Ti4200 op Asrock k7s8xe 'strepen'

Pagina: 1
Acties:
  • 137 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• DaOverclocker
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-08 16:26

DaOverclocker

Overclocker for life...

Topicstarter
Ik heb net een nieuwe kaart gekocht, maar nou wil die voor geen meter draaien op mijn K7s8xe r3. Als ik mijn pc aanzet zit het hele scherm vol met kleurtjes en gekleurde vakjes. Ook mijn bios zit er vol mee, ik kan dus haast nix meer lezen.
Start ik hem door naar windows, gaat alles heel langzaam, hij loopt soms gewoon vast. Alles is daar dan ook corrupt, op een uitzondering na. Icoontjes zijn zwart gestreepte stukken etc. Alles gaat opvallend traag, opstarten duurt ineens 5 min ipv 2 min.
Nou heb ikm de kaart bij mijn broertje geprobeerd, op een BX mobo (p3-1000 agp2x)en daar doet hij het wel goed op,op een paar groene pixels na. Kan daar gewoon spel spelen.
Ik kan bij mezelf verder geen voltage instellen van de AGP.
Agp op 4x of 8x zetten maakt nix uit, fastwrites maakt ook niets uit.
Cpu van 2200 naar 1400 mhz terug klokken maakt niets uit. ook de bus van 200 naar 133 setten scheelt nix.
Wat kan het hier nou wezen? Kheb ook al de nieuwse bios op mijn mobo.

kijk hieronder voor mijn sys specs.
Aan de voeding zal het niet liggen, want het maakt niet uit of ik mijn pc stress of niet, en ik heb een goede voeding erin zitten.
[Update]
Ik heb de kaart al zwaar onder geclockt naar 220/400 (stnd=250/550)
En een gf4mx440 draait er als een speer op.

plaatje van mijn bios:
Afbeeldingslocatie: http://www.jcstadskanaal.nl/images/corrupt2.jpg

[ Voor 10% gewijzigd door DaOverclocker op 21-04-2004 23:57 ]

systeem specs

• FireWood
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-08 23:45
Nou heb ikm de kaart bij mijn broertje geprobeerd, op een BX mobo (p3-1000 agp2x)en daar doet hij het wel goed op,op een paar groene pixels na.
Ik zou beginnen een andere grafische kaart aan je moederbord hangen die het echt goed doet. Is de grafische kaart overgeklokt?

Noobs don't use "F1", Pro's do, but they can't find the information they needed

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Typisch.... had het vandaag ook bij een Ti4200 (van Abit) in een A7V8X moederbord.
Maar die had een kapotte fan. Een Ti4200 wordt binnen enkele seconden een graad of 80 (niet aan te raken iig).
Na een 80mm fan eronder gehouden te hebben continu was het beeld wel goed. Misschien niet genoeg koeling in jouw pc? (lijkt me sterk eigenlijk)

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• DaOverclocker

DaOverclocker

Overclocker for life...

Topicstarter
maar de kaart werkt in de andere pc wel prima.
Kheb het trouwens net voor mekaar gekregen om Farcry te spelen. zo'n 5 min, ging op zich prima. Alleen in windows doet ie het nog lang niet goed. nog steeds mijn knoppen vernaggeld. ook zag ik inj farcry op sommige stukken allemaal kleine knipperende spikkels, precies op de grens van een texture.
[edit]

Ook gaat mijn scherm in windows de hele tijd op zwart en soms zelfs op stanbye en daarna weer naar bureablad.

[ Voor 16% gewijzigd door DaOverclocker op 21-04-2004 20:54 ]

systeem specs

• DaOverclocker

DaOverclocker

Overclocker for life...

Topicstarter
Ik heb net een nieuwe test gedaan, en als ik hem de eerste keer erin doe (dus eerst windhosen met een mx440, pc uit TI erin) dan doet ie het prima, alles gaat lekker snel. spel deed het goed. Dan ga ik uit het spel en alles is weer kapot etc.. rebooten dan doet ie het weer niet meer. Dus tis een warmte probleem lijkt me?(of een wazige driver probleem, maar dat kan niet ivm met rare tekens in Bios)Maar waarom ik wel en bij mijn broertje niet?
Tis voor mij echt een compleet raadsel.

