FX 5900XT wil niet meer overklokken.

Pagina: 1
Acties:

• Frigolamptje
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 29-12-2025
Sinds ik een nieuwe cpu-koeler (thermaltake volcano 12+) en de coolermaster aerogate 2 geinstalleerd heb, wil mijn 5900XT niet meer overklokken. Althans, met coolbits nog slechts enkele Mhz'n, (core 4 en memory 11). Terwijl dit vroeger veel meer was (weet niet meer precies hoeveel, maar toch zeker een heel stuk boven de 10%). ik heb mijn 300Watt voeding (merk ?) wel moeten vervangen door een Aopen 300Watt omdat de kabels van deze veel langer zijn. Met programma rivatuner wil hij ook niet, met power powerstrip krijg ik de core wel redelijk hoog (390==>450), maar memory gaat niet hoger zonder artifacts. Aan de temp. ligt het volgens mij niet, trouwens vroeger was dit geen probleem. Heb overigens ook verschillende drivers geprobeerd.
Specs:
AthlonXP 2600+ @2250Mhz
Abit KD7-A
3 fans
fancontroller
1 HD
2 Cdrw drives
Club 3-D FX5900XT

Natuurlijk denk je dan meteen dat de voeding het gewoon niet langer trekt, maar heb mijn 3 fans en cdrw drives uitgeschakeld, (kwa verbruik moet dit zeker lager liggen dan voor ik de nieuwe onderdelen installeerde) maar zonder resultaat.
Ik weet ook dat sommige 3-D kaarten gewoonweg niet hoger willen, maar ik had het geluk een goed overklokbare kaart in bezit te hebben. Tot op heden ;( . Heb nergens een antwoord gevonden up men vraag, laat staan een oplossing.

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen. _/-\o_ . en anders weet ik het ook niet meer...

Verwijderd

Een cd-rom en wat fans gebruiken zowat niks, dus scheelt het ook niks ;) Een Aopen 300W is ook niet echt je-van-het zeg maar. Dus dat kan het zijn.. verder kan het ook de flow zijn die net ff anders is waardoor het kaartje wat warmer word. Dat kun je zien, want er zit een tempsensor op de kaart.

[ Voor 61% gewijzigd door Verwijderd op 21-04-2004 22:17 ]