne? Is ook een extra antenne in het huis aan te raden of zou dit met de standaard antenne van een goede Access Point ook lukken?

Wie heeft hier ervaring mee en kan hierin adviseren? Al vast bedankt!

• usr-local-dick
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Zo te zien kan het AP/router niet verplaats worden.
Dan zie ik het somber in om binnen huis 25 m (flink huis?) te overbruggen en dan ook nog bijna 100 meter naar buiten.
Als het inderdaad zo is dat het AP niet verplaatst kan worden moet je ten eerste maar hopen dat ie het binnenshuis trekt. Zo ja dan kijken wat er in de loods van over blijft.
De makkelijkste manier is denk ik een tweede AP in het zicht van de loods hangen.
offtopic:
lijkt me geen bezwaar voor iemand die een huis heeft van 25m

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

wat je zou kunnen doen is Senao 200miliwatt kaaartjes gebruiken voor de remote computers.
dan moet je nog ff een Accesspoint vinden die je kan ombouwen naar 200mW. Maybe dat je een Asus Wl500 ofzo kan verbouwen.... zit een MiniPCI kaartje in. Die Senao dingen zijn ook in MiniPCI variant te krijgen. dan tune je de software in je AP oook ff dattie ook echt op 200mW draait....

en anders zou ik 2 accesspoints nemen. 1 lokaal, en 1 met een richtantenne.
de remote machine dan met een Senao 200mW kaart

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• brummers
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20:36
Hoi,
ik zag dit net bij routershop deze info als aanvulling vorige post

Senao Wireless Multi client bridge/AP

Long Range Multi-Client Bridge/Acces point, de meest eenvoudige manier op elk apparaat te verbinden met een draadloos netwerk.Geen drivers nodig, maar gewoon aansluiten op de netwerk kaart van elke computer of spel-computer. Power-over-Ethernet, dus overal te plaatsen, ook waar geen stopcontact is. Instellen via een web interface. Ook geschikt als normaal AP dus zeer flexibel inzetbaar.

Tot 100 mW output (20dBm)
Plug and play
Power over Ethernet (Injector niet meegeleverd)
Zeer flexibel inzetbaar
Webbased setup met signaalmeting
Wifi 802.11b
RP-TNC connector (dus geschikt voor externe/ buitenantenne)
Muurmontage mogelijkheid
Absoluut beste getest!

Eventueel 200 mW versie leverbaar voor export. Bel voor meer informatie.

Als ik vandaag over water loop, staat er morgen in de krant dat ik niet kan zwemmen

• defrag
Klopt!
De Router / AP kan niet worden verplaatst. Wel kan deze in het zicht van de loods worden geplaatst omdat de telefoonlijn daar binnenkomt. De afstand naar de kamer boven is dan ca. 20 tot 25 meter. Hier staat de desktop PC.

Power over Ethernet gaat toch via een normale UTP kabel neem ik aan?
Ik zoek een oplossing met zo min mogelijk kabels.

Is een externe antenne nog een optie?

Ik zag op http://www.wifishop.nl nog iets een oplossing met een HomePlug.
Hiermee kun je via het stopcontact een verbinding maken, maar of zoiets ook in een LAN werkt is maar de vraag.

Overigens moet de AP aan de 802.g (54Mb/s) standaard voldoen!!

[ Voor 19% gewijzigd door defrag op 21-04-2004 21:31 ]

• defrag
Niemand met ervaring verder :?

Verwijderd

Heej defrag wel degelijk een alledaags probleem

Het is wel mogelijk een afstand te overbruggen zoals jij die nodig hebt (ik heb succesvol een afstand van 150 meter overbrugd)

Je hebt het volgende nodig:

Aan de Router zijde zeg maar het huis een goed AP met mogelijkheid tot aansluiting van een externe antenne
Een goede straal antenne met vrij zicht op de schuur (hoogte is niet zo belangrijk)

Aan de schuurzijde heb je ook een wifi kaart nodig met de mogelijkheid tot aansluiting van zo,n straalantenne deze moet dan weer direct zicht hebben op de antenne op het huis

Houd er wel rekening mee dat je de antennekabels zo kort mogelijk moet houden om signaalverlies te voorkomen, je kunt dit bijvoorbeeld doen door een poe (Power over ethernet) te installeren en je AP direct achter de antenne te plaatsen

Voor binnen is vervolgens een kwestie van proberen of ie het haalt anders zal je voor binnen een AP moeten installeren met een simpel rondstraalantennetje

Mijn antennes heb ik gekocht via http://www.zx-yagi.nl

Ik hoop dat je er wat mee kunt en...............als het niet lukt horen we het wel

• jhead22
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
In de computer totaal van deze maand staat een artikel waar ze de standaard antenne vervangen door een lege bus pringles. (Jah je leest het goed, het is die chips).

Deze bus gebruik je als een richt antenne. Je richt hem op de loods.
Het singaal bij de loods zou hierdoor veel sterker moeten zijn omdat je de radio golf erheen stuurt.

Pringle bus schijnt even goed te zijn als een officiele richt antenne. Er zullen vast ook wel artikkels op Inet staan hierover.

[ Voor 17% gewijzigd door jhead22 op 22-04-2004 22:14 ]

• defrag
Bedankt voor de tips! _/-\o_
Dat van die bus pringles had ik i.d.d. ook al gelezen. Ik ga maar vast een paar bussen leeg eten! :9
Zodra de ADSL aansluiting er is, gaan we e.e.a maar eens uittesten!
Pagina: 1