Afbeeldingslocatie: http://www.jcstadskanaal.nl/images/corrupt.jpg
zo ziet het er uit na een run 3dmark.
dat schijnt het goed te doen (>>200fps soms) Alleen de resulotie wisseling tussen de test door gaat niet goed, en aan het einde dus ook niet.

[ Voor 38% gewijzigd door DaOverclocker op 21-04-2004 23:51 ]

systeem specs

• we_are_borg
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 28-07 00:04

we_are_borg

You will Comply

Ik heb hier Asus V8440 Geforce4 Ti4400 ipv de Ti4200 en die geef in spelletjes het zelfde resultaat. Heb van alles al geprobeerd maar niets werkt, alles is nog standaard. We hebben drie van die kaarten maar alle drie hebben ze hetzelfde probleem. Heb al gekeken voor een bios update maar die is er niet. Ik ben van plan om ze terug te sturen naar Asus/leverancier aangezien ze nog in de garantie zijn.

You need the computing power of a P1, 16 MB RAM and 1 GB Harddisk to run Win95. It took the computing power of 3 Commodore 64 to fly to the Moon. Something is wrong here, and it wasn't the Apollo.

• DaOverclocker

DaOverclocker

Overclocker for life...

Topicstarter
Kan het niet aan het apg voltgage liggen?
dat de kaart 1,5v is en dat hij 3,3 krijgt ?
zoiets? Ik kan niet vinden welk voltage mijn kaart moet hebben.

systeem specs

• DaOverclocker

DaOverclocker

Overclocker for life...

Topicstarter
Lastig probleem zie ik al wel....niemand?

systeem specs

• Mad_Manic
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Op de cd bijgeleverd bij het mobo zit een SIS AGP driver. Heb je die geinstalleerd?

• DaOverclocker

DaOverclocker

Overclocker for life...

Topicstarter
yepz....alles al es opnieuw geinstald, helpt nix

systeem specs

• Raziel
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-07 20:11
Op wat voor fsb draait je bord? Hij heeft geen pci/agp lock. Ik geloof dat boven de 187 mHz de dividers weer normaal moeten staan, zodat ie weer op 33/66 draait.

Ik kon mij 2600+ ook niet op 180 draaien, maar wel op 215 op hetzelfde mobo. Nou deed ie bij mij helemaal niks ... maar misschien is het zoiets bij jou.

Aan de rariteiten ze zien gaat mijn 1e gedachte eerlijk gezegd naar het geheugen van je videokaart ... mijn 4200 liep stabiel op (diep graven) 295/585.
Maar aangezien je em hebt ondergeklokt ...

[ Voor 7% gewijzigd door Raziel op 26-04-2004 23:47 . Reden: max timings 4200 opgezocht :D ]

• DaOverclocker

DaOverclocker

Overclocker for life...

Topicstarter
bord draait gewoon op 200 mhz. Maar ik heb het nog es bij mijn broertje geprobeerd, en als ik mhem daarin doe doet ie het in de 1e instantie prima, spelletjes etc draaien wel goed, maar na een reboot zie ik daar OOK allemaal strepen in het bios. Windows blijft het daarintegen nog wel aardig doen. Komen alleen wat spikkels in het beeld.
Mar waarom doet ie dat pas na een reboot? dat slaat toch nergens op?

systeem specs

• Mad_Manic
  • Nu online
De oorzaak is dus zeer waarschijnlijk je videokaart. Kijk even of de ventilator van de koeling draait en er goed op zit! Na verloop van tijd wordt zo'n videokaart steeds warmer, wellicht is dat de reden dat de problemen zich pas na een tijd voordoen.

• You-Suk
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-11-2025
DaOverclocker schreef op 21 april 2004 @ 20:11:
Ik heb net een nieuwe kaart gekocht, maar nou wil die voor geen meter draaien op mijn K7s8xe r3. *heel verhaal*
Terugbrengen en door de leverancier laten controleren, kan nl heel goed
aan het geheugen liggen !!!!!

• DaOverclocker

DaOverclocker

Overclocker for life...

Topicstarter
2e hands :S

systeem specs

Verwijderd

wat je kan proberen is een Zalman Koeler erop te zetten >:)

Dat zal wel genoeg cooling verschaffen..

Je hebt natuurlijk ook kans dat je hem gewoon verknalt hebt :'(

• Mad_Manic
  • Nu online
Verwijderd schreef op 27 april 2004 @ 23:49:
wat je kan proberen is een Zalman Koeler erop te zetten >:)

Dat zal wel genoeg cooling verschaffen..

Je hebt natuurlijk ook kans dat je hem gewoon verknalt hebt :'(
Als hij het nu al niet doet dan ga je toch geen geld uitgeven aan een Zalman koeler????

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:02

PD2JK

ouwe meuk is leuk

DaOverclocker schreef op 22 april 2004 @ 11:40:
Kan het niet aan het apg voltgage liggen?
dat de kaart 1,5v is en dat hij 3,3 krijgt ?
zoiets? Ik kan niet vinden welk voltage mijn kaart moet hebben.
Dat moet geen probleem zijn, de kaart kan beide voltages aan.

Toen waren beige computers heel gewoon.

• _JGC_
  • Laatst online: 12:49
DaOverclocker schreef op 21 april 2004 @ 20:11:
...
Nou heb ikm de kaart bij mijn broertje geprobeerd, op een BX mobo (p3-1000 agp2x)en daar doet hij het wel goed op,op een paar groene pixels na. Kan daar gewoon spel spelen.
...
Mja, groene pixels zegt meestal wel genoeg. Wat denk je waarom die kaart tweedehands is verkocht en waarom het een Ti4200 is? Ding is waarschijnlijk flink overgeklokt, kapot gegaan en vervolgens aan jou verkocht. De Ti4200 is net zoiets als een duron 700: die koop je ook niet speciaal om op 700 te draaien, die draai je ook lekker op 933 :P

• DaOverclocker

DaOverclocker

Overclocker for life...

Topicstarter
Zou ik dat ding niet kunnen flashen met een nieuw bios? met een ti4200 bios ofzo?
Dan zijn de snelheden standaard ook wat lager. Kana ik hem handmatig wel overclocken.

Ik heb gen idee of ik er zo een asus bios ik kan doen, zou dat werken?

systeem specs

• DaOverclocker

DaOverclocker

Overclocker for life...

Topicstarter
Flashen met een andere bios wil niet echt, mijn eigen bios modden en opnieuw erin flashen wil wel maar helpt natuurlijk niet.

systeem specs

• DaWaN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08:44

DaWaN

'r you wicked ??

Is waarschijnlijk niet de koeling, want ik heb hier ook een TI 4200 en daar was de fan stuk van. En daar heb een week spellen op lopen spelen voordat ik er achterkwam dat de fan stuk was. En ik had >:) een Asrock K7S8XE waar hij het goed op deed, dus het is niet je mobo. Toch vind ik het vreemd dat ie het op die andere PC wel goed doet, dus ik gok op AGP voltage!

Edit: Ik zie dat jij een v1.21 Performance Bios gebruikt, die blijkt slecht te werken op R3's, flash er een een v1.40 Performance Bios in, die heeft het bij mij altijd goed gedaan (tot mn bordje overleed)

[ Voor 23% gewijzigd door DaWaN op 02-05-2004 12:57 ]

If you do not change direction, you may end up where you are heading

• HyperDevil
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-12-2025
Bios - Update :) doet soms wonderen !

• Roflmao
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10-08 22:46
DaOverclocker schreef op 29 april 2004 @ 08:45:
Zou ik dat ding niet kunnen flashen met een nieuw bios? met een ti4200 bios ofzo?
Dan zijn de snelheden standaard ook wat lager. Kana ik hem handmatig wel overclocken.

Ik heb gen idee of ik er zo een asus bios ik kan doen, zou dat werken?
Je kan toch ook met coolbits over/onderclocken?

Ga naar guru3d.com, zoek naar coolbits...

• DaOverclocker

DaOverclocker

Overclocker for life...

Topicstarter
Goed hier een update van mijn kant.
Ik ben erachter gekomen dat het echt aan de kaart ligt en niet aan mijn moederbord. De kaart doet in een andere pc ook vreemd.

Wat heb ik nu:
- Een Ti4200 8x agp kaart. (dus een 4280)
- origineel: core: 250 mhz mem: 513 mhz
- nu: core : 250 mhz mem: 400 mhz

Nou wil het volgende: ik heb nu driver versie 45.23 geinstaleerd, volgens velen de beste driver voor een geforce4. Als ik nu een andere driver wil instaleren dan deze is het onmogelijk nog in windows te komen. hij loopt dat vast bij het inlogscherm. Ik heb versie 30.81, 45.32, 52.xx geprobeerd, maar nix werkt. Ik moet naar veilige modus om de driver opnieuw te instaleen. Instaleer ik dan dus weer de 45.32 dan komt hij wl gewoon in windows.
Maar nou heb ik alsnog problemen in windows met 45.23. Ik krijg soms spikkels in mijn beeld, of raar gekleurde letters. Dit is alleen na een tijdje opwarmen het geval.
Ook uitschuif menu's in programma's die een windows ' Xp look' hebben doen het niet goed. Zodra ik daar op klik loopt de computer vast, ik krijg 2x een zwart scherm en na 10 sec laat hij het menuutje welzien.
Ik kan echter wel op een normale manier het spel Farcry spelen. alles staat op High en dan op 800x600, draait alles goed. Beeld ziet er dan ook goed uit, en geen artifacts. Klok ik het mem gehuegn echter weeer terug naar fabrieksinstellingen( 513 mhz) Dan krijg ik onherroepleijk een scherm vol met artifacts.
Draai ik dus op 400 mhz, dan doet farcry het goed, maar windows nog steeds niet helemaal.

kort samengevat:
- Windows menu's doen het niet goed >>driver probleem dacht ik, dus nieuwe driver, maar dit wil niet werken.
- Artifacts bij 513 mhz > geheugen te heet? nee koelblokjes op geheugen worden niet erg warm, staat een fan op gericht. Gegeugen stuk? kan, maar dan zou farcry ook niet goed moeten lopen (denk ik)
- Flashen naar een ti4200 wil niet, geen enkele andere bios dan zijn eigen bios wil hij slikken.

Ik ga binnenkort maar een vmem mod en vcore mod proberen, kijken of dat helpt. maar ik sta voorlopig nog voor een raadsel.
Iemand anders een idee?

systeem specs

Verwijderd

Zo'n VGAbios moet wel te vinden zijn. Er staat ergens een topic van mij met wat links. Ik had exact hetzelfde, en na een bios flash is het geheel opgelost. Zelfs met een standaard bios, of een oudere, het was dus echt de bios die naar de knoppen was.

• DaOverclocker

DaOverclocker

Overclocker for life...

Topicstarter
hmm tot nu toe geen bruikbare bios gevonden.
Ik ben er ondertussen achter dat het gaat om een Chaintech kaart en wel het type a-gx20 128mb versie, ti4200 8x agp. Als er iemand is die deze kaart ook heeft hoor ik het graag, dan kan diegene misschien een bios dump maken van zijn videokaart en naar mij sturen. Bios dump maak je met "nvflash -bnewbios.rom".

systeem specs

• RumaNoV
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12:51

RumaNoV

Folding

http://whitebunny.demon.nl/hardware/chipset_nvidia.html

--> hier vind je heel wat bios'en terug.

http://www.nvplanet.com/

--> hier vind je eveneens een heel deel bios'en terug, ik heb de mijne hier van gehaald en werkt perfect op een msi geforce4 ti4200 :) (site ligt wel plat atm).

Succes.

• DaOverclocker

DaOverclocker

Overclocker for life...

Topicstarter
Deze werken allen niet :( ik moet volgens mij echt een bios hebben van dezelfde kaart.
Chaintech,en wel het type a-gx20 128mb versie, ti4200 8x agp.

systeem specs

Pagina: 1